D-flector Skrevet 23. september 2001 Del Skrevet 23. september 2001 Jeg skal kjøpe ny maskin snart. Alt skal kjøpes nytt. Hvilket OS bør jeg velge? Win 98SE har bl.a. problemer med mye RAM (fra 512Mb) har jeg lest, "Win ME er ubrukelig i nettverk" sitat fra emnet nettverkstrøbbel (21.09), WIN2k er ikke egnet for mye spilling?. WIN XP er ganske dyrt. Jeg vil ha et mest mulig problemfritt og stabilt OS som passer godt til en maskin med mye MP3, surfing og spillvirksomhet. Må ennå kunne overleve noen år før ny oppgradering. Er det noen minus med WinXP ifh. til ME og 98SE? Kom gjerne med anbefalinger og tips! (evt.rnknglst) Lenke til kommentar
pkalle Skrevet 23. september 2001 Del Skrevet 23. september 2001 Quote: On 2001-09-23 12:28, D-flector skrev:Jeg skal kjøpe ny maskin snart. Alt skal kjøpes nytt. Hvilket OS bør jeg velge? Win 98SE har bl.a. problemer med mye RAM (fra 512Mb)har jeg lest, "Win ME er ubrukelig i nettverk"sitat fra emnet nettverkstrøbbel (21.09), WIN2k er ikke egnet for mye spilling?. WIN XP er ganske dyrt. Jeg vil ha et mest mulig problemfritt og stabilt OS som passer godt til en maskin med mye MP3, surfing og spillvirksomhet. Må ennå kunne overleve noen år før ny oppgradering. Er det noen minus med WinXP ifh. til ME og 98SE?Kom gjerne med anbefalinger og tips! (evt.rnknglst) Det beste hadde vært ett multi boot system. Windows 98se for multimedia, spill osv. Windows 2000/XP for kontor apps osv. Jeg hadde valgt primært Windows2000 og kjørt alle programmer som virker på Win2000 på Win2000. Reserveløsning blir å bruke Win98se. Det er flere "gamle" spill som virker under Win2000 om du fikser og trikkser litt. Spørsmålet er hva du synest er viktigt Windows2000 nettverks kompatibelitet og stabilitet fremfor WIn98se/Me multimedia funksjonalitet. Personlig hadde jeg valgt Win2000 foran Win98se/Me selv om multimedia spill kompabiliteten er noe redusert mot Win2000. Selv har jeg aldri angret på at jeg bruker Win2000. Skjekk hvilke programmer du bruker og kontroller om de er Win2000 kompatible, noen programmer trenger bare en patch eller oppgradering for å fungere. Lenke til kommentar
Duronator Skrevet 23. september 2001 Del Skrevet 23. september 2001 Har bare en ting å si Linux! Lenke til kommentar
krutselno Skrevet 25. september 2001 Del Skrevet 25. september 2001 Windos XP er best på det meste, det er alt som trengs å si !! Lenke til kommentar
Silence Skrevet 25. september 2001 Del Skrevet 25. september 2001 Quote: On 2001-09-25 12:04, krutselno skrev:Windos XP er best på det meste,det er alt som trengs å si !! Nope. Lenke til kommentar
thor2000 Skrevet 25. september 2001 Del Skrevet 25. september 2001 Dual-boot Win98(SE)/Win2000 burde være et greit oppsett. Lenke til kommentar
frewrik Skrevet 29. september 2001 Del Skrevet 29. september 2001 hvis du skal ha deg linux, må du jo kjøpe spillene dine på nytt :sad: Lenke til kommentar
kingkong Skrevet 1. oktober 2001 Del Skrevet 1. oktober 2001 Quote: Hvilket OS bør jeg velge? Linux, selvfølgelig - så slipper du å kaste bort tid på å spille, og kan få gjort noe "seriøst arbeid". Det er dessuten ikke noe vits i å søle bort mer penger til MicroMafian i Seattle, det hjelper så forbannet lite - samme søpla hvert år, bare med ny innpakning... Prøv nye Mandrake 8.1 ! [ Denne Melding var redigert av: kingkong på 2001-10-01 04:57 ] Lenke til kommentar
pkalle Skrevet 1. oktober 2001 Del Skrevet 1. oktober 2001 Quote: On 2001-10-01 04:56, kingkong skrev: Quote: Hvilket OS bør jeg velge? Linux, selvfølgelig - så slipper du å kaste bort tid på å spille, og kan få gjort noe "seriøst arbeid". Det er dessuten ikke noe vits i å søle bort mer penger til MicroMafian i Seattle, det hjelper så forbannet lite - samme søpla hvert år, bare med ny innpakning... Prøv nye Mandrake 8.1 ! [ Denne Melding var redigert av: kingkong på 2001-10-01 04:57 ] Linux er bra det og at det er gratis gjør det enda bedre, men når jeg har programvare for over 100000 for NT4/5 er det lite jeg for egjort om jeg bruker Linux som desktop OS, til server er det helt genialt. Lenke til kommentar
kingkong Skrevet 1. oktober 2001 Del Skrevet 1. oktober 2001 Quote: Linux er bra det og at det er gratis gjør det enda bedre, men når jeg har programvare for over 100000 for NT4/5 er det lite jeg for egjort om jeg bruker Linux som desktop OS, til server er det helt genialt. Funker som arbeidsstasjon også, særlig hvis man driver med utvikling (f.eks. av programvare).... Veldig fint med en konsoll som kan brukes til noe... Også veldig greit med skikkelige FTP/WEB/osv.-servere gratis med i pakka... Hva slags programmer er det som er verdt 100.000,- ? Lenke til kommentar
frewrik Skrevet 1. oktober 2001 Del Skrevet 1. oktober 2001 mange til sammen.....office er jo dyrt vet du. Lenke til kommentar
Pronto Skrevet 10. oktober 2001 Del Skrevet 10. oktober 2001 Jeg anbefaler Win98SE til ditt behov. Har prøvd Win2000,ME og XP, men har gått tilbake til W98se. Alt virker, ikke noe trøbbel med 512Mb minne hos meg. (det skal visst finnes en servicepack for mye minne)men den har ikke vært nødvendig. Lenke til kommentar
MilleniumGuy Skrevet 12. oktober 2001 Del Skrevet 12. oktober 2001 Hvorfor nevnes ikke ME i større grad enn 98se? Jeg trodde ME var et bedre alternativ enn 98se. Noen synspunkter? Jeg for min del anbefaler ME foran 98se!!! Lenke til kommentar
Dipso Skrevet 15. oktober 2001 Del Skrevet 15. oktober 2001 hm... fordi ME er like buggy som mora til billey boy? ME er microsoft's største prank noen sinne, det er en ustabil og uferdig addon til 98 med noen interfaceforbedringer knabba fra 2K. Tenk 98+ bugs og litt maling :wink: Dessuten har den derre forferdelige Recovery saken en stygg tendens til å sakte men sikkert fylle opp harddisken, av den enkle grunn at recovery tar backup av alle filer som brir forandret og legger det i en skult mappe. Dvs at hvis jeg skulle finne på å åpne en stor fil og redigere den vill det bli tatt backup HVER gang jeg forandrer noe. Og da går det fort noen MB's Nei.. hvis du vil ha et system med windows grensesnitt som ikke trengs å reboote hver halvtime, sats på win2k eller winxp.... må si at det er litt tilfredsstillende å kunne sitte igjennom et helt lan uten en eneste reboot, mens kompisene hele tida sier "vent litt da, jeg holder på å rebooter) :wink: ... Dette er iaffal hva jeg synes dah... :razz: [ Denne Melding var redigert av: Dipso på 2001-10-15 11:02 ] [ Denne Melding var redigert av: Dipso på 2001-10-15 11:11 ] Lenke til kommentar
tvika Skrevet 15. oktober 2001 Del Skrevet 15. oktober 2001 Sats på dual boot (eventuelt kun w2k) W2k og win 98 eller me. Jeg bruker selv w2k og windows me. Har ikke brukt w2k så mye (nettopp installert) men til nå har det vært UTROLIG stabilt i forhold til win me (og win 98 som jeg har på jobb). Win me/98 kan ikke utnytte mer enn 512MB ram, men det gjør ikke noe å ha mer installert (jeg har selv 640 mb ram). Det er noe snakk om at du kan få feilmelding ang tom for minne i win me, noe ikke jeg har opplevd. Skulle ønske jeg hadde hatt w2k på jobb, hadde spart meg for masse dobbeltarbeid..... ________ TV Lenke til kommentar
Roger_M Skrevet 15. oktober 2001 Del Skrevet 15. oktober 2001 Døøh... Sats på OS2/Warp istedet! Oooopppppsss! Lenke til kommentar
Pronto Skrevet 15. oktober 2001 Del Skrevet 15. oktober 2001 Dipso har rett, WinME er noe makkverk !! Minnehåndteringen er under enhver kritikk. Den skulle vært trekt tilbake !! Dual Boot er en fin løsning, men skal du bare ha et system er Win2000 eller Win98se bra. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 16. oktober 2001 Del Skrevet 16. oktober 2001 Quote: On 2001-09-29 21:58, frewrik skrev:hvis du skal ha deg linux, må du jo kjøpe spillene dine på nytt :sad: HAHA !!! LOOOOOOOOL!!! Det er seriøst det mest latterligste jeg har HØRT! i HELE mitt liv Og det sier igrunn sitt Lenke til kommentar
Pje Skrevet 17. oktober 2001 Del Skrevet 17. oktober 2001 Noen som vet hvor man kan laste ned XP? Lenke til kommentar
DeepMoon Skrevet 17. oktober 2001 Del Skrevet 17. oktober 2001 Djises. altså det er jo ikke spørsmål en gang.. Kan du noe som helst om data bruker du ikke windows. Både på grunn av prisipp om monopol og å ta seg betalt for noe som går dårligere enn gammel lada. På grunn av politikk.. Les lisens avtalen. Slack debian whatever... bare hold deg unna redhat. det er linux' svar på M$ Og du som har programvare til 100 000 var det det... GET A FREAKIN' LIFE Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå