Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tanker rundt dyresex


Gjest Djurkungen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enten lever du i din egen drømmeverden eller så klarer du ikke å røske hue vekk fra pcskjermen i løpet av dagen. Jeg opplever umoralske episoder, store eller små, flere ganger om dagen, og tviler på at jeg er den eneste..

Lenke til kommentar

At man opplever umoral rettferdiggjør det da ikke?

Selv om voldtekt var lovlig, ville jeg fortsatt finne det forkastelig og fordømme det.

Dette er feil sidespor, det vi skal finne svar på er om sex med diverse dyr som ikke gjør tydelig motsand, kan kategoriseres som overgrep.

Lenke til kommentar

Ikke bli personlige her, er dere snille. Spesielt ikke når dere bruker gjesteposting. Da har vi ikke mange andre reaksjonsmuligheter enn å slette/stenge.

 

Dette er for et sensitivt emne å regne, men diskusjoner om folkemoralen i sin alminnelighet forsvarer kanskje ikke gjesteposting. Vi foretrekker at slike diskusjoner foregår under et registrert brukernavn.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...
Det er nettopp her kjernen i det jeg prøver å få fram ligger. Samtidig som du kan spørre meg om jeg tror at dyr plages psykisk eller lider osv., kan jeg spørre deg om du er sikker på at ikke opplever noen av tingene. Blir litt det samme prinsippet som 'uskyldig inntil det motsatte er bevist'. Bevis at dyrene ikke får varige mén og traumer, så er det bare å jokke på.

 

Eksempler? For eksempel har vi vel nokså strenge retningslinjer for hvordan vi skal avlive dyr som skal slaktes. Om du også tenker på ting som at de lastes inn i store lastebiler og blir kjørt til slakteriet (f.eks.) på en heller humpete og ubehagelig måte, syns jeg det kan forsvares fordi vi faktisk er avhengig av mat.

 

Om vi er så avhengig av matdyr kan jo diskuteres, men sannsynligvis ikke her. Ihvertfall kan folk kutte ned på den kjøttbruken de har i dag med gevinst både for dem selv og verden rent miljømessig.

 

Ut ifra en del innlegg her går jeg ut ifra at folk er litt zoofile, eller har tilbøyninger mot det. Ikke noe galt i å fantasere, stort sett, men når slike meninger når ut til folk er sjansen stor for at man kan påvirkes ved å tro at dette er normalt akseptert. Så har man det gående. Dyr er ikke sexleketøy! De eneste dyr som har seg for gledens skyld er jo sjimpanser [hvis det ikke var bonoboaper istedetfor da?], delfiner og homo homo sapiens.

 

Ei tispe kan jo godt akseptere sex med en pervers eller seksuelt frustrert fyr, men om det er fordi hun ikke bryr seg eller fordi hun underkaster seg sin leder, selv med fysiske/psykiske smerter, trenger ikke diskuteres en gang. Så lenge man ikke vet skal man ikke gjøre noe i tilfelle for å skade andre! Punktum. Fin. The End.

Hvis hunder er på et slags mentalt nivå som en treåring er det mulig at den kan ta en slags psykisk skade av det.

For sex med hannhunder/dyr er det ikke like galt synes jeg, siden hunden bestemmer selv når den skal slutte. Men siden vet om dette skader hunden mentalt eller ei bør man holde seg unna.

 

Det må da heller ikke være godt for ens egen psyke å pule dyr, bør man ikke være enig i det? Da kan man bli litt distansert i kjærlighetsforhold med mennesker etterpå mener nå jeg :/

Lenke til kommentar

Mange steder er jo det lovlig med dyresex så lenge man ikke skader dyret. Men hvordan skal man faktisk vite dette? Sist jeg sjekket har ikke dyrene stemme til å si i fra om det var godt eller ikke. Må være totalt umulig å følge det regelverket. Må den dø eller begynne å blø eller noe for at den led noe nød? Eller er det nok med at den mister matlysten og står aleine i en krok. Hehe, fullstendig tåpelig. Mennesker burde ha sex med andre mennesker. Noe annet er bare feil.

Lenke til kommentar
Gjest digibolli

den forrge ble stengt forde noen på skolen min tullet, ikke steng denne!!!

 

du? jeg har et problem...er det normalt å være seksuellt tilltrukket av hunden min??:-S....... hver gang jeg ser den, får jeg et inderlig behov til å ta den bakfra, bare elske med den...er det normalt?? venter på mye respons som kan hjelpe meg...

Lenke til kommentar

Normalt? Spørs hva du legger i definisjonen din av det ordet. Det er ikke naturlig å parre seg med arter som ikke kan produsere avkom og det er neppe vanlig blant mennesker å bli opphisset av en art som er såpass langt fra vår egen.

 

Når det er sagt, så er det ikke ukjent å ha sex med husdyr. Bønder har hatt det i århundrer og det er mange tilfeller av sex i fjøset, både med kuer og sauer. Ensomheten kan kanskje bli uutholdelig på landet og noen bryr seg kanskje ikke så mye om de dårlige hygieniske forhold heller.

 

Det viktigste her, etter min mening, er at man behandler dyrene pent og ikke misbruker dem. De fleste hunder har for små genitalia til å være kompatible med menneskelige hankjønn og da må man begrense seg til andre former for sex enn inntrenging. Omvendt kan være Ok rent fysisk - d.v.s. om ei jente vil pules av hunden sin. Man skal huske på at det ikke er sikkert at hunden ønsker sex med eieren heller. Vær derfor forsiktig og ikke tving den til noe - det er dyremishandling.

Endret av Prognatus
Lenke til kommentar
https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=681168

Her er en tråd der dyresex allerede diskuteres. Mitt inntrykk er at det ikke er så unormalt som folk tror.

 

Vet selv om et par jenter som tenner på dette. Du sier ikke noe om du er gutt eller jente.

Dyresex er per i dag ikke forbudt med mindre det påfører dyret traume eller smerte eller lignende.

Trådstarter har et behov for å ta hunden hardt bakfra. Dette kan jo gi en pekepinn på hvilket kjønn han har

Lenke til kommentar

Det er ikke definert som normalt og går som regel under begrepet "parafili". Det er derimot mange mørketall og derfor er det sikkert "mer normalt" enn man tror, men siden det ikke er sosialt akseptert vil dyresex bli definert som unormalt og ofte "sykt" av det offentlige.

 

En annen side av saken, er om dette er dyremishandling eller ikke. Jeg vil tro, uten å fundere så mye, at en hund som jokker frivillig løs på en dame ikke kan karakteriseres som "mishandlet", siden det er her snakk om en frivillig handling fra dyret, der mennesket aksepterer handlingen. Det at en mann, derimot, skal penetrere f.eks. en tispe vil nok være en handling som hunden vil motsette seg i de fleste tilfeller, både p.g.a. smerte og ubehag. En mann vil derfor måtte "se ann" situasjonen, prøve seg frem og "få aksept" hos dyret (må innrømme at jeg synes dette høres ganske absurd ut etterhvert som jeg skriver). :ermm:

 

Hvordan noe slikt som du beskriver skulle foregå, vet jeg ikke noe om, men at det foregår over hele verden er det ikke noe tvil om, så det er sikkert mulig å få det til uten at dyret trenger å bli mishandlet. Du får sjekke litt rundt på nettet under "zoofil" eller "beastiality" osv, så finner du sikkert ut det du trenger å vite for å ta en vurdering på videre handling. Skulle du bestemme deg for å prøve å gjennomføre det, så vær så snill å ikke tving hunden din til noe den ikke vil! DA ER DET HELT KLART MISHANDLING! Ut over det, så vet jeg ikke nok om emnet til å kunne uttale meg videre...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...