Gå til innhold

Hvilken type HD til HK ?

Lars-H

Anbefalte innlegg

Tenkt å ønske meg en ny HD til jul (eller kjøpe meg rett etter), men er litt usikker på hvilken type som passer i HK mitt ( Asus A7N8X-vm400 ). Jeg har nå en Seagate Barracuda "Ultra-ATA/100". Vet ikke helt hva dette vil si, men vet at HK ikke støtter S-ATA, så det er vel en vanlig IDE-HD jeg skal ha om jeg har forstått riktig.

Vil foreksempel denne virke ? (regner med det, men vil være sikker før jeg kjøper.)

Også når jeg først lager en tråd, er det noen som har noen anbefaling på hvilken jeg bør kjøpe (fra 200-400 gb @ 7200rpm), under 1000kr? Billigst mulig egentlig.

Lars.

Edit: Slenger med et bilde.

post-77303-1166017757_thumb.jpg

Endret av Lars-H
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kommer nok til å kjøpe en ekstern etter litt, men ville ha en intern til :)

Btw, faren min likte ikke helt forskuddsbetaling, så bestillte heller denne her hos PSData, så jeg kunne betale med oppkrav (får den som julegave). 

Var det dumt ?

7501196[/snapback]

neida, skal jo gå greit det og da. :)

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke kjøpe en ekstern disk, raskere og mer pålitelig :cool:

7501058[/snapback]

En ekstern disk er verken raskere eller mer pålitelig enn en "vanlig" intern disk.

7501367[/snapback]

velkommen etter. Leser du over, var det en spøk.

Pålitelig kan den vel være.!

7501965[/snapback]

Javisst kan den være pålitelig, men at den er mer pålitelig enn en intern disk er feil.

All erfaring viser at eksterne disker har en høyere feilrate enn en internt montert disk og svært ofte er det den ekstra elektronikken som fører til at disse bryter sammen.

Lenke til kommentar

en intern disk vil alltid være det beste, en ekstern ville jeg bare ha brukt som backup eller lagring av musikk, filmer osv. Ikke noe jeg ville brukt til spill og slik for eksempel.

En mulighet er å koble på to-tre interne harddisker med litt lengde på kablene. Og deretter lager du et eget mini kabinett til harddiskene, da får du en bra "ekstern" disk. :D

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...