Marv Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 hei... jeg går nå ikt-driftsfag, og skal til sommeren mest sannsynelig bli lærling. men nå har jeg fått ett litt vanskelig valg. bedriften jeg har vært i kontakt med, kan ta inn lærlinger i både ikt-driftsfag og service elektronikk faget. så hva lønner det seg å ta? alle anbefaler meg service elektronikk, men da må jeg lese selv, og ta eksamen fra VK1 elektronikk, itillegg til at lærlingtiden blir "litt" lengre. noen som har noen gode formeninger om hva jeg bør gjøre her? Lenke til kommentar
Marv Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2006 ingen som har noen tips å komme med her? er det bedre i jobbsammenheng med fagbrev innenfor service elektronikk, enn med fagbrev fra IKT? kom med innspill trenger rask avgjørelse Lenke til kommentar
Marv Skrevet 17. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2006 ingen som har noen tips? Lenke til kommentar
Zitrix Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Har en kompis som kanskje kan hjelpe deg. Skal snakke med han i morgen Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Du kan gå inn på www.vilbli.no. Les om begge fagene å gå gjennom læreplan. Så ser du hva som passer deg best. Lenke til kommentar
Marv Skrevet 23. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2006 trenger flere tips!! men er det noen som vet om det finnes en side hvor man kan sjekke hva tarifflønnen er innenfor de forskjellige yrkene.... med diverse fagbrev osv?? tenker spesielt da på hva en med fagbrev innenfor IKT og Serviceelektronikk tjener... Lenke til kommentar
zTab Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 trenger flere tips!! men er det noen som vet om det finnes en side hvor man kan sjekke hva tarifflønnen er innenfor de forskjellige yrkene.... med diverse fagbrev osv?? tenker spesielt da på hva en med fagbrev innenfor IKT og Serviceelektronikk tjener... 7565043[/snapback] Sats heller på høyskole + sertifiseringer innen noe som ikke veldig mange har, f.eks Cisco.. Det er mitt råd.. Hvis ikke du vil sitte fast som underbetalt på en offentlig/kommunal arbeidsplass.. Lenke til kommentar
knuterik91 Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 det er vell en side der hvor du kan skjekke ca lønn hvert enkelt yrke tjener, men husker ikke hva den siden het... Lenke til kommentar
Marv Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 er vel flere som har noe å si om utdanning innenfor disse to fagene?! Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Det at serviceelektronikk er mer arbeid burde tale for seg selv. Jeg gikk selv VK2 service elektronikk og mener seffolgelig at dette er best:) Når det kommer til læretid så er service elektroniker på 1,5 år og IKT er 2 år (?). Etter endt læretid tror jeg de ender opp på omtrent samme lønnsnivå. En av forkjellene er at med serviceeletronikk så kan du søke på mange forskjellige typer jobber. som feks skriver/skjerm elektronikk ellers. Til og med ting som telemontør kan du søke på. Etter endt læretid så er det det du sier på eventuelle jobb interview som har mest å si. Kan du noe om elektronikk så er det klart dette har noe å si. Hadde i hvertfall det for meg. Lenke til kommentar
Marv Skrevet 13. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2007 (endret) takker for svar, men kom gjerne med flere tips.... det nærmer seg med stormskritt nå, og jeg er enda ikke helt sikker på om jeg skal tegne lærlingkontrakt som IKT-driftoperatør (går IKT) eller om jeg skal velge Service el.nikk, og satse på å klare eksamen iløpet av 2 år..... deres mening om dette. fagene virker egentlig ganske like, så.......... EDIT: hvordan stiller det seg lønnsmessig? forskjeller på IKT fagbrev og service el. nikk fagbrev? Endret 15. februar 2007 av Marv Lenke til kommentar
Marv Skrevet 18. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2007 BUMP er det ingen som har noen tips/råd å komme med her? Lenke til kommentar
MacBoy Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 sjekke på jobbfeber.no om lønn på disse yrkene. service elektroniker og ikt service fag har ca lik lønn. tro faktisk som ikt-er tjener man bedre og lønnen øker med årene Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Det finnes ikke noe fasit på hva som er rett svar. Jeg er ganske sikker på utfordringen heller er om det er mulig å få seg jobb innenfor IT med så lav utdannelse når det er mange som har høyere utdannelse (og enda mer). Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 tro faktisk som ikt-er tjener man bedre og lønnen øker med årene 7969343[/snapback] Hvor har du fått det fra? Som serviceelektroniker i lære øker feks lønnen fortere enn IKT. Dette fordi læretiden er 6mnd mindre Lenke til kommentar
MacBoy Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 sjekke jobbfeber.no ikt servicemedarbeider startelønn 250000-300000 serviceelektroniker 220000-270000 Lenke til kommentar
Marv Skrevet 22. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2007 takker for svar, men kom gjerne med mer informasjon om hvordan jobbforskjellene er med disse to forskjellige fagbrevene. det ser jo nesten ut som at man kan tjene det samme etterhvert, men trenger fortsatt flere tips med tanke på arbeid. så håper det er flere som har noe å komme med her?! Lenke til kommentar
Marv Skrevet 16. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2007 bumper i håp om ny/mer info Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå