Movieheart Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Som emnetittelen sier så lurer jeg på når hybrid-diskene kommer. Har tenkt å kjøpe bærbar pc når vista kommer og siden vista kan utnytte hybrid-disker tenkte jeg kanskje å vente med å kjøpe til hybrid-diskene kommer. Men kan ikke vente altfor lenge siden jeg har tenkt å bruke pcen til en del skolearbeid... Lenke til kommentar
zicoz Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Excuse my ignorace eller hva det nå heter, men hva er hybrid-disker? Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Hybriddisker er disker som bruker både tradisjonelle platelager og flashminne. Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 13. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2006 Hybriddisker er disker som bruker både tradisjonelle platelager og flashminne. 7493898[/snapback] Jepp. Men vet du når de kommer? Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 (endret) Ifølge denne artikkelen vil de komme omentrent samtidig som MS Vista. Samme siden har også en annen artikkel som kan tyde på at den tradisjonelle HDD'en er på vei ut. Endret 13. desember 2006 av JacEr Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Ser ikke helt det store nyheten med dagens "hybrid" disker... Kommer det pålitelige disker med ok kapasitet og hastighet som ikke utvikler varme eller støy av noe slag kan man jo derimot kalle det et fremskritt. Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 (endret) "Nyheten" er vel raskere oppstart etter "sleep" samt mindre energiforbruk mht skriving/lesing til flashminne istedenfor HDD, noe som fører til lengre batterikapasitet. Noe som SÅRT trengs i laptoper! Endret 13. desember 2006 av JacEr Lenke til kommentar
[StK]Bountyhunter(BF:V) Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Flash er vel 10 ganger raskere en vanlig plate på visse områder hvis ikke jeg husker feil så er vel en ganske stor ytelses forbedring serlig med tanke på oppstart, loadetider i spill og når hardisken blir bruk til minneutvidelse... -Bountyhunter Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 "Nyheten" er vel raskere oppstart etter "sleep" samt mindre energiforbruk mht skriving/lesing til flashminne istedenfor HDD, noe som fører til lengre batterikapasitet. Noe som SÅRT trengs i laptoper! quote] Ahh.. laptoper... ikke min ting... ja, ja - sikkert nyttig. Ps; har en laptop men den er alltid kobla til strømnettet (selv i bilen). Gammal DELL, levetid med kun batteri er ca. 3 min :!:, funker dog ok som GPS og krisebuk på hytta ol. Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2006 Ifølge denne artikkelen vil de komme omentrent samtidig som MS Vista. Samme siden har også en annen artikkel som kan tyde på at den tradisjonelle HDD'en er på vei ut. 7496351[/snapback] Ser bra ut... Men spørsmålet er hvor lang tid det tar før det kommer laptoper med hybrid-disker Men tror også det tar litt tid før det kommer laptoper med ferdiginnstalert vista og? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå