Gå til innhold

Ps3 utsatt til september?


Nastro Azzurro

Anbefalte innlegg

For de som syter over prisen.. håper ikke dere betalte 3000 for N64 slik jeg gjorde. Og 800kr spillet. Ps3 gir mye for pengene, det er umulig å nekte for.

 

Xbox 360 gjør også det, og den kommer fort på samme prisen om du skal kjøpe hd-dvd spilleren i tillegg.. som kun kan brukes til film :(

7505933[/snapback]

Er så morosamt å lese slikt. At folk endo ikkje har fått det med seg at ein ikkje blir tvungen til å kjøpe den, er for meg eit mysterium :)

 

Get with the program..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sa i det minste at den gir mye for pengene :p

 

jeg mener ps3 gir mer, ettersom man får med blu-ray som kan benyttes til både spill og film. Og man slipper en ha enda en klump under tv'n.

 

Men det er jo mye krangling om hvorvidt det er riktig å tvinge den på folk eller ikke. Jeg er på min side glad for det.. er jo ingen som blir tvunget til å kjøpe ps3 uansett.

 

Jeg synes i det heletatt det er latterlig at de slipper to versjoner av hver konsoll. Det gjelder forøvrig både ps3 og 360.

Lenke til kommentar
Jeg synes i det heletatt det er latterlig at de slipper to versjoner av hver konsoll. Det gjelder forøvrig både ps3 og 360.

7506051[/snapback]

Hvorfor er det latterlig? Core-utgaven av X360 er jo genial for de som ikke har noen interesse av Xbox Live Marketplace og onlinespilling. De finnes.

 

Dog er jeg nokså usikker på hva som egentlig er poenget med den enklere utgaven av PS3, som muligens ikke kommer til Europa i det hele tatt. Så vidt jeg har skjønt er komponentverdien av det de har tatt ut mye mindre enn prisforskjellen, slik at Sony taper en god del mer på salg av den enklere utgaven.

 

Og nei, det er ingen som blir tvunget til å kjøpe PS3, men hvis man kun er ute etter PS3-spill, så blir man "tvunget på" en Blu-Ray spiller. Man kan fint være interessert i å spille på PS3 uten at man er interessert i Blu-Ray. F.eks. må du ha HDTV med HDMI-inngang for å få 1080p HD-film utav Blu-Ray-spilleren. Når jeg ikke engang har en HDTV, så er Blu-Ray-spilleren svært uinteressant inntil jeg kjøper en ny TV, noe som ikke kommer til å skje med det aller første.

 

Disclaimer: Jeg er overhodet ikke interessert i å blåse nytt liv i Blu-Ray-diskusjonen, men jeg syntes det var litt drøyt å påstå at man bare kunne la være å kjøpe PS3 hvis man ikke likte at Blu-Ray-spilleren fulgte med på kjøpet. En PS3 er tross alt mye mye mer enn Blu-Ray-spilleren de har dyttet inn i den.

Lenke til kommentar
Jeg synes i det heletatt det er latterlig at de slipper to versjoner av hver konsoll. Det gjelder forøvrig både ps3 og 360.

7506051[/snapback]

Hvorfor er det latterlig? Core-utgaven av X360 er jo genial for de som ikke har noen interesse av Xbox Live Marketplace og onlinespilling. De finnes.

 

7506553[/snapback]

 

Nettopp. Jeg er en av dem. Ga 1500kr bare for min for lenge siden. Sparte masse penger på ekstra utstyr jeg aldri ville hatt bruk for.

Lenke til kommentar
Dec 4~10 Nov27~Dec3

DSL 309,630 176,901 Total: 6,441,813

 

Wii 85,439 350,358 Total: 435,797

 

PS3 50,171 31,436 Total: 238,007

 

XBOX360 35,343 4,053 Total: 213,413

 

PS2 30,460 23,115

 

PSP 28,930 23,917 Total: 4,275,910

 

GBASP 1,896 1,572

 

GBM 1,555 1,252

 

GC 569 821

 

DS 167 140 Total: 6,581,718

 

GBA 17 22

 

XBOX 6 11

 

Sony solgte over 50 000 konsoller mellom 4 og 10 desember. Det ser dermed ut som at produksjonen har tatt seg veldig opp. Derfor tror jeg at Sony vil begynne å legge av konsoller til det europeiske markedet på nyåret.

 

Som dere også ser så solgte microsoft over 35 000 konsoller i samme tidsrom, noe man kan takke Blue Dragon bundelen for.

Lenke til kommentar

Interessente nyheter du kommer med MGS. hvis det faktisk er slik at de klarer å produsere såpass mange konsoller er det hvertfakk ikke umulig for min del å skaffe meg en PS3 i mars.

 

Og til dere som tenker mars er Helt til neste år... det er seriøst mindre enn 3 måneder hvis vi skal tro den kommer 1. eller 2. uken av mars, dvs 2. eller 9. mars..

 

Kun 84 dager igjen til 9. mars. Det burde jo ikke ta så lang tid. Men dæven så positiv jeg er :D

Lenke til kommentar
In early September, Sony pushed back the European launch from November 17th, naming March 2007 as the new date. Two months later, Phil Harrison declined to confirm that date, speaking to semi-official PlayStation blog Three Speech:

 

Given that all of our previous statements about launching in Europe simultaneously with the US and Japan turned out not to be the case, I would not like to make any definitive statements on that. It’s not my job to comment on hardware supply issues other than to say some very smart people are working very hard to catch up.

 

 

The blog later updated the story, quoting Sony officials as saying that the comments had been taken out of context.

 

A few days ago, though, Ken Kutaragi was quoted as saying that the European launch may be pushed back until May 2007. Again, Sony Computer Entertainment Europe responded to these fresh rumours, categorically ruling them out.

 

Now, Chubachi´s comments seem to give further credence to the console´s European launch being delayed beyond March.

For min del, er det heva over ei kvar tvil at den ikkje kjem i Mars.

Eg trur som sagt berre at SONY jobbar med å gjere oss europearar vante med tanken på at den ikkje kjem i Mars med slike rykter.

Lenke til kommentar
Skjønner godt at du tviler, jeg er heller ikke 100 % sikker på at den kommer i mars. Men hvordan du får det til at det er hevet over enhver tvil at den ikke kommer i mars er uforståelig. Men du skal jo ikke ha ps3 så det er da akkurat det samme for deg. Du får heller be for oss som skal ha den ;)

7507081[/snapback]

Det er der du tar feil :)

Eg skal ha PS3. Men satsar på 20GB utgåva. Må ha eit ordentleg Media Center som outputtar HD :) XBOXen har gjort ein glimrande jobb no i 5 år - men no kjem det meste i x./h.264 så då treng eg noko med litt meir krutt. :)

Lenke til kommentar

Viss sony har fått opp produksjonen og kan klare å lever mer og mer så ser jeg ingen problemer med en europeisk launch. Vi får vel ca 500 000 maskiner eller noe. Viss vi er heldige. Å det tror jeg de kan klare. De ryktene er bare rykter. Å angående Phil Harrison så har han ikke noe med hardware å gjøre. Han er ansvarlig for software så vidt jeg vet. Å hvorfor skulle han bry seg. Han har jo PS3 på kontoret sitt :p

Lenke til kommentar

en utsettelse til september er meeget lite sansynlig tror ivertfall eg..

 

sony har allerede tapt mye ansikt mot MS og det har ikkje råd, bokstavelig talt til og utsette ps3 enda en gang,

 

europa er et kjøpesterkt kontinent og det skal virkelig vere krise viss dei ikkje lanserer ps3 i europa før i september,

 

tenk på att dei lanserte i usa med kun 200 000konsoller. i usa er det 300 millioner innbyggere, så en kan vel ikkje akkuratt kalle det ein lansering heller. valget til sony blir da og dumpe europa og kjøre på med alt det har til usa men da får det ikke dekket alle fronter.

 

 

500 000konsoller til europa kan bli et realistisk tall, eg mener og huske att x360 var og finne i 300 000 eksemplar den 13 desember 05 var det?? i europa..

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...