zorin Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Yeah, skulle mekke litt på pcen i går kveld, sette inn no nye vifter å slikt, så skulle jeg ta å oppdatere BIOS mens jeg først var i gang. Gjorde dette fra win med live update fra MSI (noe jeg skulle gjort fra dos ) Anywho, midt i oppdateringa frøys den, venta cirka en time for å se om den ikke skulle komme seg, men neida.. Så tenkte jeg at i verste fall kan jeg alltids flashe den fra en floppy, og restarta med god tro. Men etter restart kommer denne feilmeldinga opp: BIOS ROM checksum error Detecting floppy drive A media... Hvis det ikke står noe disk i, står det "insert system disk and press enter" men hvis jeg setter i en system disk kommer det bare opp "Detecting floppy drive A media..." igjen! Og den stopper der, skjer ikke no mere.. Ting jeg har prøvd: - Boot disk - Custom boot disk med fixed autoexec.bat som skulle flashe bios automatisk - Byttet floppy drive - Byttet floppy disk - Byttet floppy ledning - Tatt ut cmos batteriet over en lengre periode - Cleared cmos ved hjelp av jumpers - Rename the desired AMI BIOS file to AMIBOOT.ROM (msi support) - Tatt ut alle kabler bortsett fra floppy Har et MSI P965 Neo hk, noen som har tips? Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Hadde selv samme problem i fjor, hadde prøvd en god del selv.. Sendte mail til komplett for å høre, og de sendte meg et nytt cmos-batteri. Det var løsningen for meg hvertfall. Lenke til kommentar
zorin Skrevet 13. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2006 Hmm, mulig det. Tenkte på å bestille en ny bios chip, men ser ut som den er loddet på :/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå