Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Forbannet over engelsk karakter!

Anbefalte innlegg

Heisann!

Hadde nylig en engelsk stil på skolen. Jeg skrev en stil som jeg faktisk synes ble ganske bra selv. Jeg fikk den igjen og fikk karakteren 1, med andre ord stryk :ph34r:

Jeg hadde bommet på oppgaven, og ble strøket av den grunn. Så det jeg lurer på, skal elever som bommer på oppgaven bli strøket.?

Hadde misforstått en vanskelig forklart oppgave og ikke skrevet eksakt slik som man skulle.

Skal innholde telle alt nå? Har det ikke noe og si hvordan man skriver?

Om jeg skriver en stil som ligger på 5er nivå, skal jeg da bli satt ned helt til 1?

Synes det er tåpelig, kunne fått trekk med en karakter, ikke så mye!

Kan legge ut oppgaven min om noen vil se den!

Takker for svar! :thumbup:

Endret av Sir_Wrathson
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

synes kansje det var i strengeste laget ja, du har jo tross alt skrevet en stil, men misforstått oppgaven. Hadde vært bedre om læreren hadde rettet stilen som vanlig og heller sagt i fra til deg eller skrevet det på arket. Men nå kjenner jo ikke jeg hele aspektet rundt dette, men utifra informasjonen du utgir, høres det kansje litt strengt ut for min del.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

Skriv navnet ditt på og lever, så kan jeg forstå en 1'er.

Jeg har sett stiler hvor dem dikter opp egne ord, blander inn norske ord og fremdeles greier en 2'er.

Læreren bør ikke vektlegge emnet så mye i et språkfag, men heller se på dine ferdigheter til å skrive rettskriving og gramatikk.

Endret av julianhaaheim
Lenke til kommentar
Skriv navnet ditt på og lever, så kan jeg forstå en 1'er.

Jeg har sett stiler hvor dem dikter opp egne ord, blander inn norske ord og fremdeles greier en 2'er.

Læreren bør ikke vektlegge emnet så mye i et språkfag, men heller se på dine ferdigheter til å skrive rettskriving og gramatikk.

7492790[/snapback]

Akkurat det mener jeg også!

Nå skal det sies at jeg lå på en 5er i Engelsk i fjor. Så nå i år fikk jeg en ny lærer, og ligger på vipp mellom stryk og 2er. Bare pga. jeg ble satt på gruppe med noen medelever som hadde kopiert mye av tekstene, og en stil som jeg bommet på oppgave på. Stilen var det 2 småfeil i så det skal iallefall ikke dra ned karakteren.

Årh ! Blir så lei !

Lenke til kommentar
Du har vel mulighet til å klage?

7492987[/snapback]

ja, synes absolutt du bør klage på denne. Har læreren røyka sure sokker eller

7493000[/snapback]

Ja, jeg MÅ klage!

For en slik forskjell på lærere skal ikke være lov..

Skal få en annen lærer til å se på prøven :hrm:

Ja, personen er kjent for å være streng, til og med av de ansatte på skolen/de andre lærerne :ermm:

Lenke til kommentar

liknende opplevelse i nynorsk. læreren syntes skriften min var knotete og lese. pluss at de "små" f'ene mine er skrevet likt som store F'er og dette gikk visst bare ikke. skrev kåseri kommentaren jeg fikk var:

Flott kåseri, du har fått med deg ironi, overdrivelse og humor. skriften var litt knotete og lese noen steder

2-

er så latterlig

Lenke til kommentar
Huff, ja slikt er trasig :no:

Kunne du ha lagt ut stilen?  :innocent:  Er veldig nysgjerrig paa denne forvridde vurderingen av laereren din.

7494209[/snapback]

Ja, kan jo alltid gjøre det ;)

Dette var en stil som vi fikk 1 økt på. Altså 90 minutter. Sånn at dere ikke tror det var en heldagsprøve. Skrev akkurat så mange ord som vi skulle...

Stilen.doc

Endret av Sir_Wrathson
Lenke til kommentar

Altså visst du bommer på oppgaven så bruker de å dele karakteren på 2?

Iallefall er det sånn noen av mine medelever på vk2 alm. påbygging fikk merke det, bla. på eksamen. Altså skrev de en 5'er oppgave fikk de 2, skrev de en 4'er oppgave fikk de 2. Skrev de noe dårligere fikk de 1 og stryk.

Lenke til kommentar

Altså, i de fleste stiler spør de deg om et spørsmål som du skal besvare eller fortsette på den historien de har begynt på ect. Og skriver du om noe helt annet eller ikke tar med noe av den historien de har bedt deg skrive videre på forstår jeg dem godt. Spør noen deg hvor mye klokken er så svarer du ikke "ca samme år som Lincoln døde". :)

Lenke til kommentar
Hva var oppgaven?

7495426[/snapback]

Kan finne den også :)

7495445[/snapback]

Oppgaven:

In his contribution to the debate on BBC News Online

Paul M Deakins says: “Heritage and culture are not important in this

modern and enlightened age.”

Write a text on this topic based on your knowledge of the English-

speaking world.

Lenke til kommentar
Altså visst du bommer på oppgaven så bruker de å dele karakteren på 2?

Iallefall er det sånn noen av mine medelever på vk2 alm. påbygging fikk merke det, bla. på eksamen. Altså skrev de en 5'er oppgave fikk de 2, skrev de en 4'er oppgave fikk de 2. Skrev de noe dårligere fikk de 1 og stryk.

7495443[/snapback]

I og med jeg hadde to små feil på slutten, regner jeg med denne stilen var over en 4er eller over. Noen som kunne lest den og si hva de synes?

Lenke til kommentar
Skriver de stiler på 1/2 A4-side og forventer å få bra karakter nå om dagen? Var noen grammatiske feil samt en del repetisjon og intetsigende/rare setninger i stilen din, vil tippe den lå på en svak firer og ble halvert slik som vargaz sier.

7495499[/snapback]

Les heller hva jeg har skrevet du! :hmm: . Jeg har skrevet 30 ord MER enn jeg igrunnen skulle!

Stilen skulle dermed være like lang som den er, siden vi hadde 90 minutter til rådighet...

Lenke til kommentar
Dette er ikke en 1er  etter min mening. Men Engelsklærere er litt sære da. Vi skulle skrive en stil på 500 ord og jeg skrev 530 ord og fikk bekjed om at den var for kort :hmm:

7495554[/snapback]

Bare siden de har bestemt seg for hva de synes om deg før de leser den det!

Må finne noe å kommentere :hrm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...