Suburbian Hero Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Jaja, kraftig eller ei den selger som varmt hvetebrød og jeg skal ha en etter juleoppstyret... Lenke til kommentar
Sigga Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Jobber gamer.no med en Wii-anmeldelse? 7492644[/snapback] Vi anmelder spillene, ikke maskinen. Vi kommer nok til å legge ut noen tanker om maskinen mot slutten av måneden, når erfaringene fra lanseringsspillene har fått synke inn litt. Men det blir ikke snakk om å gi den noen karakter. Det er som kjent spillene som definerer en hver konsoll, og det tar erfaringsmessig lang tid før man ser en konsolls virkelige potensiale :-) 7492877[/snapback] Men likevel, en konsoll setter jo grensen for hvor bra spill man kan forvente? Eller? Lenke til kommentar
GA Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Jobber gamer.no med en Wii-anmeldelse? 7492644[/snapback] Vi anmelder spillene, ikke maskinen. Vi kommer nok til å legge ut noen tanker om maskinen mot slutten av måneden, når erfaringene fra lanseringsspillene har fått synke inn litt. Men det blir ikke snakk om å gi den noen karakter. Det er som kjent spillene som definerer en hver konsoll, og det tar erfaringsmessig lang tid før man ser en konsolls virkelige potensiale :-) 7492877[/snapback] Men likevel, en konsoll setter jo grensen for hvor bra spill man kan forvente? Eller? 7500300[/snapback] Egentlig ikke. Det er fullt mulig å lage bra spill uansett, hvertfall til en viss grad. Om konsollen er håpløs på alt(styring, grafikk, lyd, brukervennlighet osv osv) blir det seff vanskeligere. Lenke til kommentar
Sigga Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Enhver konsoll har begrensninger. Lenke til kommentar
GA Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Enhver konsoll har begrensninger. 7500391[/snapback] Ja, men det skal være ganske store begrensninger før det blir problemer for en dyktig spillutvikler. Zelda f.eks viser jo at selv om Wii ikke leverer høyoppløst grafikk, klarer å levere en utrolig "grafisk stemning" takket være veldig dyktige designere. Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 La meg argumentere for han: 1: Det er da klart Wii har potensiale? Grafikk: Kan du finne en eneste av de nyere konsollene hvor launch-titlene var mer grafisk imponerende enn de som kom i slutten av levetiden? Gameplay: Skal ikke mye til for å lage en bedre versjon av Sports. Flere spill, skikkelig highscore, internettspilling og å kunne kjenne forskjell på flere typer "slag" eller "kast" i spill. Spill: Det kommer flere Virtual Console-spill hver uke fremover Og at konsollen ikke er bedre enn PS2 er jo bare tull. Hva tenker du på nå? Grafisk? Da har du klart, på tross av all mediadekningen, å bomme på hele poenget med Wii. Gameplay? I beg to differ. 7494105[/snapback] 1. Jeg sitter med den oppfatningen av spillene som blir utviklet i dag, allerde utnytter konsollens ressurser til det fulle, spesielt pga at den er så "svak" i utgangspungtet. Det er vell snarere selve spill programmeringen som gjør at spillene er mer grafisk imponerende i slutten av konsollens levetid, en at det har fått mer tid på seg til å utnytte selve konsollen max. Dette gjelder vell wii mer en noen annen konsoll. At poenget med wii er gameplay og underholdene spill kommer da godt fram i mitt første innlegg? I tillegg er den dyr, hva betaler vi for? Lenke til kommentar
ttt Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Men likevel, en konsoll setter jo grensen for hvor bra spill man kan forvente? Eller? 7500300[/snapback] Vil tru det først og fremst er utviklarane som sett grense for kor gode spel vi kan få. Men ein gjennomtenkt konsoll vil gi utviklaren eit godt utgangspunkt. 1. Jeg sitter med den oppfatningen av spillene som blir utviklet i dag, allerde utnytter konsollens ressurser til det fulle, spesielt pga at den er så "svak" i utgangspungtet. Eg deler ikkje denne oppfatninga. Det er nok framleis mykje potensial som kan utnyttes, både reint grafisk og ikkje minst med kontrollen. I tillegg er den dyr, hva betaler vi for? Kort forklart: Moglegheita til å spele mange, truleg svært gode, spel. Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Bare så det er sagt, vi definerer tydeligvis alle forsjellig. Jeg anser spill, styresystem, konsoll som forsjellige enheter i denne diskusjonen. Jeg vet jo ikke med sikkerhet hvor mye som er utnyttet av konsollens ressurser som er utnyttet i dagens spill, men i Zelda spillet vil jeg tro det ligger høyt. Spørsmålet da er om den biten som er igjenn, er nok til at dem kan lage videreutvikling grafisk i spill som kommer mange, mange år senere. Ta playstation 2, den kom for over 6 årsiden, forsatt selger den som varmt hvetebrød. Personelig tror jeg ikke Wii vil selge som varmt hvetebrød om seks år, men det er vell mer Nintendos problem, en oss forbrukere. Det er det med konsollens potensiale jeg henger meg opp i, kan ikke se potensialet i konsollen. Kontrollsystemet og spillene serimot , det har potensiale. Lenke til kommentar
ttt Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Det er det med konsollens potensiale jeg henger meg opp i, kan ikke se potensialet i konsollen. Kontrollsystemet og spillene serimot , det har potensiale. 7502965[/snapback] Og det er vel det som er viktig. Konsollen i seg sjølv betyr ikkje mykje, det er gode spel som er avgjerande. Så kan vi få dette bryr ikkje eg meg om "konsollens potensiale" ikkje er eksisterande. Personleg ser eg meir på heilheita. Får vi ein god pakke totalt er det ikkje mykje å klage over. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Jeg sitter med den oppfatningen av spillene som blir utviklet i dag, allerde utnytter konsollens ressurser til det fulle, spesielt pga at den er så "svak" i utgangspungtet. Det stemmer nok ikke. Zelda, som er et av de penere spillene for Wii, er egentlig et GameCube-spill, og Wii er mye kraftigere enn GameCube. I tillegg er den dyr, hva betaler vi for? Wii er billigere enn både PS3 og 360. Og i tillegg til å være mye kraftigere enn GC bruker den bare 1/3 så mye strøm. Jeg anser spill, styresystem, konsoll som forsjellige enheter i denne diskusjonen. Eh, måten du styrer spillene på er jo en del av konsollen. Personelig tror jeg ikke Wii vil selge som varmt hvetebrød om seks år Så bred appell som Wii har vist seg å ha er det nok sannsynlig at den selger godt om seks år. Det er det med konsollens potensiale jeg henger meg opp i, kan ikke se potensialet i konsollen. Kontrollsystemet og spillene serimot , det har potensiale. 7502965[/snapback] Du kan ikke skille selve konsollen, kontrolleren og spillene fra hverandre. Alle er tre sider av samme sak hvis du skal se på "potensialet". Lenke til kommentar
Stig_W Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 (endret) [i tillegg er den dyr, hva betaler vi for? 7501096[/snapback] Ekstremt kompakt maskin som er støysvak (så godt som lydløs). Online klar like ut av eska via WiFi. Gjennomtenkt menysystem. Kontrollere som nermest er en liten revolusjon i seg selv. Muligheten for å spille orginale Gamecube spill uten emulering. Muligheten for å (på lovlig vis) emulere noen av de beste konsoll spillene som tidligere er utgitt på en håndfull konsoller (samt flere platformer er på vei med tilhørende spill). Til syvende og sist så kan det diskuteres hvor dyr den er, prisen for en Wii ( i likehet med en X360 Core ) er ikke stort dyrere enn en god MP3 spiller og koster ca halvparten av hva jeg ga for mitt siste grafikkort til PCen her i sommer. Så langt er jeg meget fornøyd med min Wii og håper den vil leve opp til sitt potensiale iløpet av sin levetid. Om den selger mer, like mye eller mindre enn sine konkurrenter vil for meg være irrelevant så lenge vi får nye forsyninger med gode og eksklusive spill med jevne mellomrom. Endret 15. desember 2006 av Stig_W Lenke til kommentar
krislarsen Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Over 2000kr er nok litt dyrt for en Wii i forhold til hva de andre konsollene koster. Hardwaremessig sett, er ikke dette en spesielt dyr konsoll å produsere, heller ikke veivekontrollen kan forsvare prisen. Men jeg synes 2000kr er akseptabelt... Selv for meg som kun skal spille tennis og andre minispill. Jeg kunne gitt 2500 dersom det var HD-støtte, men med smågrøtete grafikk er det ikke aktuelt å kjøpe den før Elkjøp eller andre setter ned prisen igjen.. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Har ikke undersøkt i butikken på Elkjøp, men på webshopen deres står prisen nå til 2.495,- Blir det lik pris i butikken? Ble litt skuffet, for jeg trodde de tok 1.995,- , men det var vel kanskje bare lanseringspris? Lenke til kommentar
krislarsen Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Har ikke undersøkt i butikken på Elkjøp, men på webshopen deres står prisen nå til 2.495,- Blir det lik pris i butikken? Ble litt skuffet, for jeg trodde de tok 1.995,- , men det var vel kanskje bare lanseringspris? 7506544[/snapback] Han jeg pratet med på Elkjøp igår mente bestemt at prisen blir kr 2.495,- på andre levering. Men han sa også at dem ikke var sikre på å få inn mer før jul, så... Fyren tastet litt på pcen, men den slaskete måten han tastet på gjorde at jeg ikke ble helt overbevist. Kanskje Alastor kan bekrefte prisen? Lenke til kommentar
GA Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Over 2000kr er nok litt dyrt for en Wii i forhold til hva de andre konsollene koster. Hardwaremessig sett, er ikke dette en spesielt dyr konsoll å produsere, heller ikke veivekontrollen kan forsvare prisen. Men jeg synes 2000kr er akseptabelt... Selv for meg som kun skal spille tennis og andre minispill. Jeg kunne gitt 2500 dersom det var HD-støtte, men med smågrøtete grafikk er det ikke aktuelt å kjøpe den før Elkjøp eller andre setter ned prisen igjen.. 7506527[/snapback] Må bare spørre, har du prøvd den? Siden du sier "smågrøtete" grafikk... Lenke til kommentar
krislarsen Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Jeg kunne gitt 2500 dersom det var HD-støtte, men med smågrøtete grafikk er det ikke aktuelt å kjøpe den før Elkjøp eller andre setter ned prisen igjen.. 7506527[/snapback] Må bare spørre, har du prøvd den? Siden du sier "smågrøtete" grafikk... 7507534[/snapback] Jeg har sett screenshots + det er bevis nok i seg selv at det faktisk ikke er HD kapabel utgang på den. Uansett hvor god kvalitet det er på signalkilden, og det ikke er HD, så blir det ikke så bra bilde som jeg synes det bør være. Sannsynligvis er det ikke like stor forskjell mellom xbox360/ps3 og Wii som det er mellom en DVD-film og en HD DVD film pga. spillgrafikk ikke har like mye naturlige detaljer og kontraster, men uansett... Det er kjipt å ha HD-projektor og kjøpe en spillkonsoll som ikke kan utnytte den ordentlig. Jeg har ellers null interesse for Xbox-type spill, så det blir en Wii hvis (når!) jeg kjøper.. Men kommer garantert til å irritere meg over bildekvaliteten. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Over 2000kr er nok litt dyrt for en Wii i forhold til hva de andre konsollene koster. Hardwaremessig sett, er ikke dette en spesielt dyr konsoll å produsere, For noe tull. Chippene i selve konsollen er spesialdesignet, blant annet for å kutte strømforbruket til 1/3 av det GC bruker. heller ikke veivekontrollen kan forsvare prisen. Tull igjen. Kontrolleren er faktisk dyr å produsere, og de har brukt enorme summer på forskning o.l. Jeg kunne gitt 2500 dersom det var HD-støtte Da hadde det kostet atskillig mer enn 2500. Lenke til kommentar
GA Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Jeg kunne gitt 2500 dersom det var HD-støtte, men med smågrøtete grafikk er det ikke aktuelt å kjøpe den før Elkjøp eller andre setter ned prisen igjen.. 7506527[/snapback] Må bare spørre, har du prøvd den? Siden du sier "smågrøtete" grafikk... 7507534[/snapback] Jeg har sett screenshots + det er bevis nok i seg selv at det faktisk ikke er HD kapabel utgang på den. Uansett hvor god kvalitet det er på signalkilden, og det ikke er HD, så blir det ikke så bra bilde som jeg synes det bør være. Sannsynligvis er det ikke like stor forskjell mellom xbox360/ps3 og Wii som det er mellom en DVD-film og en HD DVD film pga. spillgrafikk ikke har like mye naturlige detaljer og kontraster, men uansett... Det er kjipt å ha HD-projektor og kjøpe en spillkonsoll som ikke kan utnytte den ordentlig. Jeg har ellers null interesse for Xbox-type spill, så det blir en Wii hvis (når!) jeg kjøper.. Men kommer garantert til å irritere meg over bildekvaliteten. 7507761[/snapback] Ok, men anbefaller deg å prøve først uansett. Zelda ser f.eks MYE penere ut en man skulle tro ifra screenshots. Jeg regner meg selv som rimelig kresen på bilde, og spesielt lydkvalitet. Hvertfall kresen nok til å irritere dama og de fleste vennene mine. hehe. Men jeg er faktisk veldig fornøyd med Wii, selv på en god 40" HD tv. Det tok ca 10min inn i zelda før grafikk var helt glemt, og jeg var oppslukt av stemningen. Så min påstand er at du maks kommer til å irritere deg i 30minutter. Lenke til kommentar
krislarsen Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Over 2000kr er nok litt dyrt for en Wii i forhold til hva de andre konsollene koster. Hardwaremessig sett, er ikke dette en spesielt dyr konsoll å produsere, For noe tull. Chippene i selve konsollen er spesialdesignet, blant annet for å kutte strømforbruket til 1/3 av det GC bruker. heller ikke veivekontrollen kan forsvare prisen. Tull igjen. Kontrolleren er faktisk dyr å produsere, og de har brukt enorme summer på forskning o.l. Jeg kunne gitt 2500 dersom det var HD-støtte Da hadde det kostet atskillig mer enn 2500. 7512908[/snapback] Vel... Man bruker spesialdesignede chipper for å få ned prisen. Bieffekten er mindre strømforbruk. Selvsagt veldig positivt, men ved produksjon av store mengder blir dette billig. Store mengder = flere miiloner og oppover. Veivekontrollen ER ikke spesielt dyr å produsere. Den har sikkert kostet en del i utvikling, spesielt for å få til en god integrasjon mot spillene, men jeg kan ikke se for meg at den har vært spesielt mye krevende å lage enn f.eks. Microsofts kontroller. Akselerometerbrikker koster ikke lengre så spesielt mye i store antall, f.eks. ADXL320, og IR som brukes for korrigering av retningsestimatet er heller ikke dyr teknologi. Men ja, dem har hatt en veldig god idé her, og det selvsagt litt et par brikker/sensorer ekstra i en kontroll som dette. Hvorfor koster ikke Xbox360 spesielt mye mer enn Wii da? Den har jo HD-støtte. Jeg tviler på at selve HD-støtten koster mer enn 500kr i Xbox-designet... Uansett.. Jeg synes Wii er en mye mer interessant konsoll enn 360 og PS3, så jeg skjønner egentlig ikke hvorfor vi skal gidde å krangle om det. Den er bare litt overpriset foreløpig etter min mening. Lenke til kommentar
oerhört Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Hvorfor koster ikke Xbox360 spesielt mye mer enn Wii da? Den har jo HD-støtte. Jeg tviler på at selve HD-støtten koster mer enn 500kr i Xbox-designet... Uansett.. Jeg synes Wii er en mye mer interessant konsoll enn 360 og PS3, så jeg skjønner egentlig ikke hvorfor vi skal gidde å krangle om det. Den er bare litt overpriset foreløpig etter min mening. 7514528[/snapback] Den er overpriset - jeg leste et sted at planen egentlig var å selge den billigere, men etter den massive interessen og tilbakemeldingene Nintendo fikk, skjønte de at de kunne selge den dyrere enn de hadde tenkt. Det høres plausibelt ut i mine ører. Jeg regner med at prisen synker raskt nok hvis salget begynner å svikte. Når det gjelder 360-en, er det så vidt jeg kan forstå snakk om en kunstig billig konsoll, hvor Microsoft tar på seg tap, akkurat slik som med Xbox-en, for å forsøke å vinne markedsandeler. Dette er selvsagt fullstendig lovlig, men det betyr ikke at ikke 360-en "burde" kostet mer om det bare var innmaten som telte. Se bare på PS3-en, den er ikke teknisk veldig mye mer avansert enn en 360 (i hvert fall virker det foreløpig ikke slik) - men den koster mye mer. Sannsynligvis fordi Sony har litt mer realistiske forventninger til å tjene penger på konsollen fra dag 1? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg