cmi Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Grunnen til at jeg spør er fordi jeg ikke har så veldig peiling på programmer til canon, da jeg selv er Nikon frelst. Det er pappa som trenger et da jeg netopp har fått han over fra film basert speilref! Jippi endelig Lenke til kommentar
Anew Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 (endret) Bibble er like bra til Nikon som til Canon for etterbehandling av raw. Det samme er de andre rawprosessorene også. Hva i heite fikk faren din til å velge å bli kanonfotograf, når du er i besittelse av hauger med Nikonglass? Endret 13. desember 2006 av Anew Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Hva i heite fikk faren din til å velge å bli kanonfotograf, når du er i besittelse av hauger med Nikonglass? 7493651[/snapback] Han er vel kvalitetsbevisst... Lenke til kommentar
cmi Skrevet 13. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2006 Grunnen til det er nok at han selv er i besittelse av canon linser Lenke til kommentar
cmi Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2006 Er det noen andre programmer en Bibble? Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Er det noen andre programmer en Bibble? 7501336[/snapback] Det er flere: Capture one, DPP, Silkypix, Adobe Camera RAW, Lighzone, Adobe lightroom. Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Bibble er bra det, den er enkel og oversiktlig. En stor fordel er at den har Noise Ninja (støyredusering) som en del av programmet, men du må velge pro versjonen for utvidet funksjonalitet for Noise Ninja. For å konvertere Nikon's RAW filer, syns jeg at Nikon Capture NX er en god del bedre enn Bibble, jeg får mye bedre resultater med Capture NX. Capture NX har en unik måte for selektiv fargeredigering. Lenke til kommentar
cmi Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2006 Jeg bruker Capture NX selv men det funker ikke til Canon har hørt at Capture One har vanskelig farge styring, stemmer dette? Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Prøvde Capture One i 1 mnd, syns det var vanskelig fargestyring ja. Men den får jo mye skryt også, sikkert en vanesak. Lenke til kommentar
Christian_EOS Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Bruker selv RawShooter premium. Dette funker meget bra, og er lett å sette opp/bruke. Koster 99$ på http://www.pixmantec.com/ Anbefales Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Og ikkje lenger tilgjengeleg etter at Adobe kjøpte opp Pixmantec. Rawshooter Essential er framleis tilgjengeleg for nedlasting, men vil vere det berre til litt etter at den ferdige versjonen av Adobe Lightroom (som skal bruke RAW-motoren eller noko slikt til Rawshooter) vert slept. Lenke til kommentar
Christian_EOS Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Og ikkje lenger tilgjengeleg etter at Adobe kjøpte opp Pixmantec. Rawshooter Essential er framleis tilgjengeleg for nedlasting, men vil vere det berre til litt etter at den ferdige versjonen av Adobe Lightroom (som skal bruke RAW-motoren eller noko slikt til Rawshooter) vert slept. 7613573[/snapback] Dette hadde i jeg fått med meg, men det funker bra for det! Lastat akuratt ned oppdateringen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå