Gå til innhold

Benchmark software, premiere pro

Civilix

Anbefalte innlegg

Jeg lurte på om det fantes noen benchmarkprogrammer/testoppsett som jeg kunne bruke til å finne ut hvordan ytelsen til en PC er i bruk av Adobe Premiere Pro 2, jeg har en HP workstation og Premiere Pro 2 lagt inn og synes ytelsen virker lav. Men jeg har ikke noe å sammenligne med så det kan jo være at programvaren bare er så tung.

Det er altså når jeg redigerer filmen ytelsen er lav, ofte hakker det på forhåndsvisninga, renderingstiden når jeg skal eksportere video er ikke så plagsom.

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Maskinvaren som jeg har sjekket er,

CPU: Pentium D 3,2ghz

Minne: 2048MB

GFX: Quadro 3450

Lyd: ett eller annet creative kort(kan få sjekket modell i morra)

Alt er orginale deler til hp workstation.

Ser på den linken du ga meg at ingen Creative kort var på lista, er det noen kjente problemer med disse kortene og Premiere? (E-MU 404 er vel ikke creative kort?)

Noen ganger kan jeg kjøre 3-4 video- og lyd-spor med effekter uten problemer, andre ganger sliter den med bare ett video/lyd-spor uten noen effekter.

For å legge til mer info om problenet kan jeg nevne at jeg ikke har opplevd at den har brukt over 800MB minne og ikke over 70% cpu, selv når det hakker som verst i preview vinduet.

Endret av Civilix
Lenke til kommentar

Skulle ikkje tru det gav elendig ytelse... Ein annan ting som eg trur kan føre til problem er harddisken. Det bør vere raske harddiskar, og det er ikkje dumt å ha alle videofiler osb. på ein annan disk (fysisk disk, ikkje berre partisjon) enn programma og operativsystem. Har ikkje peiling på om det er mange problem med PPro og Creative.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...