Gå til innhold

Dobbeltkjerne PC til max 5500,- er det mulig ?

Anbefalte innlegg

Kan man kjøpe en dobbeltkjerne PC til max 5500,- ?

Har ikke så peiling på hvilke hovedkort passer sammen med hvilke cpu's

Var innom netshop på kaldbakken (kunne tenke meg å kjøpe der da de har fysisk butikk)

De lagde en dobbeltkjerne PC forslag til 6750,- med følgende (har ikke utskriften foran meg)specs :

1 GB RAM

Dobbeltkjerne intel D et eller annet

250 GB HD

GPU 7300

Bygd av netshop med XP home installert

Billigste trådløse keyboard/mus

Denne PC skal brukes til normale ting som surfing, organisering av digitale bilder og annet lettere arbeide. Ikke noe særlig spilling så vidt jeg vet. Da jeg tror dobbeltkjerne er fremtiden og at Vista kommer nok til å bli installert en eller annen gang de neste par årene, valgte jeg 1 GB RAM.

Er det noen som kan komme med et konkret forslag til en dobbeltkjerne PC (intel/amd) som bare koster ca 5500,- basert på konfiguratoren på http://www.netshoposlo.no/ ?

Føler at selgeren der kom med et forslag som var dyrere enn nødvendig

Ønsker en PC som ikke trenger å åpnes for å oppgraderes med det første. Unntaket ville være utskifting av skjermkort i fremtiden, eller innsetting hvis forslaget her innebærer en løsning med integrert skjemkort (bra nok for xp, men ikke for vista ?)

Venter spent på forslag :)

Endret av blues434
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom selgeren der har valgt Pentium D og ikkje Core 2 duo, så har han nok ikkje prøvd å selge deg noe dyrere enn nødvendig, heller tvert imot vil eg si. Vil absolutt annbefale deg å legge penger i minst en E6300 og 2GB ram.

En Pentium D ville eg ikkje tatt imot gratis idag.......

Lenke til kommentar

Prosessor: AMD Athlon x2 3800+ AM2 1150kr

Hovedkort: Asus M2N 525kr

Ram: OCZ DDR2 Dual Channel Gold PC2-4200 2048MB 1595kr

Skjermkort: Point Of View GeForce 7300 GS 256 MB 529kr

Tilsammen 3799kr. Så må du regne med 1200-1500kr for resten av PCen (kabinett, dvdbrenner, harddiks, mus/tastatur).

Windows XP Home OEM koster ca 800kr.

Eg har satt opp 2GB ram fordi eg synest det bør være såpass. men du kan spare ca 800kr der ved å gå ned til 1GB igjen. DVS ca 5300kr + montering for en billigst mulig dualcore. Men de prisene eg har satt opp er billigste pris. Dersom du kjøper alle komponenter på en plass så vil det nødvendigvis bli noen hundrelapper dyrere, fordi ingen butikker er billigst på alle komponenter samtidig.

Men det bør la seg gjøre å få en AMD-basert dualcore cirka tusenlappen billigere enn det tilbudet du fikk. Og eg vil absolutt annbefale deg å kjøpe AMD fremfor Intel Pentium D.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...