andylove Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Siden jeg er så ekstrem når det gjelder støy, så har jeg endelig begynt å kikke litt på vannkjøling. Jeg er fortsatt skeptisk til om jeg har lyst til å begynne jobben med å montere opp dette og få det bra. Men hva slags komplett sett anbefales? Jeg har kikket litt rundt etter et komplett sett til en rimelig penge. Kommet over Mist sin løsning av dette, og det ser utvilsomt lovende ut. Hvis dette settet er like stillegående som PSU'en som leveres, så er det uten tvil noe av det stilleste som finnes. komplett vannkjølingsett fra Mist Er dette noe å satse på? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Nei, det er det ikke. Kjøp en apogee, en mcw60, en mcp355 eller mcp655, en cooltek dobbel radiator, en mcresMICRO og no stillegående vifter. Lenke til kommentar
andylove Skrevet 13. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2006 Nei, det er det ikke. Kjøp en apogee, en mcw60, en mcp355 eller mcp655, en cooltek dobbel radiator, en mcresMICRO og no stillegående vifter. 7490604[/snapback] Det var jo en bastand uttalelse. Hva grunner ditt svar i? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Jeg grunner det i at pumpen er middelmådig og overpriset, at radiatoren er kjip, at slangen er fæl (kjøp heller clearflex), og at blokken ikke akkurat er blant de beste. Hvis du vil ha et stille system er 1*120mm-radiator IKKE å anbefale. Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Skal du ha komplett sett fra Microplex, er dette heller noe å se på: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=-...P01&mcat=14s384 Det lille aberet med dette er at radiatoren ikke vil fungere best med stille vifter. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Hvorfor kjøpe komplett sett? Microplex har av en eller annen grunn sverget til airplex evo-radiatorer i alle år, og nekter å gi seg med det. Cooltek-radiatoren er mye bedre. Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Det jeg linket til har en BIX II Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Det jeg linket til har en BIX II 7490982[/snapback] Vel, trådstarter sier at han er "ekstrem når det gjelder støy", ergo er en BIX utelukket. Lenke til kommentar
andylove Skrevet 13. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2006 Det jeg linket til har en BIX II 7490982[/snapback] Vel, trådstarter sier at han er "ekstrem når det gjelder støy", ergo er en BIX utelukket. 7491002[/snapback] Ja, det er jo litt av hva jeg mener er poenget med vannkjøling. Jeg klokker ikke så allverdens, men litt blir det jo. Jeg vil ha viftene ut av kabinettet, untatt en 120mm i front og en til radiatoren. Men det å sette sammen et eget sett, er like gresk for meg som, ja, gresk... Jeg har litt følelse av at vannblokker, kabler og pumper er som linux distro, det er svært mange meninger om hva som er bra. Er jeg skikkelig på jordet nå, så rett meg gjerne. Forslag mottas med takk Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Andylove: Jeg skrev jo hva du kunne kjøpe! En cooltek 2*120mm med stillegående vifter, en swiftech apogee, en mcp655, en mcres micro, og clearflex slanger. + en mcw60 til grafikkort om du vil. Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Å sette sammen et vannkjølingssett er ikke vanskelig. Du kan se hvilke typer deler det er i de komplette settene til Microplex (f.eks.), og du kan også ta en titt i denne tråden for å bli litt klokere. Når det gjelder vannblokker, slanger og pumper, er det det heldigvis en del objektive punkter man kan måle forskjell på. Når det gjelder meninger, er det kanskje noen som mener at kun det beste er godt nok og ikke klarer å sette seg inn i situasjonen til folk som ikke vil legge 3000+ i et vannkjølingssystem. Derfor kan det kanskje virke som om det er mye forskjellige meninger. Men er det total stillhet du er kin på, og du ikke driver med all verdens overklokking, kan kanskje Zalman Reserator 2 gjøre nytten. Lenke til kommentar
Pennywise Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Uff, når skal Microplex ta til vettet og importere Thermochill-radiatorer? Har de ikke fått med seg denne farsotten som går over hele vannkjølingsmiljøet? Lenke til kommentar
magnulf Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Uff, når skal Microplex ta til vettet og importere Thermochill-radiatorer? Har de ikke fått med seg denne farsotten som går over hele vannkjølingsmiljøet? 7492095[/snapback] Er det ikke så at de hører ganske så mye på kundene dvs oss så vis de får nokk mailer eller et eller annet så gjerne de begynner og importere dem? Underskriftskampanje er et annet forslag Lenke til kommentar
Pennywise Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 (endret) Kanskje, men jeg synes Microplex som den eneste sjappa som selger vannkjølingsutstyr i Norge, har et relativt skuffende utvalg av high end-utstyr. Jeg synes mye av det de har er "utdatert" og ikke lever opp til dagens standard. For eksempel har de ikke en eneste DDC2-pumpe, ei heller modifiserte topper til denne. Hvor ble det av Storm-vannblokkene? Jo, jeg fikk til svar at "Apogee var MINST like god, derfor var det ikke vits å ta inn Storm lenger". Bør ikke dette være opp til kundene å bedømme? Jeg måtte bestille min Storm via en kontakt i England. Det virker nesten som de ikke følger med på hva som skjer i den enormt fortutviklende teknologiverden. Endret 13. desember 2006 av Pennywise Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Som jeg skrev i mail til dem nå nettopp, de utnytter "monopolet" sitt (har jo ikke helt monopol, men nesten) Lenke til kommentar
magnulf Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 (endret) De taper jo på en måte på det og da siden de som vil ha "skikkelig" utstyr blir nødt til å bestille fra utlandet i stede for å kjøpe fra dem. Men men nå må vi ikke ødelegge tråden helt med våre meninger her Endret 13. desember 2006 av magnulf Lenke til kommentar
Pennywise Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 (endret) Det er også sant, prisene deres er tidvis helt på trynet. Jeg sparte 300 kroner på å kjøpe MCP655-pumpa mi i England kontra microplex. Og England ligger generelt sett på samme prisnivå som Norge på datakomponenter. Synd og skam at cool'n'silent gikk konken. God konkurrent med ypperlig service og priser. Endret 13. desember 2006 av Pennywise Lenke til kommentar
andylove Skrevet 13. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2006 Andylove: Jeg skrev jo hva du kunne kjøpe! En cooltek 2*120mm med stillegående vifter, en swiftech apogee, en mcp655, en mcres micro, og clearflex slanger. + en mcw60 til grafikkort om du vil. 7491182[/snapback] Hehe, sorry. Litt trøtt, tidlig oppe Takk for tipsene. Det ser ut til at tråden har utartet seg litt, og det er jo bra. Men jeg ser at Apogee ikke er like pop blant alle her, noen grunn til dette? Jeg trenger et sett som får plass i en forsåvidt trang kasse. radiatoren får jeg nok plass til bak, der 120mm vifta sitter nå. Den blåser vel ut kan jeg tenke meg. vannblokka burde jeg kunne få plassert nederst i kabinettet, men vanntanken er det værre med. Her må jeg finne på en smart løsning. Er det akkurat det samme hva slags vanntank jeg velger? Og om vanntank allerede er oppgitt i quoted tekst, så beklager jeg mistforståelsen, men forkortelser her sier meg ikke så mye. Som sagt, flere tips og tanker mottas med takk. Dette er min kasse: Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Apogee funker fint den. Storm er bare hakket tøffere. Jeg ville ha kjøpt en trippel radiator og plassert den oppå kabinettet med skruer mellom for å få litt avstand. Lenke til kommentar
magnulf Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 De forkortelsene kan du bruke som søkeord på microplex.no så mener jeg du skal finne de forskjellige komponentene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå