Gå til innhold

Ps3 utsatt til september?


Nastro Azzurro

Anbefalte innlegg

Hvis sony utsetter konsollen sin nå til høsten 2007, så mener jeg at prisen må ned betraktelig.... de må være litt ydmyk og faktisk tenke litt på brukerne. Tålmodigheten til folk er begrenset....

7498629[/snapback]

Jau, eg nektar isåfall å betale nermare 5500-6000 kroner for premium packen - som har vært på marknaden i eit år i USA og Japan. Dessuten, neste høst, får du heilt sikkert ein XBOX 360 til 2200-2700 (premium). Om ikkje billegare.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikkje akkurat øydelegge. Det var eit litt dårlig ord-valg vil eg sei.

Men sette kjeppar i hjula for PS3, ja.

Hadde SONY nedprioritert Blu-Ray, så hadde PS3 allereie vært selt i millionar.

 

Men det er jo klart, det er jo det eineste rette å gjer i ein slik posisjon. Mars eller September, så trur eg at Microsoft sett ned prisen på XBOX 360 når PS3 kjem.

 

PS: Itavisen.no skriv følgande:

Sony ser ingen grunn til å endre på målet om å produsere 2 millioner Playstation 3 innen utgangen av året, og 6 millioner innen utgangen av mars neste år.

 

Sony måtte tidligere i år utsette den europeiske lanseringen av spillkonsollen på grunn av problemer med laseren i Bluray-spilleren.

http://www.itavisen.no/php/art.php?id=361396

Endret av dark by design
Lenke til kommentar
Eg lurar litt på om det er ein bevisst SONY strategi eg, for å gjera folk vante med tanken. Så når (om) det kjem ei utsettjing, så vil ikkje sjokket bli av uante proporsjonar. Fordi folk har på ein måte allereie fått nyssen i at noko slikt ikkje er heilt urealistisk.

 

Berre ein teori eg rugar litt på.

7496171[/snapback]

Det er helt klart en fordel! Først sier de spring 2006. Og hvis de allerede da hadde sagt mars 2007 i Europa hadde de mistet MANGE fler enn å først utsette til november 2006 og så igjen utsette til Mars 2007. Det blir liksom litt mindre å vente først 7-8 måneder for så å vente 4 måneder enn å vente 12 måneder i strekk :p

 

når de kun har solgt litt over 400 000 til nå, så tviler jeg på at de rekker å selge 600 000 til i.l.a. de neste to ukene.

7499491[/snapback]

Vet ikke hvor du får tallene dine fra, men så lenge sony klarer å levere så mange konsoller så får de solgt så mange konsoller. Det er ikke sånn at markedet ikke vil ha mer. Jeg tipper sony kunne levert flere millioner og allikevel solgt ut på et blunk.

Endret av Nimrad
Lenke til kommentar
håper sony innser at de ikke burde gjøre dette fordi hvis de gjør det er det samme som og avlive playstation i europa  playstation begynte bra  men hvis dette skjer  blir playstation sega i europa

7493596[/snapback]

lær deg å bruke tegnsetting a gutt, blir jo ør i huet av å lese posten din.

 

jeg håper for sony sin del at de klarer å levere PS3 til mars, men for min egen del så trenger jeg ikke konsollen føre GT5 er ferdig ;)

Lenke til kommentar
Eg lurar litt på om det er ein bevisst SONY strategi eg, for å gjera folk vante med tanken. Så når (om) det kjem ei utsettjing, så vil ikkje sjokket bli av uante proporsjonar. Fordi folk har på ein måte allereie fått nyssen i at noko slikt ikkje er heilt urealistisk.

 

Berre ein teori eg rugar litt på.

7496171[/snapback]

Det er helt klart en fordel! Først sier de spring 2006. Og hvis de allerede da hadde sagt mars 2007 i Europa hadde de mistet MANGE fler enn å først utsette til november 2006 og så igjen utsette til Mars 2007. Det blir liksom litt mindre å vente først 7-8 måneder for så å vente 4 måneder enn å vente 12 måneder i strekk :p

 

når de kun har solgt litt over 400 000 til nå, så tviler jeg på at de rekker å selge 600 000 til i.l.a. de neste to ukene.

7499491[/snapback]

Vet ikke hvor du får tallene dine fra, men så lenge sony klarer å levere så mange konsoller så får de solgt så mange konsoller. Det er ikke sånn at markedet ikke vil ha mer. Jeg tipper sony kunne levert flere millioner og allikevel solgt ut på et blunk.

7500031[/snapback]

 

 

nexgenwars hevder 444 000 solgte, VGCharts.com hevder 640 000. så det er nok rundt der ett sted. ja jeg mener ikke at de ikke hadde solgt hadde de vært tilgjengelig, det er klart at om de faktisk har fått fikset produksjonsproblemene sine som de hevder, og får produsert vesentlig flere maskiner, så vil de garantert få solgt alle på ett blunk.

Lenke til kommentar

At PS3 kommer i september i beste fall ubekreftet etter å ha lest denne ène artikkelen på nettet. Jeg tror at Sony vil tape mer terreng i her i Europa enn det som tjener oss som europeiske kunder hvis de utsetter nok en gang. Men en utsettelse er vel neppe frivillig, men jeg blir likevel fornærmet hvis de velger oss bort nok en gang. Synes det er synd hvis PS3 faller helt bakut i konkurransen fordi jeg tror konkurranse er bra for oss spillere. Det er ikke sunt å ha så store markedsandeler som Sony har gjennom PS2 nå om dagen, og det var det ikke heller dengang Nintendo var enehersker. Håper Wii og 360 kan bidra til et paradigmeskifte i spillmarkedet som kommer oss alle til gode. PS3 situasjonen med utsettelsen til Mars bidrar til at jeg ikke føler at jeg blir tatt på alvor som konsument, og etter det jeg leser her inne er det mange andre som er skuffa også. Jeg hater ikke PS3 av den grunn, men jeg melder meg heller ikke inn i fanklubben.

 

OT: Aller helst skulle man ha utviklet en egen spillekonsoll i og for Europa. Er litt lei av å være en del av et market som både Amerikanerne og Japanerne ikke bryr seg altfor mye om. Vi har mange gode spillstudioer her, men like lite som jeg kan identifisere meg japansk manga har jeg problemer med den tankeløse amerikanske actionsjangeren. Sofistikerte spill for avanserte Europeere?

Lenke til kommentar
Sony driver vel med temmelig mange ting annet enn PS3? De har jo all mulig annen elektronikk også. De dør vel neppe om PS3 flopper..

7497609[/snapback]

Jau, det stemmer det. Men det er SONY sin spel-divisjon som alltid har dratt inn pengar. Det er ingen hemmelighet at hvis (det kjem ikkje til å skje) PS3 går rett vest, så har SONY alvorlege økonomiske problem.

7498302[/snapback]

 

Dette er egentlig ikke helt riktig. :)

 

Spillavdelingene har dratt inn aller mest penger, uten tvil, men også inkassobyrået, filmavdelingene og også AV avdelingene har dratt og drar inn en del gryn, iallfall hvis den infoen jeg har sett er riktig. Med AV tenker jeg spesielt på HDTV'ene og projektorene, som selger ganske godt og får jevnt over gode kritikker. Sonys Bravia HDTV serie har vist seg å være populær, blant annet.

 

For en stund tilbake kvittet Sony seg med en del avdelinger og områder, noen ble vel solgt mens andre ble bare lagt ned. Dette var selvsagt penger som bare leverte underskudd og tap. Dette gikk vel utvover MP3 spillerne, stereoanleggene til bil, digitalkameraene, robotleketøyene og en del annet. Disse tingene har visst Sony sluttet med, hvis jeg husker riktig.

 

Men ellers er det vel rett; Sony vil få en del problemer hvis PS3 blir en slik gigaflopp som noen er redd for. Men tror Sony vil klare seg, så vidt, med de andre avdelingene, da de skaper en del omsetning som kan sørge for at de ikke trenger å gå konkurs. De må nok si opp mange mennesker, og avskrive en masse tap, men de vil vel finne noe å klare seg på. Og selv om de skulle slutte med å lage konsoller, vil de jo fortsatt ha rettighetene til en mengde sterke spillfranchises og de sitter på masse dyktige folk i spillstudioene sine....disse kan jo f.eks da begynne å lage Sony spill til Microsofts og/eller Nintendos konsoller, på samme måte som det Sega begynte med da de trakk seg ut av konsollmarkedet. :)

 

( Her er det forøvrig mye skjebnens ironi, når man tenker på forholdet mellom Sony og Sega i sin tid. )

 

Men rent personlig tror jeg PS3 vil gjøre det bra, spesielt i Europa. I en del europeiske land er Sony et veldig sterkt varemerke, og mange forbinder "Sony" og "Playstation" med noe litt sikkert, veletablert og trygt noe. Disse tingene kan selvsagt også sies om X-Box og Nintendo også, men de har enda ikke den samme marketings effekten som Sony er kjent for. Men det vil de ha etterhvert, derfor mener jeg at Sony bør gjøre alt de kan for å lansere i Mars 2007, uansett hvor få konsoller de har til rådighet. Om så det "bare" er 200 000 konsoller ledig til hele Europa, så bør de lansere, og så heller pumpe ut konsoller fortere enn svint i månedene som følger etter Mars.

 

Veldig klar over at jeg ser ut til å være Sony fanboy, men det er ikke tilfellet. Synes dog det vil være trist om Sony og Playstation forsvant, da det vil skape et slags duopol på konsollmarkedet, og mye mindre reell konkurranse. Med mindre ryktene om at Apple skal gå inn i spillmarkedet viser seg å være sanne da.

 

:cool:

Lenke til kommentar
At PS3 kommer i september i beste fall ubekreftet etter å ha lest denne ène artikkelen på nettet. Jeg tror at Sony vil tape mer terreng i her i Europa enn det som tjener oss som europeiske kunder hvis de utsetter nok en gang. Men en utsettelse er vel neppe frivillig, men jeg blir likevel fornærmet hvis de velger oss bort nok en gang. Synes det er synd hvis PS3 faller helt bakut i konkurransen fordi jeg tror konkurranse er bra for oss spillere. Det er ikke sunt å ha så store markedsandeler som Sony har gjennom PS2 nå om dagen, og det var det ikke heller dengang Nintendo var enehersker. Håper Wii og 360 kan bidra til et paradigmeskifte i spillmarkedet som kommer oss alle til gode. PS3 situasjonen med utsettelsen til Mars bidrar til at jeg ikke føler at jeg blir tatt på alvor som konsument, og etter det jeg leser her inne er det mange andre som er skuffa også. Jeg hater ikke PS3 av den grunn, men jeg melder meg heller ikke inn i fanklubben.

7500760[/snapback]

Ein utruleg bra skrevet post. Av mangel på bedre ord; What you said...
Lenke til kommentar
Disse tingene kan selvsagt også sies om X-Box og Nintendo også, men de har enda ikke den samme marketings effekten som Sony er kjent for. Men det vil de ha etterhvert, derfor mener jeg at Sony bør gjøre alt de kan for å lansere i Mars 2007, uansett hvor få konsoller de har til rådighet.

7500827[/snapback]

Eg skal ikkje påstå noko på SONY sin økonomiske situasjon, då det har seg slik at eg berre har høyrt litt her og der.

 

Uansett, enig i det du skriv, men måtte bare kommentera det eg har sitert ovanfor.

Marketings effekten - snakkar du då om idiotiske utsagn og PR flauser av bibelske proporsjonar, til dømes E3 2005, og arrogant haldning generelt over linja ?

Ikkje for å væra kranglete, eg blei berre nysgjerrig :)

Lenke til kommentar

Jeg kan selvsagt heller ikke si noe bankers om Sony og deres økonomi, men har lest diverse om hva de tjener penger på i artikler for en stund tilbake. :)

 

Og jeg skrev kanskje litt flåsete angående marketing. Du har selvsagt rett angående all hypen, arrogansen og jipoo tankegangen fra Sony, mye rart fra den kanten de siste 2 årene. Men det jeg egentlig siktet til, var at Sony fortsatt har et sterkt merkenavn hos ganske mange, og da tenker jeg spesielt hos de mange som ikke har for vane å få med seg de daglige nyhetene om hva som skjer i spillverdenen. Selv om du, jeg og sikkert alle på gamer forumer rundt om i verden vet om Sony og alt det dustete de klarer å gjøre, så er ikke dette noe som opptar mange andre i like stor grad. De har kanskje "hørt diverse" om Sony, men bryr seg egentlig ikke så mye, da de bare skal ha noe å spille på sånn av og til. "Og Sony's PS2 var jo svære greier, og da må vel PS3 være rå også? Og Singstar, Eyetoy og Buzz er jo Playstation ikke sant?"...Mye slik tankegang tror jeg, blant Ola og Kari, og spesielt Kari. ;)

 

På bagrunn av blant annet dette har jeg faktisk fundert litt på om ikke det er PS3 og Wii som kommer til å kapre mye av det norske markedet om tider og stunder. PS3 på grunn av navnet, diverse spill, Singstar/Buzz, stillegående konsoll ( høy WAF faktor, selv om PS3 er stor og tung ) og generell hype, muligens også pga Blu-Ray, hvis dette virkelig tar av. Wii fordi den har så mye originalt og morsomt som appellerer nettopp til både gamere og ikke-gamere som Ola og Kari. Men dette er selvsagt _ren_ spekulasjon fra min side, kan godt hende at X360 vil trone på toppen og feie Sony og/eller Nintendo av banen....spesielt med tanke på pris vs hardware, tid i markedet, X-Box Live, Gears Of War, Halo 3, Forza 2, Ninja Gaiden 2, Fifa etc..

Endret av LioKaiser
Lenke til kommentar
Jeg kan selvsagt heller ikke si noe bankers om Sony og deres økonomi, men  har lest diverse om hva de tjener penger på i artikler for en stund tilbake. :)

 

Men det jeg egentlig siktet til, var at Sony fortsatt har et sterkt merkenavn hos ganske mange, og da tenker jeg spesielt hos de mange som ikke har for vane å få med seg de daglige nyhetene om hva som skjer i spillverdenen. Selv om du, jeg og sikkert alle på gamer forumer rundt om i verden vet om Sony og alt det dustete de klarer å gjøre, så er ikke dette noe som opptar mange andre i like stor grad. De har kanskje "hørt diverse" om Sony, men bryr seg egentlig ikke så mye, da de bare skal ha noe å spille på sånn av og til. "Og Sony's PS2 var jo svære greier, og da må vel PS3 være rå også? Og Singstar, Eyetoy og Buzz er jo Playstation ikke sant?"...Mye slik tankegang tror jeg, blant Ola og Kari, og spesielt Kari. ;)

 

På bagrunn av blant annet dette har jeg faktisk fundert litt på om ikke det er PS3 og Wii som kommer til å kapre mye av det norske markedet om tider og stunder. PS3 på grunn av navnet, diverse spill, Singstar/Buzz, stillegående konsoll ( høy WAF faktor, selv om PS3 er stor og tung ) og generell hype, muligens også pga Blu-Ray, hvis dette virkelig tar av. Wii fordi den har så mye originalt og morsomt som appellerer nettopp til både gamere og ikke-gamere som Ola og Kari. Men dette er selvsagt _ren_ spekulasjon fra min side, kan godt hende at X360 vil trone på toppen og feie Sony og/eller Nintendo av banen....spesielt med tanke på pris vs hardware, tid i markedet, X-Box Live, Gears Of War, Halo 3, Forza 2, Ninja Gaiden 2, Fifa etc..

7502416[/snapback]

Ikke-Gamerne kjøper Wii, de gamerne som blir lei av å vente kjøper 360. Kun de skikkelig Hardcore Sony-fanatikere kommer til å godta den enorme prislappen og lange ventetiden på Ps3. Og en prislapp på 5-6 000 er ikke høy WAF.

Endret av IamBored
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...