kpolberg Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Jeg mener du absolutt har fått hva du fortjener, eller kanskje en 2'er hadde vært på sin plass. Nå er jeg ikke sikker på hvilken klasse du går i, men "språket" var dårlig, og du har så absolutt ikke svart på oppgaven. Dette blir akkurat som den saken som var oppe i VG, hvor over 2/3 missforsto en oppgave som var skrevet ironisk, og dermed fikk stryk. Og forøvrig, det finnes ikke noe som heter at en stil er akkurat så lang som den skal være, du skal vise at du er engasjert og ikke komme med noe oppgulp fordi du må. På 1.5 time, burde du i ihvertfall klart å skrive 2 sider. Mener nå i ihvertfall jeg. Men for all del, nå er jo ikke jeg lærer så hva jeg sier har jo lite å si Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 (endret) Altså, i de fleste stiler spør de deg om et spørsmål som du skal besvare eller fortsette på den historien de har begynt på ect. Og skriver du om noe helt annet eller ikke tar med noe av den historien de har bedt deg skrive videre på forstår jeg dem godt. Spør noen deg hvor mye klokken er så svarer du ikke "ca samme år som Lincoln døde". 7495456[/snapback] Hadde dette vært et fag hvor språket ikke betydde noen ting så hadde jeg ment akuratt det samme. Det som er poenget her er at det faktisk er engelsk vi snakker om. Engelsk er et språk vi skal lære å skrive og å snakke. Her har eleven skrevet nesten feilfri engelsk, men har bommet på oppgaven. Jeg forstår at innholdet i teksten spiller en rolle, men slik som denne læreren mener ser det ut til at eleven kan skrive oppgaven på norsk, og allikevel få karakteren 1 da det ikke finnes noen lavere karakter enn 1. Du skjønner hva jeg mener? Om jeg hadde skrevet en engelskstil på norsk og fått en. Så har denne eleven skrevet en feilfri engelskstil på engelsk og allikevel fått 1. Edit: Sir_Wrathson: Du kan spørre EO om rettighetsspørsmål: http://web.elev.no/index.php?option=com_co...id=14&Itemid=62 SMSKodeord EO <din melding> til 2030 De kan garantert svare deg Det koster det en vanlig tekstmelding koster. Endret 13. desember 2006 av chs89 Lenke til kommentar
Sir_Wrathson Skrevet 13. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2006 Jeg mener du absolutt har fått hva du fortjener, eller kanskje en 2'er hadde vært på sin plass. Nå er jeg ikke sikker på hvilken klasse du går i, men "språket" var dårlig, og du har så absolutt ikke svart på oppgaven. Dette blir akkurat som den saken som var oppe i VG, hvor over 2/3 missforsto en oppgave som var skrevet ironisk, og dermed fikk stryk. Og forøvrig, det finnes ikke noe som heter at en stil er akkurat så lang som den skal være, du skal vise at du er engasjert og ikke komme med noe oppgulp fordi du må. På 1.5 time, burde du i ihvertfall klart å skrive 2 sider. Mener nå i ihvertfall jeg. Men for all del, nå er jo ikke jeg lærer så hva jeg sier har jo lite å si 7495608[/snapback] Jeg vet godt at jeg har bommet på oppgaven, men jeg synes at man ikke skal bli slaktet av den grunn. Synes at hvordan man skriver skal telle det også. Innholdet er ikke alt! Og jo, stilen skulle ikke være lenger enn det. Læreren skrev at stilen skulle være på rundt 250 ord med store bokstaver. Skal man da begynne og skrive en stil nå nærmere 1000 ord? Nei, da hadde jeg sannsynligvis blitt trukket for det også. Grunnen til at jeg legger ut denne er for å høre hva dere synes om den slags vurdering. Selv synes jeg det er merkelig. Læreren kunne iallefall rettet stilen som den var og gitt med en karakter ut i fra det jeg hadde skrevet. Så kunne jeg lært til neste gang hvilke konsekvenser det får. Dette var en 90 minutters stil! Hadde det vært eksamen ville jeg skjønt med en gang at jeg hadde blitt trukket mye. Men går man ikke i engelsktimene for å lære? Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 (endret) Altså visst du bommer på oppgaven så bruker de å dele karakteren på 2?Iallefall er det sånn noen av mine medelever på vk2 alm. påbygging fikk merke det, bla. på eksamen. Altså skrev de en 5'er oppgave fikk de 2, skrev de en 4'er oppgave fikk de 2. Skrev de noe dårligere fikk de 1 og stryk. 7495443[/snapback] I og med jeg hadde to små feil på slutten, regner jeg med denne stilen var over en 4er eller over. Noen som kunne lest den og si hva de synes? 