Svein_Jarle Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Heisann! Nå er greia en at vi har et aldri så lite eventyrprosjekt på skolen. I den anledning deles klassen opp i grupper, og vi skal fremføre et eventyr eller sagn per gruppe. Gruppa mi består bare av meg selv, så i den anledning må jeg selv være den som forteller og dramatiserer. Så derfor lurer jeg på om dere har noen forslag til eventyr/sagn, og hvordan jeg kan fremføre det alene. Jeg er ikke redd for å dumme meg litt ut, så alle forslag mottas med takk. Klassen er allmennfaglig påbygging, så det skal være et visst nivå... mvh Svein Jarle Lenke til kommentar
potetgullmannen Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 alene på gruppe :S huff burde du ikke heller bare henge deg på en av de andre? til saken tror jeg det knapt finnes eventyr med kun 1 person. så eneste jeg kan tenke meg er at du leser opp ett eventyr mens du kasnje har tegnet en slags tegneserie eller noe på tavla i forveien? Lenke til kommentar
Matias Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 (endret) asdf Endret 8. mars 2013 av Matias Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 13. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2006 Hvis du har lyst på et eventyr som er litt utenom det vanlige kan du se på Else Michelet: "De tre frøknene Frue". Det er et moderne eventyr basert på "De tre bukkene bruse"som tar opp kjønnsroller osv. Jeg kan poste en ganske grundig tolkning som jeg fikk seks på i fjor (VK1) hvis du er interessert. 7496995[/snapback] Det hadde vært kjempeflott om du gjorde.. Kanskje sende den på PM ? Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Veldig få eventyr med en person, men du kan jo alltids fremføre eventyr som "Den syvende far i huset". Bør være rimelig easy. Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 13. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2006 Altså, jeg snakker ikke om eventyr med bare en person, men et godt eventyr folk kanskje ikke har hørt før, og som kanskje er litt morsomt.... Jeg mener, klarer Prinsesse Märtha å lese eventyr alene skal da vel søren meg jeg også klare det... Lenke til kommentar
Matias Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 "De tre frøknene frue" er nå litt morsomt synes jeg. Ser om jeg finner det på nett nå. Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2006 Vel folkens, nå har jeg bestemt meg for å lage en liten film basert på Reveenka... Manuset er jeg godt igang med, så dette blir bra. Det skal sies at filmen har fått tittelen "enka", og har blitt oppdatert til dagens standarder. Den skal være så politisk ukorrekt som overhodet mulig, og for å illustrere det har jeg gjort enka lesbisk. Dyrene har blitt bytta ut med mennesker, og i de fleste sammenhenger lot dette seg gjøre uten for mye stress. Bjørnen har blitt til Bjørn Ulven har blitt til Ulv Haren har blitt til Steinar og Reven har blitt til ei jente og heter Reidun Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå