Gå til innhold

Vil Cool'n'Quiet påvirke overklokking?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fordi den setter ned klokkehastigheten hele tiden, som ikke vil gi deg noe god ytelse i lengden.

7495067[/snapback]

Merkelig påstand du! ikke noe god ytelse i lengden? Setter ned klokkehastigheten hele tiden?!!

Såvidt jeg vet setter den ned hastigheten (Og volt?) NÅR man ikke har behov for full ytelse. Jeg har sett folk som har kjørt overklokket CPU med C'n Q aktivert. Men de fleste som klokker hardt, inkludert meg selv, får problemer hvis denne er aktivert.

Kjører du lav OC ville jeg prøvd med C'nQ aktivert!

Endret av skongsli
Lenke til kommentar

Nei, du kan oppleve ustabilitetsproblemer med CnQ og klokking.

Dette fordi den som sagt senker spenning og frekvens, i et forhold som er beregnet ut ifra standard innstillinger. Men det er slettes ikke sikkert at dette passer for en overklokket prosessor, disse finnes det jo alle varianter av. Dere har sikkert lagt merke til at enkelte voltendringer gjør det mulig med store frekvensøkninger mens andre kanskje bare lar deg øke bittelitt. Dette gjør at CnQ kan senke spenningen for mye i forhold til frekvensen og resultatet er ustabil maskin.

Men det kan jo også hende at CnQ fungerer tilfredstillende for deg, det er det kun du som kan svare på. Kjør gjerne noen tester og fortell om din erfaring ;)

Personlig kjører jeg uten CnQ, selv med relativt mild overklokk x2-4000@2,6Ghz, fordi stabilitet er alfa og omega for meg. Har dog ikke prøvd med, av samme grunn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...