Gå til innhold

Vannkjøling til Asus DH Deluxe, E6600 og 1900XT

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg vurder å sette inn vannkjøling i pc'en. Hovedmålet med å kjøpe vannkjøling blir å få ned lydnivået, alt sammen skal selvfølgelig være kaldt og godt også. Jeg kommer ikke til å klokke med det første, men jeg kommer til å gjøre det etterhvert.

Så det jeg lurer på da er hvilke deler jeg bør kjøpe. Foreløpig så har jeg sett på dette oppsettet: vannkj_ling.bmp

Jeg lurer litt på hva jeg skal gjøre med chipsett, for jeg har ikke lyst til å montere på den lille vifta som følger med hk, siden jeg kan tenke meg at den kommer til å bråke en del...?

Vannkjølinga skal monteres inn i et Lian Li 6070bscand, så jeg har vell noe begrensa med plass inni der.

Budsjettet er på 2500 kr, eks. pumpe som jeg kjøper inn gjennom jobben. Hvor kraftig pumpe bør jeg egentlig ha?

Mvh T_Trosten

Endret av T_Trosten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke noe kapping. Når du nå allerede har satt opp et oppsett med NB-blokk, tror jeg at en MOSFET-blokk må til. Jeg har nå kun NB-blokk, men må nok kjøre MOSFET-viften på litt hastighet for å få vekk litt varme. Nå er dog en MOSFET-blokk bestilt fra danmark, så blir det en vifte mindre ;) Den mest avanserte kappingen du evt. må gjøre er å kutte heatpipen mellom NB og MOSFETS hvis du bare skal ha NB-blokk. Disse ribbene er nemlig festet i hverandre.

Og begge blokkene har festeanretning som passer på hovedkortet. (og modding av hovedkort vha kutting er aldri anbefalt :cool: )

Lenke til kommentar

Jeg har ikke fått no svar fra Skrue enda, så jeg tar med meg en pumpe i morgen, når jeg er på jobb, sånn at jeg får målt opp hvilken dim. jeg skal ha på slangene. Men jeg må vite hvor stor pumpe jeg skal ta. Er det jo større jo bedre? Siden prisforskjellen er så liten på pumpene, så kommer jeg til å gå for det optimale.

Jeg vurderer også å kjøpe et mips hk. sett fra denne siden. Er det unødvendig med south bridge kjøler? Har ikke planer om å klokke allverdens med det første. Og vil den pakka bli bedre enn en Swiftech MCW30, og denne mosfet kjøleren, hvis vi ser bort ifra sb?

PS. hk settet kommer du til ved å trykke på: FREEZER SETS - ASUS P5W DH Freezer Set.

Lenke til kommentar

Ok, vet du sånn ca. hvor mye mer det vil koste meg å bestille derifra, men tanke på frakt og moms?

Ser de har en annerledes watercool radiator der, enn den de har på microplex, er det verdt å kjøpe den istedenfor? Og er det noen som vet hvordan denne cpu blokka er i forhold til apogee blokka til swiftech?

Du skal ha en stor takk baronKanon for at du hjelper meg, og jeg vil gjerne også ha flere synspunkter på saken. :)

Lenke til kommentar

Det går an å gjøre det billigere enn å kjøpe fra MIPS, da. Selv bestilte jeg en MOSFET-blokk fra vcore.dk til 229 DKK, en svinebillig Watercool NB-blokk fra Komplett.no og er nå i vurderingsfasen på om det blir EK eller Swiftech på CPU. (Kjører fortsatt på en gammel BW-blokk)

Forresten, lenken din gikk til forsiden av MIPS.

Endret av baronKanon
Lenke til kommentar

Altså, jeg er egentlig bare litt kritisk til den mosfet blokka fra microplex, dermed tenkte jeg å bestille fra mips, da kan jeg like gjerne bestille litt mer også, hvis det er bedre, og at det ikke blir så altfor dyrt. Må få det sumert opp når jeg har kommet fram til hva jeg faktisk skal ha.

Angående mips sin side, så har de samme nettadr. uansett hvor på siden man er. Men jeg har skrivi en henvisning til det settet i samme posten som linken.

Lenke til kommentar

Bestilte den MOSFET blokka fra MIPS for en måneds tid siden.

Kom etter 2 uker og fungerer flotters :w00t:

Absolutt verdt det.

Bare sendte spørsmål til de via kontaktsiden om pris til norge med frakt.

Fikk svar at det kom på 57euro og at jeg kunne bare sette det inn på Paypal kontoen deres så sendte de med en gang kronene kom inn.

Gikk egentlig veldig greit.

Trodde faktisk at blokka skulle være mer restriktiv enn den er.

Det er jo ikke store vannkanalen i den, men med en Eheim 1048 så har jeg lik flow nå som før jeg satte den inn.

Ville også ha kobber siden alle de andre blokkene i systemet mitt er av kobber.

Endret av Zephyr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...