Gå til innhold

Hvordan er Wii-kontrollen?

Sindrelol

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe Nintendo wii, men er litt skeptisk til den, mildt sagt, spesielle kontrollern.

Er den behagelig å bruke? Blir man sliten etter noen timer med spilling? (tenker på at man må veive med mye hånda)

Er det vanskeligere å styre med den enn den gamle gamecube kontrollen?

Og hvis noen hadde kunnet gitt en link til kommende spill til Wii hadde det vært kjempe bra :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Testa denne såvidt hos en venn for noen dager siden. Må si ejg var riktig så fornøyd ;) .

Ser litt spessielt ut å stå å ''veive'' med armene når man spiller, men man vender seg til både og se, og å gjøre det. Spilte bare tennis, golf og bowla litt jeg, meget spessielt og bruke seg selv når man spiller, og ikek bare tommlene. Men som sagt, man vender seg til det.

For og være ærlig har jeg aldri testa Gamecube, men og gå fra vanlig håndholdt kontroll (Xbox) til å veive med armene, lever man seg mye mer inn i spillet. Mye morsomere. Jeg ville anbefalt denne ja ;)

Mvh Stian Kolrud

Lenke til kommentar

Den er veldig behagelig faktisk. Slapper fint av når jeg spiller blant annet Zelda, Red Steel og Call of Duty 3. Det kommer litt an på spillet såklart. Noen spill må du nok bevege deg mer, slik som Wii Sports. Men har absolutt ingen problemer med lange spilløkter selv.

Såklart blir du sliten i armen etter noen timer med Wii Sports, men det er bare normalt og det gir seg etter en stund. Til slutt blir du vandt med det.

Lenke til kommentar

Bruker hånda ja men det er ikke helt synkronisert så selv om du slår tre ganger kan det bli 4 sverdslag i spillet. Eller den andre veien. Zelda er ikke et fektespill, du kontrollerer ikke sverdet direkte og det holder egentlig bare å riste litt på den.

Ble veldig trøtt engang etter 3-4 timer intens tennis spilling hadde jeg gangsperr i armene de neste 3 dagene :blush: Levde meg mer inn i spillet enn jeg noen gang har gjort med ekte tennis, og jeg slo til alt jeg maktet nesten hver gang. Veldig moro:)

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Har nå 45 timer Zelda under beltet, og kontrollen er bedre enn noengang.

Det er snakk om små bevegelser, ikke store armslag for å slå osv, så sliten vil du nok ikke bli. Sammen med komforten det gir å kunne ha hver hånd der du føler mest behagelig, og at det er såpass nøyaktig, ville jeg gått så langt som å si at Zelda på gamecube var mer slitsomt, om enn kun for tommelen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...