Gå til innhold

Hei 2x 7800gt eller 1x 7900gto?

tommy007

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er nå ikke helt sikker på at 7800GT i sli er bedre enn 7900GTO, også med tanke på at de aller fleste GTO-kort kommer opp i minst 700Mhz på core og 1600Mhz på minne uten problemer eller voltøkning.

Med ett overklokket GTO kan du regne med ca 12000 poeng i 3dmark 05. Hva 7800GT i sli klarer er jeg ikke helt sikker på, men jeg hadde ett ASUS Extreme 7800GT DUAL, tidligere, dette er ett kort med 2 7800GT-kjerner. Dette kortet skulle vistnok klare litt over 11 000 i 3dmark05, men dette kortet var også fabrikkklokket.

Lenke til kommentar

Ettersom det jeg har hørt, så ville jeg gått for 7900GTO av flere grunner.

For det første, har det en mye bedre og behageligere vifteløsning, som på langt nær bråker så mye som 7800 sin vifte gjør, så slipper man også å kjøre SLI (som har en tendens til å være litt usatbilt til tider, og det støtter ikke to skjermer) Til sist, så bruker det nok mer strøm enn et 7900 GTO, og de gir etter det jeg har hørt ganske lik ytelse. (Hvis du overklokker et 7900GTO kan du nå rundt 12000 poeng i 3DMark05, og ca. 11000-12000 med overklokkede 7800 GT i SLI. Til slutt har jo du også muligheten til å utvide med ett til GTO kort, som vil gi deg enda bedre ytelse igjen.

Lenke til kommentar

7800 GT i SLI er noe kraftigere enn 7900 GTO, men med disse kortene skal du ha en kraftig proessor (> E 6600) eller en skjerm med 1600 x 1200 / 1920 x 1200 før kortene er den begrennsende faktoren i spill. Kan med sikkerhet si dette da jeg sitter med 7800 GT i SLI sammen med en x2 4400+ og en 1920 x 1200 skjerm. Hadde en 1280 x 1024 før og jeg måtte ikke skru noe særlig ned på grafikksettingene med den mye skjermen for og få samme flyt.

Det med at SLI er ustabilt er Bulshit, min pc er like sabil om jeg kjører SLI eller ikke, men det støtter bare en skjerm ja.

Lenke til kommentar

SLi er fjellstabilt, ja. Ingen grunn til uro der.

Mulig 7900gto er et bedre valg da. Men er jo en grunn til at de ikke har like høy minneklokk som gtx, så ikke forvent for mye på den fronten hvis du vil klokke......

7800gt SLI BØR gi bedre ytelse enn 7900gto, hvis begge oppsettene klokkes. Derimot vil du ha null oppgraderingsmulighet uten å selge begge kortene hvis du går for 7800gt SLI. Ved 7900gto kan du bare kjøpe et til. Hvis du får et kort som tåler minneinnstillingene til gtx kan du også flashe mener jeg å huske, og parre med et 7900gtx.

Lenke til kommentar
Mulig 7900gto er et bedre valg da. Men er jo en grunn til at de ikke har like høy minneklokk som gtx, så ikke forvent for mye på den fronten hvis du vil klokke......

Hvis du får et kort som tåler minneinnstillingene til gtx kan du også flashe mener jeg å huske, og parre med et 7900gtx.

7496935[/snapback]

Jeg fåreslår at dere stikker innom en tur på Den store GTO-tråden. Der vil dere se at alle som har prøvt å overklokke der, har kommet opp til GTX-hastigheter uten problemer. Noen bioser er imidlertid ikke så gode å klokke med, men biosen kan lett flashes til en god bios, og dette er godt beskrevet i GTO-tråden.

Noen der inne har tatt klokkingen av dette skjermkortet også noen skritt videre, med voltmodd og ektremkjøling, og syns å huske at de klarte 1 Ghz på core og omtrent det samme (omtrent 2 Ghz effektivt) på minne.

Poenget mitt er at du kan forvente en del på klokkefronten når det kommer til GTO, og du er serdeles uheldig om du får ett kort som ikke klarer GTX-hastigheter.

EDIT: Og ja, det er ikke noe problem å flashe slik at GTO-kortet blir GTX :thumbup:

Endret av _sindre_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...