7495517[/snapback] Mer enn to feil her... English have developed . They had colonies almost everywhere and the English people were all over the world. They Aldri start to setninger etter hverandre med samme ord. , and English is almost used as primary language all over the world. Engelsk er nesten brukt som hovedmål verden over? De bruker det bare nesten altså? Especially for tourist English is a good facility Flertall, og facility høres ikke helt riktig ut i denne sammenhengen, direkte oversatt? and the number of English speakers is Antallet engelske talere er stort? . People who are speaking English can Dårlig setning There are big differences between countries, but the language is almost the same. Her skriver du at det er store uenigheter mellom land, mens du vel egentlig mener at det er dialektforskjeller? In school we learn British English and in Norway pupils learn English at an early age.In a lot of other countries pupils learn English in school. Setningene er skrevet som om de skal motstride hverandre, legg til "as well" eller sy sammen. Maybe English will one time be the whole world’s language? Rar setning, tror den burde stokkes om. I tillegg repeterer du ordet "English" 19 ganger i løpet av den halve siden og bommer på oppgaven som handler mer om globalisering og informasjonsalderens tid generelt. Endret 13. desember 2006 av Saftis Lenke til kommentar
Sir_Wrathson Skrevet 13. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2006 Om det er flere feil enn 2, må du snakke med engelsklæreren min. For de ordene som er grønne, var feilene hun hadde merket! Så hvis alt det du har skrevet der er feil, hvorfor er da bare de 2 merket? Enten er du veldig sær, ellers er læreren min forferdelig dårlig ! Lenke til kommentar
Brian Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 synes teksten din var helt grei, men ikke over 4 iallefall. Stilen virker lit "hakkete" å lese på en måte, hvis du forstår. Det er ikke en fin flyt når du leser den + et par småfeil her og der. Men jeg har sett værre stiler få 2 osv. Så du burde ha fått en 3'er eller noe rundt der. Lenke til kommentar
Dimanche Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 VURDERINGSKRITERIER I stor grad Delvis I liten gradKILDEHENVISNING: -klare kildehenvisninger/web-adresser? ………….. INNHOLD: - Viser eleven vilje til å kommunisere ? - Er innholdet interessant, kreativt og relevant? - Er det samsvar mellom svar og oppgavens intensjon? - Viser eleven kulturkunnskap? - Viser eleven evne til å utvikle innholdet i teksten gjennom f.eks. å argumentere, beskrive, reflektere, fortelle, begrunne og/eller utdype? Dette et etter det jeg fant vurderingskriteriene for eksamen i tiende. Antar på språket ditt/oppgaven at du ikke går høyere... Klart det er grunn til å trekke, men synes at en 1'er er drøyt. Hvis du går på et lavere trinn hvor ting ikke egentlig tells, prøver læreren sikkert å gi deg en lærepenge. Allikevel synes jeg det burde vært en 3'er. Lærepenge nok det også. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Bommer man på en oppgave og ikke svarer på selve oppgaven er det såklart stryk. Men derimot hvis det kan tolkes på flere måter må man jo ta det i bestraktning. Lenke til kommentar
deleder Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 liknende opplevelse i nynorsk. læreren syntes skriften min var knotete og lese. pluss at de "små" f'ene mine er skrevet likt som store F'er og dette gikk visst bare ikke. skrev kåseri kommentaren jeg fikk var: Flott kåseri, du har fått med deg ironi, overdrivelse og humor. skriften var litt knotete og lese noen steder 2- er så latterlig 7494087[/snapback] Hhaha LOL. Om de sier du skriver stygt så si du skal få lov til å skrive på data. Lenke til kommentar
Artificin Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Ville være fint å få vite alderen til trådstarter, slik at man kan ta rettingen i betraktning av skriverens alder. Det er klart at det ikke er en 1'er hvis du går på ungdomskoskolen, men hvis du går på det avsluttende året på videregående, er det en annen sak Lenke til kommentar
Ujin Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Leste gjennom stilen. Hvis du fikk 90 minutter er nok en halv side altfor lite. Spraaket var ikke 5 kvalitet mener jeg. + at du bommet paa oppgaven. Men jeg er enig i at oppgaven var av reava kvalite. Oppgaven var artikulert som om det var en ctrl+v losning. Som en av posterene fOr denne sa: Det er ikke hvor mange ord du skriver som gjelder men at du er engasjert om det du skriver. Om du skrev 30 ord mer enn minstekravet er ingenting. F.eks stilen jeg fikk igjen paa tirsdag. Oppgave var aa skrive en oppgave om tradisjon og naatid paa rundt 700-1000 ord. Jeg dreit i oppgaven og skrev en fortelling paa 10k ord. Fikk 5 men ble fortalt at jeg egentlig ville fatt 6er, fordi det var en oppgave jeg hadde arbeida med, der jeg ikke tenkte paa hvor mange ord man skulle bruke. Daarlig eksempel men det faar fram at iallefal ikke 30 ord kan ta deg langt. Lenke til kommentar
Artificin Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Leste gjennom stilen. Hvis du fikk 90 minutter er nok en halv side altfor lite.Spraaket var ikke 5 kvalitet mener jeg. + at du bommet paa oppgaven. Men jeg er enig i at oppgaven var av reava kvalite. Oppgaven var artikulert som om det var en ctrl+v losning. Som en av posterene fOr denne sa: Det er ikke hvor mange ord du skriver som gjelder men at du er engasjert om det du skriver. Om du skrev 30 ord mer enn minstekravet er ingenting. F.eks stilen jeg fikk igjen paa tirsdag. Oppgave var aa skrive en oppgave om tradisjon og naatid paa rundt 700-1000 ord. Jeg dreit i oppgaven og skrev en fortelling paa 10k ord. Fikk 5 men ble fortalt at jeg egentlig ville fatt 6er, fordi det var en oppgave jeg hadde arbeida med, der jeg ikke tenkte paa hvor mange ord man skulle bruke. Daarlig eksempel men det faar fram at iallefal ikke 30 ord kan ta deg langt. 7496128[/snapback] Tror poenget er at hvis du skriver rundt 300 ord, slik du hadde fått beskjed om, kan de ikke trekke deg noe særlig for at du har skrevet en for kort fortelling, men du kan allikevel ikke forvente å få en så altfor høy karkater. Lenke til kommentar
Ujin Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Referer du til mitt eksempel eller tolker jeg innlegget ditt feil? Lenke til kommentar
Artificin Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Referer du til mitt eksempel eller tolker jeg innlegget ditt feil? 7496197[/snapback] Ikke bare du har klaget på at han har skrevet for kort, men men jeg tok utgangspunkt i ditt innlegg, der du svarer som om han har skrevet en for liten stil. Eller er det jeg som har feiltolket ditt innlegg Lenke til kommentar
wailer Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 jeg har også fått stryk pga misforstått oppgaven, læreren skrev til og med det var bra tekst og bra ordforråd men må desverre stryke deg pga du ikke har fulgt oppgaven. verste var når jeg strøk på en norsk stil. fikk komentaren: vedlig bra skrevet, masse gode argumenter, bra ord bruk, men må strykke deg pga ALT for mye skirve feil og komma,punkt feil. jeg har dyskleksi noen læreren vet, men noe ikke kan ta hensyn til med komma og skrive feil. Lenke til kommentar
Ujin Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Referer du til mitt eksempel eller tolker jeg innlegget ditt feil? 7496197[/snapback] Ikke bare du har klaget på at han har skrevet for kort, men men jeg tok utgangspunkt i ditt innlegg, der du svarer som om han har skrevet en for liten stil. Eller er det jeg som har feiltolket ditt innlegg 7496258[/snapback] Da har vi misforstaatt hverandre. Hovedpoenget jeg prOvde aa trekke fram, men tydligvis mislykkes, var det at oppgaven var daarlig artikulert og han bommet paa oppgaven. La altfor stort trykk paa antall-ord delen men det var vel delen som ikke hadde blitt diskutert tidligere Lenke til kommentar
Artificin Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 (endret) Da har vi misforstaatt hverandre. Hovedpoenget jeg prOvde aa trekke fram, men tydligvis mislykkes, var det at oppgaven var daarlig artikulert og han bommet paa oppgaven. La altfor stort trykk paa antall-ord delen men det var vel delen som ikke hadde blitt diskutert tidligere 7496315[/snapback] Det kan se slik ut, ja Uansett er jeg enig med deg om at oppgaven var vanskelig og kunne lett misforstås. Men ønsker å trekke inn en liten historie jeg og: For en stund siden fikk jeg igjen en natur og miljø-prøve. Der hadde læreren gitt meg feil på oppgaver på grunn av sriveleif og litt dårlige setninger. Uannsett er han læreren litt sprø, kan du si. Han lærer oss feil, og gir oss mangelfulle forklaringer. Hvis du spør spørsmål og han ikke kan svare, finner han på noe tull med masse vanskelige ord, slik at alle tror ham :!: Litt av en lærer... Endret 13. desember 2006 av Flug3r Lenke til kommentar
Sir_Wrathson Skrevet 13. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2006 les hva jeg skrev da ! Stillen skulle være på 250 ord +- selfølgelig. Altså dette var ikke noe minimumkrav, man skulle skive en plass mellom dette ! Forstår dere!? Lenke til kommentar
Artificin Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 les hva jeg skrev da ! Stillen skulle være på 250 ord +- selfølgelig. Altså dette var ikke noe minimumkrav, man skulle skive en plass mellom dette ! Forstår dere!? 7496486[/snapback] Tror vi har forstått det, ja... Men du får se til å lese det andre har skrevet, lurer fremdeles på hvor gammel du er/Hvilket trinn du går på. Lenke til kommentar
deleder Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 les hva jeg skrev da ! Stillen skulle være på 250 ord +- selfølgelig. Altså dette var ikke noe minimumkrav, man skulle skive en plass mellom dette ! Forstår dere!? 7496486[/snapback] Tror vi har forstått det, ja... Men du får se til å lese det andre har skrevet, lurer fremdeles på hvor gammel du er/Hvilket trinn du går på. 7496534[/snapback] 1`? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå