macba Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 (endret) Kan en pc bli ødelagt på noen måter hvis man reinstallerer windows for mye. reinstallere=formatere=reformatere=installere windows på nytt?? Endret 13. desember 2006 av macba Lenke til kommentar
Brian Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Kan en pc bli ødelagt på noen måter hvis man reinstallerer windows for mye.reinstallere=formatere=reformatere=installere windows på nytt?? 7492956[/snapback] nei, det har jeg aldri hørt om engang. Eneste problemet kan bli å aktivere windows. Microsoft vil sikkert ha en grunn til hvorfor du bruker aktiveringskoden så ofte. Måtte ringe til dem og si fra, siden jeg hadde brukt min aktiveringskode 5 ganger på 2-3 måneder, var plaget med virus. Men ellers skal det gå helt greit. Lenke til kommentar
macba Skrevet 13. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2006 Kan en pc bli ødelagt på noen måter hvis man reinstallerer windows for mye.reinstallere=formatere=reformatere=installere windows på nytt?? 7492956[/snapback] nei, det har jeg aldri hørt om engang. Eneste problemet kan bli å aktivere windows. Microsoft vil sikkert ha en grunn til hvorfor du bruker aktiveringskoden så ofte. Måtte ringe til dem og si fra, siden jeg hadde brukt min aktiveringskode 5 ganger på 2-3 måneder, var plaget med virus. Men ellers skal det gå helt greit. 7492993[/snapback] ok, aktiveringen synes jeg gikk helt greit og kjapt. Litt slitsomt med all de tallene man måtte si og skrive Ett siste spørsmål: Fjerner man alt av virus når man formaterer pc-en? Eller kan noen virus lure seg med? Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Ingenting kan følge med om du formaterer skikkelig. Du kan slite på harddisken av å formatere ofte, men hvor mye slitasje det faktisk blir, vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Ingenting kan følge med om du formaterer skikkelig. Du kan slite på harddisken av å formatere ofte, men hvor mye slitasje det faktisk blir, vet jeg ikke. 7495787[/snapback] det tror jeg er så minimalt at det er av liten eller ingen betydning. Lenke til kommentar
macba Skrevet 13. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2006 okey takk for svar Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Reformatering av harddisken sliter ikke noe mer enn annen bruk av disken. Det er tross alt kun snakk om lesing og skriving. Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Hvis du ikke endrer maskinvare mellom formateringene så kan du ta backup av aktiverinen din, slik at du slipper å gjøre det på nytt. Skal bare være å ta kopi av filene "wpa.bak" og "wpa.dbl" i windows\system32 mappa. Man kan så bare lime dem tilbake etter formateringen. Mulig man må være i sikkerhetsmodus eller noe for å kunne lime dem inn igjen, det husker jeg ikke helt. Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Hvis du ikke endrer maskinvare mellom formateringene så kan du ta backup av aktiverinen din, slik at du slipper å gjøre det på nytt. Skal bare være å ta kopi av filene "wpa.bak" og "wpa.dbl" i windows\system32 mappa. Man kan så bare lime dem tilbake etter formateringen. Mulig man må være i sikkerhetsmodus eller noe for å kunne lime dem inn igjen, det husker jeg ikke helt. 7496546[/snapback] Det fungere ikke med vis du har SP2. Anbefaler deg og skaffe Norton Ghost eller tilsvarende program så har du Windows tilbake på noen minutter også slipper du alt styr med oppdateringer og drivere. Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Chevelle: Ah lurte på om de kanskje hadde fjernet den muligheten i SP2. Er en stund siden jeg gjorde det sist. Burde vel funke om man installerer en SP1 versjon, bytter ut filene, og så installerer SP2? Men da syns jeg nesten det er enklere å integrere SP2 på installasjons-CD-en, og bruke et par minutter på telefon med MS. Installasjonen av SP2 tar jo en hel stund, og jeg syns det virker mye "tryggere" å ha SP2 integrert på CD-en i stedet for å installere den senere, selv om det sikkert ikke betyr så mye hvis man installerer den før alt annet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå