Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Dårlig kvalitet på avspilling av dvd

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en pc med Vista og et 7950gt 512mb kort som er koblet til en lcd skjerm med 1366X768 oppløsning med en dvi kabel.

Det merkelige er at jeg får merkbart dårligere kvalitet når jeg spiller av en dvd fra pc, enn fra dvd spilleren som er koblet til via scart til tv. Hva kan dette komme av?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Jeg har en pc med Vista og et 7950gt 512mb kort som er koblet til en lcd skjerm med 1366X768 oppløsning med en dvi kabel.

Det merkelige er at jeg får merkbart dårligere kvalitet når jeg spiller av en dvd fra pc, enn fra dvd spilleren som er koblet til via scart til tv. Hva kan dette komme av?

7490484[/snapback]

Merklig... er det samme filmen?

For jeg bruker pc når jeg skal se film pågrunn av at pc tilkoblingen viser filmen i større oppløsning enn va skart greier å få igjenom (altså bilde blir mye klårere og finere)

Men det kan jo hende at du har en lcd tv med dårlig støtte for pctilkobilngen (brukte dvi inngangen og den var ikke laga for at pc skulle kobbles til noe som førte til veldig mongo bilde :p

har du en annen pc i nærheten som du kan koble til og prøve dvd derfra?

Er det kunn dvd? hva med divx osv?

Lenke til kommentar

skjermen min har en egen hdmi inngang for pc, så det skulle jo gått greit.

Har testen noen høyoppløslige filmer også fra apple, og de gav noe bedre bilder, men ikke imponerende på noen som helst måte.

Kan det være dvi kabelen jeg bruker som er av dårlig kvalitet?

Hei.

7490484[/snapback]

Merklig... er det samme filmen?

For jeg bruker pc når jeg skal se film pågrunn av at pc tilkoblingen viser filmen i større oppløsning enn va skart greier å få igjenom (altså bilde blir mye klårere og finere)

Men det kan jo hende at du har en lcd tv med dårlig støtte for pctilkobilngen (brukte dvi inngangen og den var ikke laga for at pc skulle kobbles til noe som førte til veldig mongo bilde :p

har du en annen pc i nærheten som du kan koble til og prøve dvd derfra?

Er det kunn dvd? hva med divx osv?

7490553[/snapback]

Lenke til kommentar
Så vidt jeg har forstått, så har kvaliteten på en digital kabel ingenting å si, så lenge du får bilde så er det resten av hardwaren som bestemmer bildekvalitet.

7490701[/snapback]

Du kan jo alltid prøve med ny kabbel. Men som regel ser du ikke forsjell på digitale kabler. Bruker du foreste dvi til hdmi kable? Det kan jo hende det er noe i det (ikke vet jeg)

Ellers kan du jo sjekke om du har de nyeste driverne til skjærmkorte også kan du prøve på annen skjærm også om du ser det samme der...

Så med litt fram og tilbake så får du nok det til :thumbup:

Lenke til kommentar

Skal teste litt i kveld...

Jeg har en dvi kabel med en overgang på den ene enden til hdmi.. clas ohlson greie :O

Finner dere det ene avspillingsprogrammet bedre enn andre med tanke på kvalitet på bildene?

Så vidt jeg har forstått, så har kvaliteten på en digital kabel ingenting å si, så lenge du får bilde så er det resten av hardwaren som bestemmer bildekvalitet.

7490701[/snapback]

Du kan jo alltid prøve med ny kabbel. Men som regel ser du ikke forsjell på digitale kabler. Bruker du foreste dvi til hdmi kable? Det kan jo hende det er noe i det (ikke vet jeg)

Ellers kan du jo sjekke om du har de nyeste driverne til skjærmkorte også kan du prøve på annen skjærm også om du ser det samme der...

Så med litt fram og tilbake så får du nok det til :thumbup:

7490990[/snapback]

Lenke til kommentar

er vel heller noe med instillingene dine i software evt drivere du mangler...

EDIT: last ned siste nvidia drivere osv... de har hardware støtte for avspilling av media og funker best sammen med nvidia sine egne purevideo codecs. Skaff deg disse og de blir bra;)

Endret av Corwin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...