Gå til innhold

Gullnummer som selges nå er svada...

Battone

Anbefalte innlegg

Hva man personlig mener/tror er egentlig revnende likegyldig. Jeg kan si "jeg lar meg f... ikke påvirke av tåpelige tv-reklamer", men likevel kjører alle store merkevarer på med ufattelig mye reklame i alle former for media. Det er en smule naivt å tro noe annet enn at også telefonnr kan ha sin markedsføringseffekt.

For meg personlig spiller det derimot overhodet ingen rolle om nummeret mitt er lett for andre å huske. Hadde jeg eid en pizzasjappe eller drevet en taxisentral, ville jeg derimot vurdert et gullnummer eller lignende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man kan jo se det fra selgers side da. Hvis noen er så komplett FUCKA i hodet at de betaler 25k for et nummer bare fordi jeg skriver "Dette er et gullnummer" i en annonse må de gjerne gjøre det for min del. Det er ikke ulovlig å ta høy pris for noe man selger. Kjøper som er tett i hodet, ikke selger. Selger bare håper at noen er så stokk dumme.

Hvis jeg går i butikken og kjøper en bootleg-live cd til 300kr, drar hjem og sier til en kompis "du kan få denne for 600kr, jeg vet du digger dette bandet". Blar han da opp 600 er det jo ikke DU som er dum.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

For å avklare mitt syn på hele "verdien av et enkelt nr" saken (for det er mitt syn jeg kan garantere for. Jeg er ikke representativ for hele Norges befolkning):

Markedsføringsverdien av et enkelt nr er tilstede, men den er langt fra avgjørende FOR MEG. @5110: Selvfølgelig er det IKKE revnende likegyldig hva man personlig mener/tror har innflytelse på en selv. Å si at man IKKE påvirkes av reklame er naivt, men det jeg sier er at telefonnummeret ikke påvirker meg. Jeg tør påstå at i så mye som 99 % av alle tilfeller er det andre faktorer som avgjør hvem jeg ringer, rett og slett fordi jeg personlig ser etter andre kvaliteter ved de jeg er i kontakt med i ymse sammenhenger enn enkelheten av nummeret.

Men det er interessant at så mange lar seg påvirke av disse numrene! :) Virkelig..! Hadde aldri trodd at menneskers valg av blant annet pizza til de grader ville la seg styre av nummeret de ringer for å bestille. Kanskje framtidige markedsførere vil legge mer vekt på den fantastiske bestillingsprosessen istendenfor den delen av kjøpsopplevelsen hvor man faktisk konsumerer den nevnte pizzaen?

@KRAFortune:

Om statistikken er sann levde mennesker for noen tusen år tilbake som potetene: ned i bakken! Da var vi nemlig -XXX cm høye/lave/whatever. Så statistikken har jeg lært meg til å ta med en tønne salt. :p

Men 1881 er et godt eksempel. Ironisk nok ringer ringer jeg heller ikke 1881, men det er IKKE fordi jeg konsekvent ikke ringer de med de letteste nr nei.. :tease: Ringte vel 1880 første gang jeg trang et nr, så har jeg rett og slett bare fortsatt med det. :hmm: Men det skal du få 100 % rett i; Selskaper som baserer sine tjenester utelukkende på service over telefon og hvor tjenesten levert er så ensartede (f.eks. konkret info om adresser og telefonnummer) at tilgjengelighet rett og slett blir en av ytterst få metoder for å påvirke potensielle kunder har stor nytte av enkle telefonnummer. Ingen underliggende syrlig betydning eller noe som helst, du har helt rett i det.

Men tilbake til produkter og tjenester som konsumeres direkte og som tilfredsstiller andre ønsker i oss bortstett fra overnente, reint informative behov, så mener jeg fremdeles at telefonnummeret har ytterst liten betydning FOR MEG! :)

Lenke til kommentar
tror nok det er en grunn for at store aktører over telefon har lette nummer :)

det er fordi vi husker dette. og dermed dems tjeneste vi bruker.

for eksempel all den reklamen 1881 hadde for at absolutt alle skulle tenke på dette nummeret når man trengte noen opplysninger. og det virker ja :) alltid dette jeg ringer samme gjelder peppes pizza. husker lett 2222 5555 og det er ofte dette jeg ringer framfor et vanskelig nummer og huske fra en annen pizzeria. tror nok det finnes ganske gode statistikker for dette også. men om en privatperson trenger et gullnummer er en annen sak :)

7497269[/snapback]

04440 er lettere...bedre pizza har de også :tease:

Lenke til kommentar

Jeg jobber på 1881, og det er sant...ting folk klarer å huske i hode ER og FORBLIR gratis reklame.

Har tatt den en par ganger før her på forumet, men det var en kunde som ringte inn og sa han skulle ha nummeret til sykehuset i nærheten av der han bodde. Jeg hørte at ting ikke var helt som det skulle og det viste seg i ettertid at vedkommende hadde fått et slag og alt han husket var nummeret til 1881...fyren kunne seriøst bare så vidt prate og han brukte flere minutter på å få ytret fram det han ville.

Ta for eksempel Shariff Dekksenter, han har kjøpt telefonnummeret 45454545, en helt bevist markedstaktikk, jeg pratet faktisk selv med han oss om å endre nummeret.

Annet firma er f.eks Pizza&Kinaekspressen i oslo som har 22222222. Det er helt bevist markedsføring og vi er alle slaver om det enten dere vil eller ikke.

Lenke til kommentar
Hvem faen betaler 25k for et brukt mobilnr? Er bare latterlige mennesker som prøver å selge mobilnummeret sitt for 25k.. Spesielt når det ikke er et gullnummer. Uansett syntes jeg det er drøyt, om det så hadde vært 99999999.. Kunne gitt 500 spenn kanskje. Maks. Hva faen skal man med sånne nr? Jeg er så viktig for kontaktene mine at de lagrer meg i kontaktlista si.. Nok sagt!

Kanskje lette nr kompenserer for noe..?  :hmm:

7495658[/snapback]

Hvis du skulle bestilt Pizza og den ene hadde telefonnummret: 01100 og den andre: 32984839. Hvilken hadde du husket og mest sannsynlig ringt?

7495735[/snapback]

Den som har best pizza. :!:

Lenke til kommentar
[...]

Har tatt den en par ganger før her på forumet, men det var en kunde som ringte inn og sa han skulle ha nummeret til sykehuset i nærheten av der han bodde. Jeg hørte at ting ikke var helt som det skulle og det viste seg i ettertid at vedkommende hadde fått et slag og alt han husket var nummeret til 1881...

[...]

7501828[/snapback]

Han husket seriøst ikke 113?.. :ermm: Stakkars mann. Og det som har vært medisinsk nødnummer en del lengre enn 1881 har vært telefonopplysning.. han hadde det sikkert ikke godt. :no:

Som sagt: Du har rett, ting folk husker er gratis reklame. Grandiosasangen, Smeichel i mål for Tufte (at Lottomillionærer ikke er som andre millionærer), nr til 1881 og en drøss med annet.. Men ikke kom å si at det er grunnen til at folk velger det..

Vi lar oss påvirke av reklame, thats the charm! :D Men slenger meg ikke på telefonen bare fordi jeg får et nr klint i fleisen..

Unnskyld trådstarter! :blush: denne tråden er det meg som sendte langt ut på viddene. Rapportert.

Lenke til kommentar

det kommer lite an på om det er gullnummer eller ikke. det kommer an på individet og hvordan nummeret leses opp. 815-nummere leses allitd opp som 815 xx xxx fordi det er lettere å hukse enn 81 5x xx xx. eller nummeret til kykkelikokos som gikk på lørdagsmorgenen non år tilbake, hadde en utrolig fengende måte å lese opp nummeret: åtte en fem, fire ni tre, null-null, som jeg husker enda.

ett annet eksempel er nummeret til moren min. vi har alle mobyson i familien, og derfor er nummerene våre 4004 xxxx. nummeret til moren min slutter med de samme fire sifferene som hjem-nummeret vårt, og er ergo lett for oss å huske. gullnummer er egentlig noe vås, for da jeg kunne velge nummer fra mobysons nettside, fant jeg ett vanlig nummer som for meg var enklere å huske enn størsteparten av gullnummerene. desverre ville ikke fattern ha det av en eller annen sær grunn, ogm da jeg fikk overtalt ham, var nummeret tatt... :roll:

Lenke til kommentar

Ikke noe av det der er gullnummer..

Har ekte gullnummer selv, men har dog fått det gratis. Det er klart det er litt gøy med fancy nummer nå og da, men verdien av det er vel opp til hver enkelt å vurdere.

Telenor definerer det ganske greit:

Et Gullnummer er et nummer som er lett å huske, for eksempel et nummer med flere like sifre eller siffergrupper.

Chess definerer det enda bedre:

Et Gullnummer er et nummer som er lett å huske, for eksempel et nummer med flere like sifre eller siffergrupper.

Hvis nummeret inneholder 4 like tall eller slutter med 000 er det et gullnummer

og koster kr 2.500,-

Andre enkle nummer er definert som sølvnummer og koster kr 1.500,-

Eksempel på sølvnummer: 3 like siffer, slutter med 00 eller har kombinasjoner som f.eks 3030.

Endret av MaxCPU
Lenke til kommentar

Ingen av de 2 er gullnummer, 95 000 900 er nært, man kan sikkert få en ok pris for den, men det er ikke gullnummer.. 97 47 37 97 er jo egentlig ingenting etter min mening.. Om det hadde vært 97 97 97 97 eller 97 87 77 67 så kunne det vært verdt noe..

Jeg har f.eks. 666 og fødselsdatoen i mitt nummer, er verdt litt for meg, men trur ikke det ville gått for så mye på det åpne markedet..

Lenke til kommentar
Er dette et gull nr: 98843333?

7506290[/snapback]

I utgangspunktet, ja! Siden nummeret slutter med fire like siffer. allikevel virker nummeret nokså "klønete" og sikkert ikke det som er lettest å selge..

7506301[/snapback]

Hadde ikke planer om å selge det, er mitt nr og har hatt det ganske lenge.

Lenke til kommentar
Ingen av de 2 er gullnummer, 95 000 900 er nært, man kan sikkert få en ok pris for den, men det er ikke gullnummer.. 97 47 37 97 er jo egentlig ingenting etter min mening..  Om det hadde vært 97 97 97 97 eller 97 87 77 67 så kunne det vært verdt noe..

Jeg har f.eks. 666 og fødselsdatoen i mitt nummer, er verdt litt for meg, men trur ikke det ville gått for så mye på det åpne markedet..

7506287[/snapback]

Det viser jo hvor mye peiling dere har, 95000900 er kjøpt og betalt for som gullnummer hos telenor..

2 500,-

riktig nok ikke av meg da..

men 97 47 37 97 er jeg helt enig i at ikke er noe gullnummer, selvom folk er villig til å betale 500,- for det:P

Lenke til kommentar
Hvis du skulle bestilt Pizza og den ene hadde telefonnummret: 01100 og den andre: 32984839. Hvilken hadde du husket og mest sannsynlig ringt?

7495735[/snapback]

Jeg hadde sannsynligvis ringt sistnevnte, pga jeg er alltid redd for at det skal koste en halv formue å ringe korte nummer. Dessuten er jeg heller ikke sikkert på at jeg ville brukt en butikk som bruker en haug med penger på slike banaliteter.

Edit: nå spiser jeg ikke Pizza, så for meg er det urelevant hvor de har den beste Pizzaen :)

Endret av kindings
Lenke til kommentar

Dett er jo enkelt!

Gullnummer fra starten av er nummer som hadde hele 5 siffret tusen tall som endinger, ønskenummer (sølvnummer om en vil) har hele hundre.

Det å kalle "lette" nummer for gullnummer er jo bare tull, siden hvilket nummer som er lett kan jo lett....være subjektivt.

Endret av janoverp
Lenke til kommentar

En annen ting...............

Når en hjemmeside annonserer med omsetning av gullnumre.

Og denne da består av mange andre numre som slett ikke er det.

Burde ikke da det være et redaktøransvar her ute og går..............

Kanskje dele mellom såkalte gullnumre og alle andre numre.

En annen sak er at jeg irriterer meg over at ikke alle skriver nummeret sitt i emnefeltet slik at en slipper å klikke seg inn på hver eneste annonse for å sjekke hvilket nummer som omsettes :w00t:

Endret av laia
Lenke til kommentar
Dett er jo enkelt!

Gullnummer fra starten av er nummer som hadde hele 5 siffret tusen tall som endinger, ønskenummer (sølvnummer om en vil) har hele hundre.

Det å kalle "lette" nummer for gullnummer er jo bare tull, siden hvilket nummer som er lett kan jo lett....være subjektivt.

7507338[/snapback]

Markedsføringstriks heter det og det gir noen sjansen til å tjene gode penger på telefonnummer, noe som i utgangspunktet er "gratis".

Skulle jeg betalt 25k for ett telefonnummer så måtte det vært veldig spesielt, klarer ikke helt å se på hvilken måte, men jeg har ikke sett noe i denne tråden jeg ville betalt penger for. Eneste situasjonen er dersom man er avsindig rik og har ett stort behov for å dele ut pengene sine til alle og enhver, dvs samme type folk som kjøper skilt til bilen med RICH ASS eller noe slikt på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...