Ordinær Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Hei Kjøpte et vannkjølingssett fra Thermaltake for lenge siden. Het vel big water eller noe sånt. Koblet det til, men temperaturen sank bare med skuffende 5 grader. Etter noen måneder ble det litt mye stress med hele vannopplegget, så jeg byttet tilbake til boxedvifta. Nå har vifta pensjonert seg, så jeg tenkte jeg kan prøve meg på vannkjøling igjen. Dessverre klarte jeg å skade den gamle radiatoren for noen måneder siden. Jeg må derfor kjøpe en ny. Gikk til datakjeden i Oslo i dag. De sa at ferdigsettene fra thermaltake kjører på sine egne nipler, og at de ikke hadde noen radiatorer som passer. Men selv om radiatoren er lagd for 140mm nipler og resten av systemet har sitt eget Thermaltake mål, så betyr vel ikke det nødvendigvis at jeg ikke kan bruke 140mm radiatoren?? Slangene kan vel passe selv om jeg kjøper en annen type nipler for å koble til radiatoren? Ja for en grønn thermaltake slange kan vel kobles til flere typer nipler? Eventuelt, hvilken radiator bør jeg kjøpe? Trenger god kjøling, men har ikke mer enn 800kr. Tusen takk for hjelp. Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 (endret) BigWater bruker 1/8" BSP-gjenger på niplene. Standard størrelse på slangene er 1/4" også. Du kan kjøpe hvilken som helst radiator, og evt. kjøpe nipler hos en rørlegger/tess. RED: FEIL SLANGESTØRRELSE FØRSTE GANG. Riktig er 1/4" Endret 13. desember 2006 av baronKanon Lenke til kommentar
Ordinær Skrevet 13. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2006 (endret) ok. Men fungerer det å koble slangene i big water til i en annen størrelse`? Eller må jeg kjøpe 1/8 niplene hos en rørlegger? Noen som kan anbefale en radiator fra komplett eller microplex? En som kjøler bra, er relativt stillegående og ikke alt for dyr? Endret 13. desember 2006 av Do_the_Bender Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Microplex har nipler også. Så hvis du kjøper en radiator derfra, kjøper du også nipler for 1/4" ID. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå