Gå til innhold

Hva er det beste/raskeste skjermkortet til AGP?


brazir

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe nytt skjermkort til jul for å dra det siste ut av PC'n før jeg kjøper helt nytt oppsett.

 

 

Da er spørsmålet: Hvilket skjermkort er det beste som er å få kjøpt (som bruker AGP) ? Om det er ATI eller NVIDIA spiller ingen rolle bare det er det beste.

 

 

Kan det være x850 pro eller x1950 pro?

 

Ellers kan det sies at jeg har et x800xt pe fra før. Vil jeg merke noen forskjell?

 

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal kjøpe nytt skjermkort til jul for å dra det siste ut av PC'n før jeg kjøper helt nytt oppsett.

 

 

Da er spørsmålet: Hvilket skjermkort er det beste som er å få kjøpt (som bruker AGP) ?  Om det er ATI eller NVIDIA spiller ingen rolle bare det er det beste.

 

 

Kan det være x850 pro eller x1950 pro?

 

Ellers kan det sies at jeg har et x800xt pe fra før. Vil jeg merke noen forskjell?

 

Takker for svar!

7492824[/snapback]

 

Ytelsen vil øke ca 50% med X1950pro. Eneste som er litt synd er at du får ikke det til jul. :no: Kanskje du får det til nyttår.

 

Noen andre skjermkort kan vel ikke anbefales i.o.m at du har et habilt kort fra før.

 

EDIT: Må moderere meg litt ser jeg. Du kan få opp til 50% økning, men i praksis er gapet mye mindre. 10-30% avhenging av oppløsning og effekter. Det må nevnes at X1950pro har SM3.0, noe ditt gamle kort ikke har.

Endret av peiper
Lenke til kommentar

50 % økning i ytelse? Er ikke det litt mye?

 

*så ikke din edit :D*

 

Uansett. Er så x1950 det beste jeg kan få?

 

Er irriterende at jeg ikke kan spille Cod2 med annet enn minimalt med texture settings....ingen AA/AF.

 

Bruttern bor i Oslo og skal hjem til jul, må vel finnes x1950 PRO en plass i Oslo vel?

Endret av brazir
Lenke til kommentar

Snakket med brodern og han anbefalte å kjøpe et nytt billig HK (ASRock) med PCI-e og et 7950 GT. Er litt lettere tilgjengelig de korta. På lager vil det si. Det er ikke 1950PRO AGP

 

Har litt utdatert PC skjønner dere.

 

AMD 64 3200+ Socket754

1 gig ram PC3200

Endret av brazir
Lenke til kommentar
Skal kjøpe nytt skjermkort til jul for å dra det siste ut av PC'n før jeg kjøper helt nytt oppsett.

 

 

Da er spørsmålet: Hvilket skjermkort er det beste som er å få kjøpt (som bruker AGP) ?  Om det er ATI eller NVIDIA spiller ingen rolle bare det er det beste.

 

 

Kan det være x850 pro eller x1950 pro?

 

Ellers kan det sies at jeg har et x800xt pe fra før. Vil jeg merke noen forskjell?

 

Takker for svar!

7492824[/snapback]

X850 Pro er en nedgradering siden den yter lignende en X800 XL.

 

X1950 Pro er mye raskere (7600 GT ~ X800 XT PE i ytelse)

Lenke til kommentar
selg den til en godtroende drittunge og kjøp deg AM2 (hvis du absolutt MÅ ha AMD sånn som meg) eller et C2D system ;)

7493383[/snapback]

 

 

MÅ ikke ha AMD. Skulle bare prøve å tyne det jeg har til etter jul da jeg skal kjøpe nytt (C2D definitivt). Må også ha det FØR jul ellers er det ingen vits. Hvis jeg skal kjøpe nytt HK+ skjermkort må det støtte den rammen og prosessoren jeg allerede har.

 

Mulig jeg går for et Asus GeForce 7950 GT jeg og et billig hovedkort.

 

https://prisguiden.no/product.php?productId=51727

 

 

Takker for alle svar :D

Endret av brazir
Lenke til kommentar

Tror det ville vært best å gå for et x1950 pro kort for AGP plattformen. Ellers er vel det Nvidias 7900GS for AGP som er best (mener det er 7900GS det heter, korriger meg den som mener det er feil) men nå som x1950 Pro har blitt lansert for AGP, er nok det veien å gå. (hvis du kan få tak i det før jul ;))

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Men beklageligvis for x1950 pro

 

Lagerstatus:  Ingen tilgjengelige i dag.  107 stk 2007-01-05 (Ikke på lager. Ubekreftet)

 

Må ha det FØR jul :D

 

 

Støtter 7800 GS    SM3.0?

7493928[/snapback]

 

Det spiller ingen rolle, det er et dårlig kjøp. Da har jeg mer sansen for nytt HK+skjermkort. Samme pris eller billigere, og bedre ytelse. 7800GS er priset 800-1000 kr for høyt i forhold til ytelsen. 7600GT yter mye det samme. Og da er du temmelig nær det kortet du har uansett.

Lenke til kommentar

Ordrenummer: xxxxxxxx

Ordrestatus: Order

Ordredato: 14. desember 2006

Betalingsvilkår Kortbetaling

Leveringsmåte Levering til nærmeste utleveringplass

Godsmerking

Kontaktperson:

Fakturamottaker: xxxxxxxxxxxxxxxxxx

xxxxxxxxxxxxx

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Leveringsmottaker xxxxxxxxxxxxxxxxx

xxxxxxxxxxxxx

xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Ordreinformasjon:

Leveransklar (Samtliga artiklar är reserverade).

 

Betalingssum 2 068.-

Rapportert beløp:0.-

 

Legg merke til at innbetalt beløp rapporteres først påfølgende varedag.

 

 

 

 

SKU Antall Type Pris/enhet Inkl. moms Linjesum Inkl. moms

Gecube Radeon X1950Pro 256MB DDR3 HDTV-out DUAL DVI RETAIL AGP

GCRX1950PA 1 Leveransklar 1 559,20.- 1 949.- 1 559,20.- 1 949.-

Fraktkostnader

FRAKT 1 95,20.- 119.- 95,20.- 119.-

Totalpris 2 068.-

 

 

Får litt førjulsstemning av dette jeg :dribble:

:love: Databutikken!

Endret av brazir
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...