twarken Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Hei! Lurer på om dette er et gullnummer eller sølvnummer? 77 11 55 77 Er det verdt noe i det hele tatt? Lenke til kommentar
TommyGun77 Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Hei! Lurer på om dette er et gullnummer eller sølvnummer? 77 11 55 77 Er det verdt noe i det hele tatt? 7507452[/snapback] Ut i fra det jeg har fått med meg, så må det være minst 4 like tall på rad. Lenke til kommentar
twarken Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Jeg synes at 77 11 55 77 er et meget bra nummer som er lett å huske. To like av fire ganger, der 77 går igjen to ganger, begynnelse og slutt. Er det verdt noe spør jeg igjen? Lenke til kommentar
onslow123 Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 har fremdeles radioreklamene fra 15 år siden i huet: "Pizza-expressen har mat som er go' neste gang ringer du 6 ganger 2" "6-5-4-3-2-1, Chinatown-expressen" Så lette nummer siger inn. Men jeg hadde aldri betalt ekstra for privat mobilnummer. De som vil ringe med lagrer meg. Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Det er klart at det er lite nyttig å ha gullnummer som privatperson. Noen nevnte at det kanskje kompenserer for noe? Kanskje hvis jeg hadde vært av typen som hadde rotet med så mange damer som mulig på byen, slik at jeg kune pushet nummeret mitt på de? Men generelt, lite nyttig hvis du ikke driver firma. Da kan det være god butikk, og jeg hadde absolutt bladd opp noen tusenlapper for et enda enklere nummer enn det jeg har, siden jeg ser markedsføringsverdien i det. Det begrenser seg likevel, jeg skjønner ikke de som betaler 100 000 for et nummer. Og jeg mener også at det bør være minst fire like nummer i en rekke, gjerne mer. Det kommer også an på hvordan man sier/skriver det (hvor man plasserer mellomrommene. drit i standarden på det...). Mobilnummer skal jo skrives xxx xx xxx, men mitt blir mye enklere xx xx xx xx... Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Men generelt, lite nyttig hvis du ikke driver firma. Da kan det være god butikk, og jeg hadde absolutt bladd opp noen tusenlapper for et enda enklere nummer enn det jeg har, siden jeg ser markedsføringsverdien i det. 7507759[/snapback] Telenor selger gullnummer til 2500 kr. Der hadde grensa gått for meg i bedriftssammenheng, privat går grensa på ca 0,-. Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Ja, enig, i privatsammenheng er jeg enig i at det ikke er verdt å bruke noe penger på. Jeg vil beholde nummeret mitt som alle har, men det er heldigvis ganske lett (skal jo sies at jeg byttet nummer noen ganger da jeg var yngre. bare for å få billige ringeminutter). Men som firma, kan det være verdt mye mer enn 2500 kroner i gratis markedsføring med et enkelt nummer... Lenke til kommentar
Ty4on Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Annet firma er f.eks Pizza&Kinaekspressen i oslo som har 22222222. Ble ikke 222 22 222 solgt i Kina for en tid siden 2 var et lykketall? Tror jeg har lest det i Guinnes. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Jeg syntes det har tatt ganske mye av med salg av såkalte "gullnummer". Har lest noen annonser hvor det skrytes av at mobilnummeret som selges er bedre enn det Vollvik solgte til inntekt for "Leger uten grenser" gjennom netthandelen.no og dermed må være verd minst 400.000 kr. Hadde pengene selger ønsker for sitt "fantastiske" gullnummer gått til veldedighet og ikke rett i selgers lomme så kunne kanskje personen fått en pen slump penger for nummeret, men hvis ikke er det bare latterlig å tro at det var nummeret til Vollvik som gjorde det verd 400.000 kr. For det hele var jo et pr-stunt til inntekt for en (etter mitt skjønn) god sak. Har selv betalt 500 kroner for et ønskenummer hos Telenor Mobil, og fikk et nummer som er litt moro å ha i disse James Bond-tider; 90X 00 007. Aner ikke om det er verd noe særlig, men er veldig fornøyd med det og har ikke tenkt på salg! Lenke til kommentar
Rossifan46 Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Men si at du liker begge stedene like godt... hvilket av stedene hadde du huska telefonnummeret til og da mest sannsynlig ringt? 7496467[/snapback] Skjønner hvor du vil, og reint hypotetisk, om begge pizzasjappene lå like langt fra huset mitt, pizzaen kostet det samme, servicen var den samme osv ville jeg muligens som en siste preferansefaktor valgt å se på nr. se forøvrig edit i forrige post. Er ikke her for å kverulere, helt sant, men telefonnr er en siste preferansefaktor. Tilgjengeligheten på nr til stedene jeg faktisk vil handle er så god at betydningen av et nummers enkelhet spiller liten trille. Det er min teori ihvertfall! 7496608[/snapback] Peppes har skjønt hva det vil betyr å skaffe seg et "gullnummer"...de har to lette faktisk: 22 22 55 55 og 800 PIZZA..eller 800 74992 om du vil... Husker man ikke det har man teflonhjerne! Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Annet firma er f.eks Pizza&Kinaekspressen i oslo som har 22222222. Ble ikke 222 22 222 solgt i Kina for en tid siden 2 var et lykketall? Tror jeg har lest det i Guinnes. 7508153[/snapback] Tror generelt partall er bra i kina, men 8 er vel kanskje det beste, så vidt jeg har forstått. Er det ikke derfor Nokia liker å slutte de kinesiske modellene på 8? Lenke til kommentar
Inaktiv_bruker1123 Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 (endret) alle numre med to make tall etterhverandre eller en viss symmetri er gullnummer ifølge de der annonsene. jeg er helt enig med deg, trådstarter, og det frustrerer meg også! burde gått an å skille mellom "gullnummer" og "enkelt nummer".. men halve problemet er jo at teleselskaper som mobyson og telmore selger "lette" numre med betegnelsen "gullnummer".. numre som 9454xxyy (f.eks 94540011) er "gullnumre" som telmore selger for 1500 kr, og som ikke fullt så begavede mennesker kjøper for å selge videre for 50000.. vet ikke om mobyson gjør det lengre, men de gjorde det iallefall før. jeg kjøpte et spesielt nummer i januar i år som de forlangte ekstra betalt for fordi det var et "gullnummer", men det var kun fordi postnummeret mitt, som jeg ville at nummeret skulle slutte på, var av typen x0y0. og dette tok mobyson 500 kr for (som jeg i teorien syns er OK). men jeg kjøpte det for å ha det selv, ikke for å bli rik.. Endret 16. desember 2006 av twutt Lenke til kommentar
Runar Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Mange nummer kan være enkle å lese, men vanskeligere å uttale/huske. Masse 7 tall og lignende er noe jeg ikke liker. 0, 1, 2 og sånt er "harmoniske" tall. Selv har jeg 40 2* 13 37, som jeg er ganske fornøyd med ^^ Lenke til kommentar
Jakartabebopp Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Her er noen punkter jeg synes det er viktig med gullnummer for bedrifter Kommer man til et sted i Norge og er sulten ringer man feks 22225555 fordi man husker det, istedet for å rote rundt i katalogen. Skal man ha et nummer adresse o.l hadde jeg heller ringt 1881 enn 21346497 Dette er fordi det er en nyttetjeneste over telefon. Du får ikke noe mer riktig opplysninger fra den ene enn den andre om du ber om et nummer(får jeg håpe) Selv om disse bedriftene liker å tru det så er det ikke så mye som skiller de for oss forbrukere(ialefall ikke meg) Dermed hadde jeg ringt de med lettest nummer, om jeg ikke hadde lagret det. Det vil si at de bedriftene som har masse konkurranse og leverer tilsynelatende like produkter, er ett gullnummer en fin måte å skille seg ut på. Jeg trur, i motsetning til mange andre her at et slikt nummer kan være verdt over 100 000 om det er bra nok, og markedsføres på riktig måte. Det er en grunn til at de fleste "kjente" bedrifter har enkle nummere. Trur ikke alle de markedsansvarlige i bedrifter har gått på en smell når de velger å invistere i ett gullnummer. For privatpersoner har det ikke stor verdi. Ialefall ikke for meg. Har gullnummer selv gjennom jobben, men hadde aldri betalt for det selv. Blir eventuelt å briefe med for de som har behov for det. Lenke til kommentar
Rossifan46 Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Personlig mener jeg det er enda lettere å huske telefonnummere som er navn enn gullnummere. For bedrifter er nok dette gull verd. F.eks. 800-PIZZA (til Peppes Pizza), 800-MCBUD, 800-LEIEBIL, osv osv Da hjelper det lite uansett hvor mange like tall man har i nummeret. Dette vært vanlig i US and A ganke lenge. Var i NYC i 2004, men husker fortsatt et nummer man kunne ringe hvis man så noe mistenkelig på T-banen...1-800-NYC-SAFE Undersøkelser viser at det for de fleste er lettere å huske ord én en tallrekke. Lenke til kommentar
zegenie Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Personlig mener jeg det er enda lettere å huske telefonnummere som er navn enn gullnummere. For bedrifter er nok dette gull verd. F.eks. 800-PIZZA (til Peppes Pizza), 800-MCBUD, 800-LEIEBIL, osv osv Da hjelper det lite uansett hvor mange like tall man har i nummeret. Dette vært vanlig i US and A ganke lenge. Var i NYC i 2004, men husker fortsatt et nummer man kunne ringe hvis man så noe mistenkelig på T-banen...1-800-NYC-SAFE Undersøkelser viser at det for de fleste er lettere å huske ord én en tallrekke. 7515739[/snapback] Hva som er "gullnummer" er jo som veldig mange har sagt veldig subjektivt. En annen sak er dem som spekulerer i å selge disse. F.eks personer som "skaffer seg" 50 nummer ved å portere dem til en annen operatør og så legger dem ut som "gullnummer" på QXL. *det* synes jeg er noe stort tøv. Men det er vel en måte å tjene noen ekstra slanter på. Man kan selvsagt stille seg litt undrende til hvem som kan klare å skaffe seg 50 (!) "gullnummer" - og om det kan være lovlig, men - hva kan man gjøre... Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Må ikke være et gullnummer for at det skal være lett å huske heller. Legg til en fancy melodi så husker man det om man hører den noen ganger. "815, 493, 00" Kykelikokos? Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Det kommer også an på hvordan man sier/skriver det (hvor man plasserer mellomrommene. drit i standarden på det...). Mobilnummer skal jo skrives xxx xx xxx, men mitt blir mye enklere xx xx xx xx... 7507759[/snapback] Det der er et ganske godt poeng. Mitt eget nummer gjør meg forvirra skrevet/sagt på den første (og "riktige") måten.. På formen xxxx xxxx er det fint. Lenke til kommentar
hondascoopy Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 tror nok det er en grunn for at store aktører over telefon har lette nummer det er fordi vi husker dette. og dermed dems tjeneste vi bruker. for eksempel all den reklamen 1881 hadde for at absolutt alle skulle tenke på dette nummeret når man trengte noen opplysninger. og det virker ja alltid dette jeg ringer samme gjelder peppes pizza. husker lett 2222 5555 og det er ofte dette jeg ringer framfor et vanskelig nummer og huske fra en annen pizzeria. tror nok det finnes ganske gode statistikker for dette også. men om en privatperson trenger et gullnummer er en annen sak 7497269[/snapback] den 1881 greia virker ikke for meg sender alltid sms til 1985 av en eller annen grunn Lenke til kommentar
Battone Skrevet 16. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2006 Noen ganger hjelper det med diverse gullnummer, men 1881 sin reklame virker også mot sin hensikt. Jeg for min del blir bare irritert at dem trur dem kan "kontrollere" tankene mine. Dermed brukte jeg 1881 til å memorisere 1890. Hver gang jeg hører 1881 går tankene mine til 1890. Holder meg også til telefonkatalogen.no når jeg er på nett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå