Gå til innhold

R9700 eller R9500pro?

RiZLa

Anbefalte innlegg

Sitter nå med et Geforce 2 mx 400 64 mb..

Dvs, jeg MÅ ha meg nytt skjermkort.

Jeg orker ikke å vente på geforce fx, for det blir for dyrt uansett, eller hva?

Har funnet ut at r9700 gir mer for pengene enn 9500pro.

Men hvilken leverandør bør jeg velge??

Crucial, Hercules, Sapphire?

HAr mest tro på sapphire, billigst og bra..

Hva sier dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

med tanke på bildekvalitet (skarphet, ikke 3dmarksscore) og pris, vil eg anbefale Shaphire 9700 till 2400,-... For d kortet SKAL iallefall eg ha! Bildekvaliteten på det kortet eg har nå, er såpass tragisk at eg makter å vente til GeForce FX kortene kommer på lager i norge...

Lenke til kommentar

Merkelig emne du har valgt da du allerede har bestemt deg for R9700, det skjønner jeg jo godt.

Ut fra det jeg har lest i diverse artikler rundt om kring, tviler jeg på at det har noe som helst forskjell på hvilket merke du velger, referansen er lik og ATi stiller sine krav til produsentene. Men det å velge en helt ukjent prdusent (som Sapphire er for meg) er ikke noe jeg selv ville gjort. Hercules var lenge av de store til andre utviklere gjorde gjennombrudd (Les: MAtrox, Ati og nVidia) men er jo nå på vei inn igjen med brikkene fra Ati.

Oppsummering: Tror det har lite å si hvilken du velger, men sjekk opp rundt Sapphire før du handler, søk på google f.eks, men det blir nok litt vanskelig med tanke på at det bl.a. er en edelstein.

Lenke til kommentar

Quote:

Har funnet ut at r9700 gir mer for pengene enn 9500pro.

Men hvilken leverandør bør jeg velge??

Crucial, Hercules, Sapphire?

HAr mest tro på sapphire, billigst og bra..

Hva sier dere?

Ville gått for et kort fra Sapphire. Hvis jeg ikke tar helt feil er det 2 selskap som produserer Radeon-kort: ATi & Hercules. Resten (eks: Sapphire) tror jeg kjøper korta fra ATi.

Hvis du hart mye penger, kjøp et Radeon 9700 til 2400. Dette har jo identiske specs som Radeon 9700 Pro utenom klokkefrekvens. Tror det går an å klokke det opp til Pro-hastighet!

Lenke til kommentar

Da tror jeg jeg går for sapphire radeon 9700.

Men, har de bedre tv-ut enn nvidia. har nvidia nå og er ikke så imponert. :/ (firkanter rundt bildet osv)

Tenkte på hercules egentlig men så leste jeg på tomshardware at sapphire hadde mye bedre bildekvalitet. og angående det at sapphire er ukjent er jo egentlig ikke noe å bry seg om. siden det er ati som har lagd det, etter tomshardware så er det akkurat samme kortet utenom at sapphire har en bedre, mer stillegående kjøler som kjøler bedre. mye mer overklokkbart enn reference kortet til ati.

Og Sapphire er jo ca 500,- billigere enn radeon.

Og klart har jo hercules bedre utseende og bundle. men hvem kikker inni maskinen døgnet rundt og gidder å bruke de spillene som er med i bundlen til hercules. er jo bare å laste de ned fra nettet hvis du absolutt vil ha d. Og mesteparten av det som er med er jo bare gamle utdankerte spill osv.

Lenke til kommentar

Høres ut som et greit valg

Jeg for min del vil vente på sapphire ATI 9500 pro....ca 1600,- hos komplett.

9500pro er på høyde med GF4 4600 kortene.

Det som er så irriterende med ATI er alle disse forskjellige leverandørene. Hercules, Sapphire m.fl ? Jeg blir litt skrullete av dette. Derfor var det OK at du skrev tomshardware gikk god for Sapphire. Disse kortene blir jo kalt "powered by ATI" Dersom ATI selger de selv heter de "Made by ATI" OG tidligere var det modifiserte drivere til "Powered by ATI" Dette kunne skape en del problemer !! Noen som vet om 9500 Pro kommer som "made by ATI" ??

[ Denne Melding var redigert av: Radar1 på 2002-11-20 18:03 ]

Lenke til kommentar

Rizla, je er i samme situasjon, og je takker folk som har svart her men je klarer ikke å bestemme meg for det. 9700 er jo 37% dyrere, kan det rettfergiggjøres når GeforceFX og andre kort stadig kommer og gjør alle korta gammeldagse? Hvor stor forskjell er det egentlig på 128 og 256 bit båndbredde?

Lenke til kommentar

Se på tomshardware..

Det løste problemet mitt.. =)

9700 var myyye bedre enn 9500pro.

9700 var helt oppi ryggen til 9700pro.

Og med litt justering på hastigheten så er det akkurat samme kortet!! :grin:

GO FOR THE R9700!!! og, Sapphire..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...