Gå til innhold

Ps3 utsatt til september?

Nastro Azzurro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ble også forbannet når ps3 ble utsatt. Men viss man tror at sony gjorde det fordi de ikke liker europa etc etc så er man ikke særlig smart. Å utsette i europa var den eneste fornuftige de kunne gjøre. Alternativet var å utsette hele launchen til neste jul og risikert at amerikanere og japanere ikke gadd å vente lengre. Det beste hadde selvfølgelig vært at de ikke hadde fått produksjonsproblemer slik at de kunne lansere world wide forrige måned.

Men slik gikk det ikke. Og det kommer ikke noen ps4 om 3 år. Og de tallene du sikter til er like sannsynlige som horoskopet i norsk ukeblad.

Lenke til kommentar

nå må du stikke fingern i jorda gutt!..

utgiftene på batteriene er det sony innhenter på en uke, dette er snakk om en dråpe i havet, så her er du ute å kjøre..

7519564[/snapback]

9.6 mill batterier som må tilbakekalles må jo virkelig sies å vere ein smal sak...

Er du bortreist menneske? Ingen av oss her har tall på kor mye dette kostet Sony, og eg regner med at siden du så bastant sier at Sony spyr disse få kronene i kassa ukentlig så har du vel kilder til å backe opp dette? Pengene må jo inn igjen fra samma segment i firmaet som sikkert har sine rammer å holde :hmm:

Lenke til kommentar

Sony har tapt en del for tida, men det betyr ikke at de blir wasted om litt... De har jo som maaange andre sier her, ikke bare ps3, men masse andre produkter som de tjener fett på (Ett godt eksempel er mobilene dems)

Sony er et ekstremt stort selskap... Og jeg tviler på at de går konkurs på grunn av batterier og ps3...

Lenke til kommentar
Da må jeg vel ta imot kritikken gitt...

Først ut er det disse tallene. Alstå 17,4 prosent velger Sony. Det sier sittt.

Dei tala er ikkje vert pixlane dei verdt vist fram på. "Undersøkingar" som dette er ikkje representativ for marknaden generelt. Uansett er ikkje dette relevant for om PS3 blir utsett eller ikkje. Ønskjer du ei grundigare forklaring på kvifor du ikkje skal legge så mykje vekt på denne typen "undersøkingar", kan du sende meg ein PM. Vi treng ikkje meir off topic prat i denne tråden.

Lenke til kommentar

utgiftene på batteriene er det sony innhenter på en uke, dette er snakk om en dråpe i havet, så her er du ute å kjøre..

nå må du huske at sony er ett multi-konsern med beina godt plantet i mange foretak.

nei, disse dommedags- profesiene dine må du lengre ut på bondelandet med

7519564[/snapback]

ja, men de forskjellige avdelingene har ikke delt økonomi, film avdelingen har sin egen, Sony BMG (musikk avdelingen) har sin egen, +++.

og det nevnes her http://www.engadget.com/2006/08/25/sony-cl...cost-them-200m/ at det koster $200 millioner dollar. (ca 1,24 milliarder NOK) det er nok litt mer enn en ukes fortjeneste du ;)

(Trenger ikke å sitere mere enn innlegget du svarer på!)

Lenke til kommentar

nå må du huske at sony er ett multi-konsern med beina godt plantet i mange foretak.

7519564[/snapback]

Gi meg gjerne noen tall på dette, for så langt jeg vet, er det snakk om ganske store summer i minus, først pga batterier som må kastes, så utgiften med å lage alle de millionene som skal erstatte de som de har blitt trekt tilbake.

Og jeg sier heller ikke at Sony vil gå konkurs, det jeg sier er at sony som i kjenner det i dag, kanskje ikke vil fortsette som før, at noen avdelinger vil bryte fra konsernet, evt bli solgt, eller tom lagt ned.

Du får det til å høres ut som at sony drar i land mange milliarder i uken i pluss, noe jeg gjerne vil se bevis på.

Lenke til kommentar
Gi meg gjerne noen tall på dette, for så langt jeg vet, er det snakk om ganske store summer i minus, først pga batterier som må kastes, så utgiften med å lage alle de millionene som skal erstatte de som de har blitt trekt tilbake.

7521028[/snapback]

For ikke å snakke om ringvirkningene dette får med tanke på avtalen deres med HP, med eventuelle andre kjøpere (potensielle og relle), innvirkningen på aksjekurs og investorer etc. Det gjelder å se litt på den større sammenhengen, ikke bare tenke at dette er et lite tap.

Lenke til kommentar

Sony har driti seg ut mange ganger før.. men de har en ufattelig evne til å komme seg til tops igjen. Tror nok ikke sony vil dø av disse siste skandalene, selv om det fører til en midlertidig svekkelse.

De har jo også produkter som går bra nå. Blandt annet lcd tv'ene dems.

Sony har mange ben å stå på, så de kommer seg nok opp igjen.

Selv stoler jeg meget godt på sony, de er og blir et pioneer firma, selv med sine midlertidige nedturer.

Lenke til kommentar
Sony har driti seg ut mange ganger før.. men de har en ufattelig evne til å komme seg til tops igjen.

Som for eksempel når da?

Selv stoler jeg meget godt på sony

7521356[/snapback]

Ja, jeg pleier også å stole blindt på firmaer som med vilje installerer rootkits/spyware på kundenes PCer for så å uttale at folk flest ikke vet om dette, og at det man ikke vet tar man ikke skade av...

Lenke til kommentar
Sony har driti seg ut mange ganger før.. men de har en ufattelig evne til å komme seg til tops igjen.

Som for eksempel når da?

7521856[/snapback]

Selv stoler jeg meget godt på sony

7521356[/snapback]

Ja, jeg pleier også å stole blindt på firmaer som med vilje installerer rootkits/spyware på kundenes PCer for så å uttale at folk flest ikke vet om dette, og at det man ikke vet tar man ikke skade av...

7521856[/snapback]

Som for eksempel her? ...firmaer som med vilje installerer rootkits/spyware på kundenes PCer for så å uttale at folk flest ikke vet om dette, og at det man ikke vet tar man ikke skade av...

Og mange andre anledninger osm du selv tydeligvis vet om :p

Lenke til kommentar

7519564[/snapback]

Det kan virke til tider som at du tror Sony er et selskap som Microsoft, som faktisk har beina godt planta i sin software avdeling og solid støtte til å kunne spytte inn i prosjekt som Xbox. Sony har ikke denne luksusen. De sliter faktisk i samtlige avdelinger, og opp til nå har spillavdelingen deres vert en som det faktisk gikk i pluss med. Dette kan forandre seg med den satsingen de gjør nå, og hvor mye de har visst at de bryr seg så intenst lite om Europa. Det virker rett og slett som at de ikke vil at Europa skal spille Sony produkter i det hele tatt, husk på Liksang PSP skandalen til Sony hvor de nektet import av PSP til Europa, hvorfor skulle de bry seg? De tjener penger til syvende og sist uansett, og Nintendo sa brydde seg ikke med det i det hele tatt selv om DS var den mest solgte konsollen der.

Så at Sony utsetter til september er ikke så veldig usannsynlig med tanke på hvor mye de faktisk bryr seg om denne delen av verden. Så det er leit å se de få håpefulle som faktisk sitter igjen og ikke skjønner at noe er totalt galt med politikken til Sony

7519721[/snapback]

:hmm:

jeg vil egentlig tro at MS kan slite litt framover..

Det virker som noen av de viktigste folkene i toppen der har mistet kontakt med virkeligheten.

Det er omtrent ingen etterspørsel etter Vista, de fleste instanser har forstått at linux og open source er rimeligst og enklest til profesjonelt bruk.

(F.eks frankfiket skal bruke Linux i på alle offentlige kontorer og det ser ut som flere EU-land følger etter)

Dessuten er det utrykt stor bekymring over den integrerte Antivirus/firewallen.

Akkurat som Internet Explorer har blitt et enkelt mål i XP, vil denne AV bli ett stort velkommen for hackerne.

for å ikke snakke om hvilken tragedie Vista har blitt mtp. DRM :thumbdown: ...

nylig kom også MS ut med sin portable mediespiller "zune".

Denne dingzen mener jeg er ett godt eksempel på hvor "far out" MS nå er :S

Så har vi jo xbox360... som så langt har solgt dårligere enn den origanle xboxen.

Mange som trekker likhetstrekk med Sega Dreamcast, som var den siste konsollen fra sega.

Hvis det viser seg at både Vista og 360 flopper, så kan du banne på at MS vil gå kraftig ned i verdi

edit : kilder

http://www.itavisen.no/frankrike+dropper+w.../art359877.html

http://www.itavisen.no/.nyheter/samlet+sla.../art357361.html

http://www.1up.com/do/feature?cId=3145154&did=1

Endret av Bradley
Lenke til kommentar
Den der skal du få lov å grave frem tall på.

Det stod vel faktisk i siste Edge at Xbox 360 så langt (oktober 2006) hadde solgt mindre enn den originale Xbox hadde solgt i samme periode etter lanseringa si.

7525200[/snapback]

Den har vel solgt litt dårligere ja, mye takket være unntak av en skikkelig "killer-app" á la Halo.

Men på den annen side har det jo blitt solgt utrolig ange flere spill totalt sett til 360 enn Xbox i samme periode, og jeg mener på at salg av tilbehør har økt også. Og til syvende og sist er det jo det de tjener på, disse konsollgigantene (vel, MS og Sony i hvertfall).

Lenke til kommentar
Den der skal du få lov å grave frem tall på.

Det stod vel faktisk i siste Edge at Xbox 360 så langt (oktober 2006) hadde solgt mindre enn den originale Xbox hadde solgt i samme periode etter lanseringa si.

7525200[/snapback]

Hadde vert morsomt å lest hva de skrev i desember (post-GeOW). Dessuten kan det ikke sammenlignes med Sega Dreamcast for spillsalget på 360 har vert forrykende i forhold til gamle Xbox og Dreamcast, og stortitlene slutter ikke akkurat å komme slik som de gjorde på Dreamcast'n

Jeg har nå heller hørt flere sammenligninger av PS3 med Dreamcasten enn det jeg har hørt om 360 og Dreamcast.

Lenke til kommentar

Høres litt rart ut at 360 har solgt dårligere enn xbox gjorde i starten, hvis 360 når 10 mill i begynnelsen av 07 har de jo nesten nådd halvparten av antall solgte xbox totalt (24 mill eller noe sånt). I så fall er det ganske bra, med tanke på at det først nå kommer killer apps som GOW, Mass Effect og Halo 3 etterhvert.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...