Kula82 Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Har lest endel tråder ang. Cool'n'Quiet og overklokking. Vil Cool'n'Quiet "ødelegge" overklokkingen? Vitsen er at prosessoren skal underklokke, for så og gå tilbake til gjeldene innstillinger hvis man trenger det... Lenke til kommentar
Brian Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 hvis du skal klokke er det anbefalt å slå av den funksjonen ja. Lenke til kommentar
Kula82 Skrevet 13. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2006 hvis du skal klokke er det anbefalt å slå av den funksjonen ja. 7490817[/snapback] Fordi? Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 hvis du skal klokke er det anbefalt å slå av den funksjonen ja. 7490817[/snapback] Fordi? 7491583[/snapback] Fordi den setter ned klokkehastigheten hele tiden, som ikke vil gi deg noe god ytelse i lengden. Lenke til kommentar
skongsli Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 (endret) Fordi den setter ned klokkehastigheten hele tiden, som ikke vil gi deg noe god ytelse i lengden. 7495067[/snapback] Merkelig påstand du! ikke noe god ytelse i lengden? Setter ned klokkehastigheten hele tiden?!! Såvidt jeg vet setter den ned hastigheten (Og volt?) NÅR man ikke har behov for full ytelse. Jeg har sett folk som har kjørt overklokket CPU med C'n Q aktivert. Men de fleste som klokker hardt, inkludert meg selv, får problemer hvis denne er aktivert. Kjører du lav OC ville jeg prøvd med C'nQ aktivert! Endret 13. desember 2006 av skongsli Lenke til kommentar
Amdmannen Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 (endret) på mitt abit hk skrus den automatisk av når jeg tar og setter manual settings så jeg kan ikke kjøre C'n'Q når jeg klokker så tipper at det er et godt tegn på at dette ikke skal brukes under klokking Endret 13. desember 2006 av Amdmannen Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Nei, du kan oppleve ustabilitetsproblemer med CnQ og klokking. Dette fordi den som sagt senker spenning og frekvens, i et forhold som er beregnet ut ifra standard innstillinger. Men det er slettes ikke sikkert at dette passer for en overklokket prosessor, disse finnes det jo alle varianter av. Dere har sikkert lagt merke til at enkelte voltendringer gjør det mulig med store frekvensøkninger mens andre kanskje bare lar deg øke bittelitt. Dette gjør at CnQ kan senke spenningen for mye i forhold til frekvensen og resultatet er ustabil maskin. Men det kan jo også hende at CnQ fungerer tilfredstillende for deg, det er det kun du som kan svare på. Kjør gjerne noen tester og fortell om din erfaring Personlig kjører jeg uten CnQ, selv med relativt mild overklokk x2-4000@2,6Ghz, fordi stabilitet er alfa og omega for meg. Har dog ikke prøvd med, av samme grunn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå