Gå til innhold

Åpning av riktig rammeside fra en applet...

Anbefalte innlegg

Har laget en dropdown meny med CoolMenu3.0. Problemet mitt, er at jeg har laget en rameside, med menyen i topprammen. Jeg vil åpne linkene i hovedrammen, men det får jeg ikke til. Uansett hva jeg har prøvd på, så blir linkene åpnet i topprammen. Noen som vet en løsning på dette? Eller er dette et generelt problem med applets?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet ditt er sannsynligvis at du ikke har definert hva som er målrammen. Forsøk denne enkle metoden:

På siden der applet'en ligger skriver du:

<base target="[navn på hovedframen]">

Hvis ikke bør du se på bruken av target="" i <a> (linktaggen i HTML). Du må nemlig angi målvindu når du bruker frames - altså at du må si at "denne linken peker til den siden og den ramma".

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-20 08:57, skrev yummy:

På siden der applet'en ligger skriver du:

<base target="[navn på hovedframen]">

Hvis ikke bør du se på bruken av target="" i <a> (linktaggen i HTML). Du må nemlig angi målvindu når du bruker frames - altså at du må si at "denne linken peker til den siden og den ramma".

Om ikke jeg tar helt feil, så er det vel bare i den siden som definerer hvilke sider rammesiden er bygd opp av, som definerer hvor linkene skal åpnes. Og der har jeg definert hovedsiden. Dette fungerer på reine HTML-linker jeg prøver med. Linkene fra applet'en bryr seg ikke noe om dette.

I applet'en kan jeg bare velge _self, _top, _parent og _blank. Men det er vel akkurat som det skal være...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...