Gå til innhold

Ny radiator, gammelt sett.

Anbefalte innlegg

Hei

Kjøpte et vannkjølingssett fra Thermaltake for lenge siden. Het vel big water eller noe sånt. Koblet det til, men temperaturen sank bare med skuffende 5 grader. Etter noen måneder ble det litt mye stress med hele vannopplegget, så jeg byttet tilbake til boxedvifta. Nå har vifta pensjonert seg, så jeg tenkte jeg kan prøve meg på vannkjøling igjen. Dessverre klarte jeg å skade den gamle radiatoren for noen måneder siden. Jeg må derfor kjøpe en ny. Gikk til datakjeden i Oslo i dag. De sa at ferdigsettene fra thermaltake kjører på sine egne nipler, og at de ikke hadde noen radiatorer som passer. Men selv om radiatoren er lagd for 140mm nipler og resten av systemet har sitt eget Thermaltake mål, så betyr vel ikke det nødvendigvis at jeg ikke kan bruke 140mm radiatoren?? Slangene kan vel passe selv om jeg kjøper en annen type nipler for å koble til radiatoren? Ja for en grønn thermaltake slange kan vel kobles til flere typer nipler?

Eventuelt, hvilken radiator bør jeg kjøpe? Trenger god kjøling, men har ikke mer enn 800kr. Tusen takk for hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ok. Men fungerer det å koble slangene i big water til i en annen størrelse`? Eller må jeg kjøpe 1/8 niplene hos en rørlegger? Noen som kan anbefale en radiator fra komplett eller microplex? En som kjøler bra, er relativt stillegående og ikke alt for dyr?

Endret av Do_the_Bender
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...