Fjøslukt Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Finnes det noen bra programmer til å bruke ved dual screen (2 skjermer) Et program hvor en kan sette hvilken skjerm de forskjellige vinduene skal åpnes i? Mvh. Fjøslukt Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Slik jeg kjenner dual screen så betyr det bare at skrivebordet har dobbel bredde (eller høyde). Så hvis du har f.eks. 1024x786 på en skjerm, så er det med dual 2048x768. Programmer forholder seg ikke til skjerm1/skjerm2, men til koordinater på skrivebordet. Det er normalt opp til hvert enkelt program hvor på skrivebordet de starter, et velskrevet program husker hvor det var sist og vil lokalisere seg selv. Ser ikke bort fra at det kan finnes et program som kan styre hvor andre programmer skal være, men jeg kjenner ingen slike. Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Quote: Den 2002-11-20 08:47, skrev hårek:Slik jeg kjenner dual screen så betyr det bare at skrivebordet har dobbel bredde (eller høyde). Så hvis du har f.eks. 1024x786 på en skjerm, så er det med dual 2048x768. Programmer forholder seg ikke til skjerm1/skjerm2, men til koordinater på skrivebordet.Det er normalt opp til hvert enkelt program hvor på skrivebordet de starter, et velskrevet program husker hvor det var sist og vil lokalisere seg selv. Ser ikke bort fra at det kan finnes et program som kan styre hvor andre programmer skal være, men jeg kjenner ingen slike. Dette er langt på vei korrekt, men ikke helt... Programmene forholder seg delvis til to skjermer på den måten at hvis man maksimerer et vindu vil den maksimere seg på den ene skjermen (der hvor hoveddelen av vinduet er ånet fra før). Bl.a. nView styrer til dels hvordan skjermene blir brukt. Bruker ikke dette selv, liker bare å ha et stort skrivebord :smile: Enkelte programmer takler ikke flere skjermer videre godt, som bl.a. ICQ og DivX Player. ICQ-vinduet nekter å flytte seg fra hovedskjermen, bare fester seg til siden på hovedskjermen hvis man drar den over. DivX Player kjører filmer sentrert midt på to skjermer, noe som er ganske upraktisk, og ikke minst dumt siden den ikke klarer å vise noe på to skjermer samtidig, noe som betyr at du får bare med deg halvparten av innholdet, og må skru av den ene skjermen. En god del spill har også store problemer med å ha to skjermer aktivert, som f.eks GTA3. Spillet minimerer segunder spill til stadighet når man bruker musa fordi pekeren ikke blir begrenset til spillets skjerm, men kan gå over til den andre. Da oppfatter Windows det som at man legger fokus på noe annet, og spillet forsvinner ned på oppgavelinjen. Ganske irriterende. Igjen må man deaktivere skjermen. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Samme problem her med divx player og dual screen. Har ikke funnet noen løsning for det. Noen som vet hvordan man akteviserer Dual i LINUX RH 8.0 ? Nå er det samme bilde på begge skjermene der! Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 "UltraMon" er et must for alle som bruker mer enn en skjerm. Der kan du f.eks fikse GTA3 problemet, ved å legge til en hotkey som låser musen til en monitor. Det er en gåte hvorfor alle programmerere driter i alt som har med multimonitor support å gjøre... Lenke til kommentar
connect Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Quote: Den 2002-11-20 15:22, skrev Luske_Ludvig:Samme problem her med divx player og dual screen. Har ikke funnet noen løsning for det. Noen som vet hvordan man akteviserer Dual i LINUX RH 8.0 ? Nå er det samme bilde på begge skjermene der! Hvilket kort har du da? Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Jeg har Ti 4200 fra creative. 64 mb Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 vil anbefale alle som vil ha dual skjerm å kjøpe et matrox kort hadde et selv og der fikk jeg nesten som to forskjellige skjermer koblet på samme pc sånn at jeg kunne dra vinduer over men når du maksimerte dem de ble bare i en skjerm mens på nwiev gikk den over begge skjermene da ikke like bra hadde foresten Matrox G450 som jeg bruker nå da g4 min døde :sad: Lenke til kommentar
Mr_Sunde Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 På matrox kort så kan du velge selv om skrivebordet skal strekkes ut over 2 skjermer. Da vil et maksimert vindu bli lagt over begge skjermene. Eller du kan velge at skjermene skal oppføre seg som 2 seperate skjermer. Da vil et maksimert vindu legge seg over bare en skjerm. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 @Lufen og andefaen Trenger ikke noe Matrox kort for å klare det! Det er programmene begrensningene ligger i, ikke skjermkortet! Med mitt ATI kort og programmet "ultramonitor" har jeg to ekstra knapper på "titlebar'en" ved siden av minimerknappen: - en til å flytte vinduet over til neste skjerm - en til å maksimere vinduet til hele desktopen (over alle skjermer altså). Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Hvordan takler Radeon 9700 pro dual screen ? Møter man slike problemer som har blitt nevnt lenger opp ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå