Gå til innhold

Hd med 3 compositkabler, mulig?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva er det du mener, hvilken sammenheng? HD som harddisk, High Definition, eller Harley Davidson?

De kablene du snakker om er antagelig ikke kompositt, men komponent.

http://en.wikipedia.org/wiki/Component_video

7493564[/snapback]

High Definition jeg mente på ja...

De har så mange navn... lett og rote seg bort.

Men hvordan blir kvaliteten til dette i forhold til en gul slik?svideo?skart?hdmi?vga?dvi?

Lenke til kommentar

En enkel kabel med gul plugg er kompositt. Det er det dårligste signalet av alle.

S-Video er noe bedre, RGB og komponent er vesentlig bedre.

VGA er enda bedre, og DVI / HDMI er best.

SCART kan du ikke blande inn her, det er en plugg som kan overføre flere typer signaler (kompositt og RGB).

High Definition kan du strengt tatt bare få med HDMI, men i praksis også med komponent, VGA, og DVI.

Dette er vel å merke bare en svært grunnleggende oppsummering, det er mye detaljer i tillegg.

Lenke til kommentar
High Definition kan du strengt tatt bare få med HDMI, men i praksis også med komponent, VGA, og DVI.

DVI og HDMI er så å si det samme.

Det store forskjellen her er at HDMI også støtter lyd.

DVI og HDMI er pr i dag det beste man får, HD signaler sies å få en kryptering som heter HDCP, pr i dag er det bare DVI og HDMI som jeg vet om som kan ha denne støtten.

Lenke til kommentar

DVI og HDMI er så å si det samme.

Det store forskjellen her er at HDMI også støtter lyd.

DVI og HDMI er pr i dag det beste man får, HD signaler sies å få en kryptering som heter HDCP, pr i dag er det bare DVI og HDMI som jeg vet om som kan ha denne støtten.

7499308[/snapback]

ok. Trodde disse tre kablene også gjore susen...

Men takker for alle svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...