Telcontar Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Jeg har kjøpt meg et fint eksemplar av en Nikkor Micro 55 3.5 P fra. 1963. Jeg har ingen problemer med å feste denne på D80'en, men har lest/hørt løse rykter om at det kan ødelegge et eller annet som har med blenderen å gjøre på huset. Noen som har peil på om dette stemmer? Jeg har foreløpig tatt masse bilder med dette objektivet og alt ser ut til å fungere helt fint. Dette objektivet er ikke AI eller noe slikt. Telcontar Lenke til kommentar
Ole_Kr Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Jeg kjøpte D70s i sommer - og har benyttet gammel optikk fra tidlig 70 tall med gode bilderesultater, selv om alle innstillnger selvfølgelig må gjøres manuellt. Har ikke ødelagt noe så langt - tror jeg iallfall? Har en 300mm fast tele som jeg har blitt glad i iallfall. Samt en gammel 50mm Lenke til kommentar
Sweedish Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Jeg brukte et 20år gammelt nikon-objektiv på en konsert sist uke, og bildene D80'en produserte ble rett og slett fantastiske! Greit nok, brennvidden blir jo ikke korrekt, men det du ser i søkeren er det som eksponeres. Funker kun i manuell modus, så litt triksing måtte man gjøre, for ikke å nevne manuell fokus. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå