Gå til innhold

Lyd på ett MSI K8N SLI-FI

Ghaundan

Anbefalte innlegg

Greit, har vært mye stress med min stakkars pc i det siste. Først nye deler og var skikkelig hypp på å sette de inn å starte opp, desverre tror jeg pc'n fikk litt hetta på ideen om at jeg skulle tukle inne i ho igjen og var død når jeg kom tilbake med delene.

Så, sende inn, stress med feil deler osv sende fram og tilbake, men til slutt fikk jeg den. Lagt opp alt, aktivert windowsen min (greide selvfølgelig å legge inn feil versjon først som gjorde at jeg måtte legge inn på nytt) og etter mye om og med og stress fant jeg strømledningen til skjermkortet som var blitt vekke.

Så, idag skulle jeg spille og la inn Rome TW for å mimre litt og se hvordan alt ville se ut på max, og det så nydelig, men det var ikke lyd. Oi, hadde glemt det i farten, jaja, ingen kunst å plugge i det innebygde og fyre opp volum. Men akk nei, får ikke lyd og aner rett og slett ikke hva jeg skal gjøre =/ Noen som har noen tips? PC uten lyd er ikke akkurat mye å skryte av :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ingen som kan hjelpe? =/

Vurderer å kjøpe ett billig usb lydkort siden jeg ikke har store annlegget til pc'n, og skal jeg høre musikk streamer jeg det via 360 og til anlegget. Noen som har noen tips eller erfaringer angående dette?

7495885[/snapback]

Lurte noe grusomt på det samme da jeg fikk mitt MSI K9N Neo-F jeg kom frem til bagatellen at jeg ikke hadde installert driverne for det integrerte lydkortet...Satte i CD'en som fulgte med i pakken til hovedkortet kjørte installasjonen og til min lettelse var det bare å installere driveren...Har du installert driveren? ;)

Endret av ElderScrollsinisten
Lenke til kommentar

Jepp, har installert det som var med på cd'en iallefall. Men kan jo dobbelt sjekke for å være sikker :p

Bare for å være 200% sikker, CD'n har alternativene

nVidia nForce Chipset Driver

Realtek Audio Driver

Cool'n'Quiet Driver

USB 2.0 Driver

Alt dette er installert, er det noe som da burde mangle av drivere på CD'n? Eller skal jeg finne fram de to diskettene som var med?

Endret av Ghaundan
Lenke til kommentar

Er det integretrte lydkorte aktivert i biosen? Regner med at det ikke er lyd ideheletatt og ikke bra i Rome den mangler??

Pluss er du sikker på at lyden er koblet til rett utgang, at høtalerne er skrudd på og andre altforlettågjøretabber?? :p

Endret av Pirmin
Lenke til kommentar

Har hovedkortet vært tilkobla "frontutgang" på lydkortet? Connector "JAUD1" nede under nederste PCI slot?

Om det har vært og kabelen frakobla kortet og 2 "jumpere" mellom pin 5&6 og 9&10 ikke er der blir det ingen lyd, S2-18 nede i manualen.

Lenke til kommentar

Skal vi se, på 2-18 står det at FP-Audio1 skal ha jumpere fra 5-6 og 9-10 til front panelet, mulig jeg har sett feil og at den har løsnet i front panelet. Uff, ned i ledning helvette for å sjekke....

Lydkortet? Jeg antar du mener det integrerte nå? :p

Ledningene så ut til å sitte korrekt, såvidt jeg kunne se...

Kei, bare for å være 110% sikker, intern lydkort. Bakpanelet! Jumpers fra 5-6 og 9-10 fra FP-Audio1 til frontpanelet? Eller? Plutselig demrer det for meg hvorfor jeg sluttet med PC for ei god stund tilbake...

Endret av Ghaundan
Lenke til kommentar

Det integrerte kortet eg tenkte på.

Om kabelen til "fronten" er tilkobla er det ingen jumpere involvert, dersom kabelen til "fronten" er snudd 180 grader i kontakten på hovedkortet (om det er mulig) vil det neppe bli lyd siden "connectorene" kommer på feil plass. Når kabelen til "fronten" er tilkobla og ikke noenting er tilkobla frontutaka er "jumperene" (5&6 og 9&10) flytta til socketene på frontutgangene.

Et alternativ kan være og ta ut "frontkabelen" og sette på jumperene, og på den måten utelukke feil på "frontutgangen".

Lenke til kommentar
*lettere forvirra* greit, to jumpere, på 5-6 og 9-10? Men nøyaktig hvor skal disse? Er ganske grønn på hovedkort for å si det mildt.  :blush:

Ett bilde kunne kanskje hjelpe om noen har? =/

7502982[/snapback]

Det skal være jumper på vær side av der det står kun 1 pinne

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...