Gå til innhold

Hjelp til innkjøt av kamera i julegave!

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg skal kjøpe ett videokamera i julegave. Jeg har NULL peiling på dette, så jeg håper dere kan hjelpe meg...Jeg har litt stramt budsjett, så jeg vurderer å kjøpe ett brukt på finn.no!

Jeg tenkte å bruke ca 2000,-

Det skal brukes til filming på ferie, samt at personen som skal få dette er intr.. i hester...så skal sikkert filme litt på stevner osv..

Er det noen som kan hjelpe meg og peke ut noen greie kameraer til dette??

Mvh

Marius

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vel her er jo et helt greit kamera, litt over 2000 kr, men er vanskelig å finne noe bra til under 2000 kr.

JVC-GRC320 er ikke så galt hvis budsjettet er presset, selv om man finner ganske mye bedre kameraer for ikke veldig mye mer. Går du f.eks. opp til 2500 får du vesentlig mer for pengene, og fra 3000 kr får du ganske bra utstyr. Jeg ville nok valgt Sony i denne prisklassen (Panasonic er også å anbefale, men da må du ut med nærmere 3000 for tiden), og strukket økonomien så langt som mulig uten at det ryker (f.eks. HC26E. Du skal heller ikke så veldig langt opp på prisskalaen før du får tak i litt dyrere JVC-modeller som heller ikke er dårlige.
Lenke til kommentar

Takker for svar=)

Er ikkeno artig å handle ting man ikke har greie på når det finne så utrolig mye ute på markede=) hehe...men jeg skrev ca 2000...så jeg kan vel strekke meg til 2500...har sett litt på det Canon MV901 på elkjøp til 2500...er dette noe å satse på da?? Synes det er greit å handle fra en butikk her også, ettersom det snart er jul og jeg nesten må ha kameraet til jul=)

Takker igjen for svar

Marius

Lenke til kommentar
Er ikkeno artig å handle ting man ikke har greie på når det finne så utrolig mye ute på markede=) hehe...men jeg skrev ca 2000...så jeg kan vel strekke meg til 2500...har sett litt på det Canon MV901 på elkjøp til 2500...er dette noe å satse på da?? Synes det er greit å handle fra en butikk her også, ettersom det snart er jul og jeg nesten må ha kameraet til jul=)

Canons billigste modeller har ikke vært mye å satse på den siste tiden, men denne modellen er vel et eksempel på at de har skjerpet seg, i hvert fall i følge Akams test av kameraet (MV900 og MV901 er så vidt jeg vet samme kameraet, bare Elkjøp som har en tendens til å forkludre modellbetegnelsene). MV800-serien skal du styre langt utenom.

Vedkommende bør kanskje få et ekstra batteri i bursdagsgave eller ved en annen anledning... Ingen umiddelbar krise, men litt kjedelig i lengden.

Lenke til kommentar

Canon MV890, Canon MV900 og Canon MV901 er i praksis samme kamera. Er bare enkelte kjeder som lager sine egne modellbetegnelser for å si at "MV901 er MYE bedre enn MV900" om noen er billigere enn de på det.

MV890, eller om det var MV900 (husker ikke, men begge er samme kamera som MV901) selges til 1999 hos utvalgte Canon-forhandlere for tiden. Se annonse i siste eller neste lørdags VG.

MV800-serien er modellene opp til MV850 (evt. Elkjøp med sine MV860 eller noe sånt noe). MV890 er bare en annen betegnelse på MV900.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...