freke Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 (endret) Hva slags rettigheter har de som allerede har kjøpt en PS3 om Sony slutter å produsere flere?Kan de forlange pengene tilbake? 7493407[/snapback] Meget tvilsomt du. Hvorfor skulle man kunne det? edit: sitte på en collectors edition, og samtidig få pengene tilbake. En god deal, om ikke annet Endret 13. desember 2006 av freke Lenke til kommentar
Matsini Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 en ting jeg alltid har lurt på er hvorfor sony nesten alltid slipper konsollene sine sist her i europa er det fordi usa rett og slett gnåler seg til og være før oss eller er det markedet? 7493321[/snapback] Det koster rett og slett mer.. Analfabetene nede på kontinentet sin feil.. Spanjakkene, franskmenna, pølsetyskerne, italeanosene, underlenderene, sveitserostene osv osv.. Alle skal ha det på sin måte og sitt språk.. 7493361[/snapback] Hehe så det er ikke sony sin feil altså? Syns du bør ta av sony brillene dine litt Nintendo måtte vel også oversette alt? det tok vel litt mindre tid ja... Lenke til kommentar
360Wii Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 (endret) Det hjelper ikke. La han vente i 100 år på sin PS3. Vi kan bruke tiden på å kose oss med X360 og Wii Endret 13. desember 2006 av 360Wii Lenke til kommentar
Symbian_Pro Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 www.thisiswaiting.com Jeg kaster ikke penger på et selskap som gir fingern til hele Europa. Sony, behold waitstation dere, for jeg vil ikke ha den. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 En temmelig unyansert uttalelse om jeg tør si det.. Av de to store stygge ulvene i konsollverdenen er ikke den ene bedre enn den andre. Man benytter seg av de samme verktøyene.7493222[/snapback] Det stemmer det du sier. Men i dette tilfellet, av min personlig oppfatning. Har X360 nådd mine mål i større grad enn PS3.Såvidt jeg vet sitter du med en 360 i stua, og dersom ideologien din hadde hatt ett fnugg av objektivitet i seg skulle en sbox 360 aldri kommet inn i ditt hjem..7493222[/snapback] Det stemmer, og det holder jeg ikke skjult. Men det setter ingen stopper for at det kunne stått en PS3 ved siden. Hvis den hadde vært tilgjengelig eller ikke kostet 5500,-MS konsentrerer seg på sitt amerikanske vis om å slenge dritt i og downplaye sin største konkurrent. Mens Sony skryter på sitt eget produkt. Jeg er muligens subjektiv i dette, men jeg er ikke i tvil om hva som gjør meg mest kvalm.. 7493222[/snapback] Kom gjerne med kilder over negative utallelser som Microsoft (eller representanter fra firmaet) har kommet med ovenfor Sony. Slik jeg har sett i det siste, har Sony kommer med adskillig flere utallelser ovenfor Microsoft (og i mindre grad Nintendo).Det er forøvrig greit å skille mellom løgn eller feilaktige uttalelser som du kaller det og omstendigheter man ikke er herre over slik som dette med at markedet ikke klarer å levere nok dioder til BD spilleren.. 7493222[/snapback] Igjen stemmer det du sier. Ordla meg vel litt feil. Men Sony skulle hatt en bedre oversikt over antall dioder de hadde i disposisjon. Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 MS konsentrerer seg på sitt amerikanske vis om å slenge dritt i og downplaye sin største konkurrent. 7493222[/snapback] Tror du blander litt no, for det du sier her beskriver Sony sin oppførsel stort sett de siste året 7493355[/snapback] Det er ikke min oppfatning, men korriger meg gjerne om jeg tar feil.. Slik jeg oppfatter det har man litt forskjellig måte å promotere hos MS vs Sony. Og min mening er at MS sin er mer rettet mot å slå ned på, usannsynliggjøre og å bagatellisere PS3 som største konkurrent. Vi har nå vel alle hørt leksa: PS3 er for dyr, kjøp heller en 360 og en Wii? BD er tull, DVD er mer enn nok for all fremtid.. 1080p er meningsløst, og man vil aldri se det i et spill.. Sony sin strategi fremstår som å skryte uhemmet over sitt produkt selv om de har et og annet utsagn som stiller i MS sin kategori: Nex gen starter med PS3.. Vi konkurrerer ikke med MS.. Det foreløper seg til dels som en elendig amerikansk valgkamp.. Lenke til kommentar
360Wii Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Fant litt mere informasjon Sony's head of Worldwide Studios Phil Harrison recently told Official PlayStation Magazine that he wouldn't like to make any definitive statements about the March rollout for PS3. Sony quickly followed that up with a statement re-confirming PS3 is on track for March 2007 across Europe. But speculation of a further delay just won't go away. High placed sources within the industry have already been tipping April as a more realistic launch window the for console. But a source has told CVG that a PS3 delay as far back as September 2007 is now far more likely, pointing the finger of delay at - yes you guessed it - "component shortages". And let's face it, you don't launch a console in summer. When contacted this morning a Sony UK spokesperson told CVG that "We're 100 percent on track for a March release". But speaking to GamesIndustry.biz, Reeves said, "We're still on schedule to launch PS3 in March throughout the PAL territories. All speculation otherwise is without foundation." Wedbush Morgan analyst Michael Pachter agreed with Reeves that talk of a delay is "all speculation", telling GI.biz, "I think that the logic behind a March European launch was that demand would subside in the US sufficiently to allow Sony to divert supply to Europe. "It's unlikely that supply will outstrip demand any time before June, but Sony could decide to have a soft launch with limited quantities in Europe." According to Pachter, a delay is only likely to occur if Sony introduces a price reduction for the console. "Now that they have added HDMI to the US$ 499 SKU, they could decide to launch at a lower price point in Europe, and could explain away the delay that way - as in, 'We have to ramp manufacturing of the new and improved SKU.'" However, Pachter concluded, "It's impossible to know what Sony is up to" - so any suggestions of a delay are merely guesswork. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 var det samme med PSP, den kom i desember i japan, og var ryktet å komme i EU i mars, men den kom kun i USA i mars, og kom hit først i september. syns det er litt dårlig av Sony at de er den tregeste av de tre m.t.p. forsinkelse mellom launch andre steder og EU launch. Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 håper sony innser at de ikke burde gjøre dette fordi hvis de gjør det er det samme som og avlive playstation i europa playstation begynte bra men hvis dette skjer blir playstation sega i europa Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Snip Hehe så det er ikke sony sin feil altså? Syns du bør ta av sony brillene dine litt Nintendo måtte vel også oversette alt? det tok vel litt mindre tid ja... 7493435[/snapback] Tror det er den store overvekten av "anti alt" hylekoret man har her inne som bør ta på seg colabunnene og se litt nøkternt på ting og ikke la seg føre frem og tilbake av FUD.. Helt sant det med at Nintendo har hatt samme problemstillingen, og det er ikke så enkelt som jeg fremstiller det. Men du må være enig i det at om man skal pøse konsoller ut på et marked er det enklest å gjøre det i USA, hvor man har haugevis av kjøpelystne kunder i et enkelt marked å forholde seg til.. Lenke til kommentar
baltie Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Etter flere feilaktige uttalelser(?) ifra Sony, vil jeg tro at min trobverdighetsprosent ligger på 0%. Klarer de å levere PS3 til Mars, kan jeg kanskje få et bedre inntrykk. Men de skal gjøre mye godt igjen, før jeg velger en PS3. Eller et annet Sony produkt. 7493090[/snapback] En temmelig unyansert uttalelse om jeg tør si det.. Av de to store stygge ulvene i konsollverdenen er ikke den ene bedre enn den andre. Man benytter seg av de samme verktøyene. Såvidt jeg vet sitter du med en 360 i stua, og dersom ideologien din hadde hatt ett fnugg av objektivitet i seg skulle en sbox 360 aldri kommet inn i ditt hjem.. 7493222[/snapback] Ikke for å ta Nordoelums uttalelse i forsvar, men hva snakker du om egentlig? Klart, en del av oss har opplevd MS sine markedsførsingstunts og generell FUD opp igjennom de siste to-tre tiårene. Når det gjelder X360 vs PS3, så vil jeg nå mene at det er en annen aktør enn MS som har stått på barrikadene og skreket seg hes om hvor fantastisk de er i forhold til konkurrenten(e). Denne gangen har MS heller latt sitt eget produkt tale for seg. De vet de har noe bra, selvfølgelig er de veldig fornøyd med alle problemene Sony har pådratt seg, men de godter seg ikke offentlig av den grunn. MS konsentrerer seg på sitt amerikanske vis om å slenge dritt i og downplaye sin største konkurrent. Mens Sony skryter på sitt eget produkt. Jeg er muligens subjektiv i dette, men jeg er ikke i tvil om hva som gjør meg mest kvalm.. 7493222[/snapback] Nå vet jeg ærlig talt ikke i det hele tatt hva du snakker om. Når er det MS har slengt dritt og downplayet Sony? Sier ikke at de ikke har gjort det, men du får det til å høres ut som om dette er noe de typisk gjør, og ergo burde det florere med anti-Sony artikler skrevet av MS. Det gjør det ganske enkelt ikke. Jeg tror nok du er en smule subjektiv, ja. Det er forøvrig greit å skille mellom løgn eller feilaktige uttalelser som du kaller det og omstendigheter man ikke er herre over slik som dette med at markedet ikke klarer å levere nok dioder til BD spilleren.. 7493222[/snapback] Jepp, det er veldig uheldig for Sony. Hvorfor folk her på forumet skal gå rundt og hate Sony og aldri ville kjøpe en PS3 fordi release blir skjøvet på, det skjønner jeg ganske enkelt ikke. Realiteten er dette: Sony taper UTROLIG mye penger på utsettelsene. De utsetter ikke for å være kjipe med Europa, de sjalter ikke ut Europa fordi vi er tredjerangs i dems øyne og de er veldig klar over at Europa er et veldig viktig marked for dem. Sony sine executives kan også lese tall, vet dere. Europa blir utsatt fordi Europa er det mest kompliserte markedet, og det er lengst unna. USA og Japan har en viss grad av homogenitet når det gjelder spillmarkedet. Sære, japanske spill nyter mye større oppmerksomhet i USA enn i Europa generelt. Og ikke minst, i USA er det bare engelsk som gjelder. Ikke tysk, fransk, spansk og italiensk. Så Sony gjør ikke dette for å være kjipe med oss. De gjør det fordi de ikke har noe annet valg! Dere bør heller be på deres knær om at Sony overlever denne releasen og ikke ender opp som et skadeskutt selskap som ikke er istand til å gjennomføre noenting på denne siden av atlanterhavet. Og hva vil det gjøre med konkurransesituasjonen? Tror dere det vil være positivt om vi bare sitter igjen med X360 og Wii, med så vidt forskjellige ideologier på hva bra spill er for noe at de nærmest kan operere i hver sine marked? Vi trenger PS3, og vi trenger X360. Det er en vinn/vinn situasjon for oss forbrukere, og det som kommer ut i andre enden er enda bedre spill. Gutter og jenter, skjerp dere. Vi burde heller sende positive tanker i retning Sony og håpe på at de får ting i gang. Og for all del, gå hen og kjøp X360 så mye dere lyster i påvente av PS3, men ikke la vær og kjøpe PS3 fordi Sony har hatt trøbbel. Det vil komme utrolig mye bra til PS3 framover som vi kan glede oss til. Jeg for min del krysser fingre og tær for at PS3 kommer på markedet her i mars. Ikke fordi jeg skal stå i kø på releasedatoen, men fordi vi trenger en ny PlayStation i markedet! Lenke til kommentar
Matsini Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Snip Hehe så det er ikke sony sin feil altså? Syns du bør ta av sony brillene dine litt Nintendo måtte vel også oversette alt? det tok vel litt mindre tid ja... 7493435[/snapback] Tror det er den store overvekten av "anti alt" hylekoret man har her inne som bør ta på seg colabunnene og se litt nøkternt på ting og ikke la seg føre frem og tilbake av FUD.. Helt sant det med at Nintendo har hatt samme problemstillingen, og det er ikke så enkelt som jeg fremstiller det. Men du må være enig i det at om man skal pøse konsoller ut på et marked er det enklest å gjøre det i USA, hvor man har haugevis av kjøpelystne kunder i et enkelt marked å forholde seg til.. 7493597[/snapback] Selvfølgelig. Føler meg bare litt snytt, skulle så gjerne hatt en ps3 nå syns Mars er leeeeenge til, en yttligere utsettelse, vil få mitt mørke hår til å bli grått. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 (endret) Etter flere feilaktige uttalelser(?) ifra Sony, vil jeg tro at min trobverdighetsprosent ligger på 0%. Klarer de å levere PS3 til Mars, kan jeg kanskje få et bedre inntrykk. Men de skal gjøre mye godt igjen, før jeg velger en PS3. Eller et annet Sony produkt. 7493090[/snapback] En temmelig unyansert uttalelse om jeg tør si det.. Av de to store stygge ulvene i konsollverdenen er ikke den ene bedre enn den andre. Man benytter seg av de samme verktøyene. Såvidt jeg vet sitter du med en 360 i stua, og dersom ideologien din hadde hatt ett fnugg av objektivitet i seg skulle en sbox 360 aldri kommet inn i ditt hjem.. MS konsentrerer seg på sitt amerikanske vis om å slenge dritt i og downplaye sin største konkurrent. Mens Sony skryter på sitt eget produkt. Jeg er muligens subjektiv i dette, men jeg er ikke i tvil om hva som gjør meg mest kvalm.. Det er forøvrig greit å skille mellom løgn eller feilaktige uttalelser som du kaller det og omstendigheter man ikke er herre over slik som dette med at markedet ikke klarer å levere nok dioder til BD spilleren.. 7493222[/snapback] Men MS sa ihvertfall ikke at de skulle ha 2 HDMI, og viste frem masse CGI videoer av spill og sa bastant at det her er sånn det kommer til å se ut. Senere så fjernet de jo den ene HDMI porten og. Syns forøvrig det er litt morsomt med det utsagnet deres, "Next Gen does'nt start until we say so" og når den først kommer så har den ikke ordentlig upscaling, med det resultat at tusenvis av amerikanere må spille i 480i på 1080i skjermen sin, fordi PS3 støtter 1080p men ikke i. Nei, sålangt syns jeg ikke innsatsen har vært så veldig bra. Kommer den faktisk i mars er det ikke så ille, men om den faktisk blir utsatt helt til september er det ganske dårlig spør du meg. da er den bare 3 måneder unna å være 2 år senere til markedet enn X360. Endret 13. desember 2006 av Thomas_H Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Har ikke tro på nesten 1 års forskjellig lanseringsdato i USA/Japan og Europa. Om de da ikke planlegger å mette markedet helt i nevnte land for så å la restene gå til europa, neppe. Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Hm. Jammen da går de rett inn i Halo 3 likevel da! Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Egentlig så har de sluppet den litt for tidlig og spør du meg, folk syntes jo at tilgangen på X360 i begynnelsen var en vits, men PS3 er faktisk enda vanskeligere å få tak i. Lenke til kommentar
360Wii Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Har ikke tro på nesten 1 års forskjellig lanseringsdato i USA/Japan og Europa. Om de da ikke planlegger å mette markedet helt i nevnte land for så å la restene gå til europa, neppe. 7493702[/snapback] Skjedde med PSP Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Gutter og jenter, skjerp dere. Vi burde heller sende positive tanker i retning Sony og håpe på at de får ting i gang. Og for all del, gå hen og kjøp X360 så mye dere lyster i påvente av PS3, men ikke la vær og kjøpe PS3 fordi Sony har hatt trøbbel. Det vil komme utrolig mye bra til PS3 framover som vi kan glede oss til.7493633[/snapback] Holder kanskje litt tilbake mitt moderate syn, og det stiller meg bak det du skriver. Jeg også håper Sony kan gjøre det stort, slik at vi kan få en real konkurranse. Men må nesten se meg litt irritert på hvor arrogante Sony er ovenfor sine forbrukere. Synes de kunne holdt litt tilbake, slik at du kunne hatt noen lunde solide kort å spille med. Ikke spille med pokerfjes, og håpe på at alt ordner seg. Vi får håpe at du har rett i at det kommer masse bra til PS3. Fordi det er noe Sony er avhengig av, vel så like mye i denne konsollkrigen.. Lenke til kommentar
Vo0do0 Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Jepp, det er veldig uheldig for Sony. Hvorfor folk her på forumet skal gå rundt og hate Sony og aldri ville kjøpe en PS3 fordi release blir skjøvet på, det skjønner jeg ganske enkelt ikke. Realiteten er dette: Sony taper UTROLIG mye penger på utsettelsene. De utsetter ikke for å være kjipe med Europa, de sjalter ikke ut Europa fordi vi er tredjerangs i dems øyne og de er veldig klar over at Europa er et veldig viktig marked for dem. Sony sine executives kan også lese tall, vet dere. Europa blir utsatt fordi Europa er det mest kompliserte markedet, og det er lengst unna. USA og Japan har en viss grad av homogenitet når det gjelder spillmarkedet. Sære, japanske spill nyter mye større oppmerksomhet i USA enn i Europa generelt. Og ikke minst, i USA er det bare engelsk som gjelder. Ikke tysk, fransk, spansk og italiensk. Så Sony gjør ikke dette for å være kjipe med oss. De gjør det fordi de ikke har noe annet valg! Dere bør heller be på deres knær om at Sony overlever denne releasen og ikke ender opp som et skadeskutt selskap som ikke er istand til å gjennomføre noenting på denne siden av atlanterhavet. Og hva vil det gjøre med konkurransesituasjonen? Tror dere det vil være positivt om vi bare sitter igjen med X360 og Wii, med så vidt forskjellige ideologier på hva bra spill er for noe at de nærmest kan operere i hver sine marked? Vi trenger PS3, og vi trenger X360. Det er en vinn/vinn situasjon for oss forbrukere, og det som kommer ut i andre enden er enda bedre spill. Gutter og jenter, skjerp dere. Vi burde heller sende positive tanker i retning Sony og håpe på at de får ting i gang. Og for all del, gå hen og kjøp X360 så mye dere lyster i påvente av PS3, men ikke la vær og kjøpe PS3 fordi Sony har hatt trøbbel. Det vil komme utrolig mye bra til PS3 framover som vi kan glede oss til. Jeg for min del krysser fingre og tær for at PS3 kommer på markedet her i mars. Ikke fordi jeg skal stå i kø på releasedatoen, men fordi vi trenger en ny PlayStation i markedet! 7493633[/snapback] Flott innlegg. Men jeg ser hvorfor folk kan begynne å hate Sony. Iallfall de som har vært trofaste tillhengere og støttet Sony ved å kjøpe produktene deres. Det har vært litt for mange løgner den siste tiden fra den siden. Jeg sier ikke at det vil bli en utsettelse. Men jeg sier heller ikke at det ville forundret meg om det ble en. Og jeg håper iallfall ikke at det blir en utsettelse. Det virker som Sony har gjort en del uheldige valg med PS3en. Derfor klarer de ikke å produsere nok enheter, og ender opp med en konsoll som er krafitg forsinket ut på markedet. Jeg håper maskinen kommer i mars, både fordi vi trenger at Sony overlever og for at jeg skal stå i kø på release dagen. Lenke til kommentar
360Wii Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 (endret) Skjønner ikke hva PS3 har som ikke vi har fra før av X360 og Wii er mere enn nok Endret 13. desember 2006 av 360Wii Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg