clark Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Heisann. Gikk til invistering av en ny harddisk for et par dager siden. Etter mye om og men fikk jeg den endelig til å fungere. Men opplever litt små problemer med den: Skriving og lesing av disken fungerer som bare det, men når den er inaktiv kommer det gjerne en "skrape"-lyd fra den til tider. Gjener med 15-20 minutters mellomrom. Dette er en meget irriterende lyd, og disken fungerer jo glimrende bortsett fra dette. Er det mulig å få disken til å ikke jobbe når den ikke har blitt bedt om det? - Clark Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Søk på IBM på forumet . Da finner du fort ut at du har kjøpt katta i sekken :wink:. Det er vanlig at IBM disker går etter 2 timer. Lenke til kommentar
TRS Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 heh......hvor kjøpte du din hjerne da? ("Rimi, vi gjør norge dyrere")? bare kødder...... Vel jeg vil si at når først IBM hdd'ene fungerer, ja da fungerer dem VELDIG bra da....... Lenke til kommentar
maximus Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Den skrapelyden på IBM disker tyder på defekt disk. Bytt disken i en Western disk så slipper du flere problemer. Lenke til kommentar
clark Skrevet 20. november 2002 Forfatter Del Skrevet 20. november 2002 Får vel takke for svar selv om de ikke var så veldig konstruktive :smile: Ringte uansett MPX nå og fortalte dem om problemet, og de skulle allerede i dag sende meg en ny WD 120GB harddisk i erstatning. Dette kaller jeg bra kundeservice. Lenke til kommentar
TRS Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 flott gjort av dem....... :smile: Lenke til kommentar
vebwa Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Jeg har også hatt samme problem med noen 120GXP-disker. Men jeg mener å ha lest et sted at denne lyden kommer av en operasjon disken av en eller annen grunn foretar ca hvert tiende minutt, og at altså lyden skal være der. Noen som kan bekrefte/avkrefte? Lenke til kommentar
kindings Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Joda, det kommer an på skrapelyden som sagt. Men det er en slik skrapelyd(eg søke). Jeg tror det en endel av en slik feilsøkingsfunksjon eller noe, jeg leste også noe slikt engang. Dersom du laster ned "IBM feature tool" skal du kunne justere på disse tingene. Jeg er IBM entusiast og hatt kun gode erfaringer med IBM. Jeg hadde ikke tatt i mot en WD disk om de hadde kastet den etter meg og langt mindre lagt ting på den etterpå, erfaringene mine med WD ha mao vært så som så. Tipper det er endel her inne som får sjokk når WDene begynner å bryte sammen, det har vel blitt solgt endel av dem etterhvert. Lenke til kommentar
Manax Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Grunnen til at so mangen IBM disker er blit problemer med er vel det at det er så mangen som har kjøpt dem i forhold til WD dei er bare noken oppskrytt Se på testen til Hardware med IBM og WD med 8Mb det jo nesten likt og IBM har bare 2mb det er jo bare super HDD IBM altso. Det er dei mest stabile noken sinne og WD kan bare gå og legge seg......... NB: Digger IBM HDD og ikkje IBM PC HATER WD Lenke til kommentar
maximus Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Quote: Den 2002-11-20 10:01, skrev clark:Får vel takke for svar selv om de ikke var så veldig konstruktive :smile:Ringte uansett MPX nå og fortalte dem om problemet, og de skulle allerede i dag sende meg en ny WD 120GB harddisk i erstatning. Dette kaller jeg bra kundeservice. Ikke så veldig konstruktive svar??? Du fikk et svar som sier at den skrapelyden betyr defekt disk. Dette vet MPX også derfor fikk du ny disk. Lenke til kommentar
Fredric Drum Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Hmm.. jeg har også en ny IBM 120GB. Helt i begynnelsen hørte jeg de lydene ganske ofte, flere ganger om dagen.. hver gang tenkte jeg: NååååååÅ dør den! Nei, NÅ tar den kvelden! Men den lever fortsatt, og lydene hører jeg sjeldnere.. Vet ikke om jeg vil kalle det skraping. Høres ut som et helt annet maskineri inni der begynner å svive i et par sekunder. En liten motor? Aner ikke hva det er, og disken funker aldeles perfekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå