Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pcen skrur seg av.


Anbefalte innlegg

Nå får jeg ikke noe skjermbilde når jeg skrur på pcen. Vifta går for fullt og det skjer ingenting.. Noen vært borte i lignende? (har ikke fått prøvd alternativ HD enda)

7670098[/snapback]

 

Mulig defekt hovedkort. Du får samme symptom dersom RAM ikke står i slotten eller er død.

 

Mvh

Kjetil

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville forsøkt å deaktivere den "error on halt" funskjonen som du finner i bios.

Etter hva jeg kan skjønne av denne posten så booter ikke din pc. Ergo så stopper den opp på post.

Hvis ikke dette hjelper så forsøk å koble fra drive a: floppyen din. Ta ut både strøm og iDE kabelen din.

Endret av Deviator
Lenke til kommentar

hei ja error on halt kan stoppe mye rart.

Selv har jeg en pc hvor skjermen gikk til dundas. Jeg fikk det samme problemet som deg. Siden jeg da ikke kunne gå inn i bios å skru av denne funksjonen så måtte jeg ta ut hele skjermkortet :)

Da botet den og jeg kunne remote kontrollere den hehe

Lenke til kommentar

når jeg boota uten skjermkort skjedde det samme. Vifta går for fullt og pcen bare går og går.

 

Iblant har jeg kommet meg inn i bios men etter 20-30 sek fryser bildet og jeg får ikke brukt tastaturet. Da kan det vel evt bare være cpu eller hovedkort?

skal prøve å få testa den hjemme hvor den funka på mandag. Merkelig at den funker der og ikke her.

 

*Btw hvor i bios ligger denne error on halt funksjonen?

Endret av sargon
Lenke til kommentar

nå skjer det samme hjemme og. slo av error on halt greia da kom jeg inn i windows alt virka normalt men så frøys alt.

 

er så jævli drittlei :I må bare gå for et eller annet. Bør jeg gå for cpu eller hovedkort? må i så fall kjøpe ny shuttle SN95G5

Lenke til kommentar
nå skjer det samme hjemme og. slo av error on halt greia da kom jeg inn i windows alt virka normalt men så frøys alt.

 

er så jævli drittlei :I må bare gå for et eller annet. Bør jeg gå for cpu eller hovedkort? må i så fall kjøpe ny shuttle SN95G5

7691403[/snapback]

 

 

 

 

Den meldingen du refererte til:

 

 

AWARD BOOTBLOCK BIOS V1.0

 

BIOS ROM CHECKSUM ERROR

 

DETECTING FLOPPY DRIVE A MEDIA...

 

DRIVE A ERROR. SYSTEM HALT

 

 

Den sier egentlig hva som er feil. Eller det vil si - den sier at Bios er defekt, men i de fleste sånne "bootblock" tilfeller så er selve biosbrikken korrupt .. defekt med andre ord. Dette gir seg utslag i alskens rare feil på maskinen, noen ganger virker den - andre ikke. Ellers ser du jo av meldingen at den faktisk prøver å lese fra stasjon A, noe som i de fleste tilfeller er helt "på viddene". Var jeg deg ville jeg bare ha gitt opp det hovedkortet, hvis ikke du da på en eller annen måte kan få bytta BIOS-brikken. Legg inn Award Bootblock i Google, og du finner mye info om saken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...