Loeve Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 disse flkene må jo ha/hatt alvorlige psykiske problemer...Ingen med vettet i behold dreper folk og lager klær av likene... hva er det disse folkene tenker på/med når de utfører dette? 7684396[/snapback] Min teori er at på grunn av misbruk/vold i hjemmet da de var yngre, og stor usikkerhet, er ekstensiv vold og drap en måte de kan få tilbake "makten" på. Ved å ikle seg noens hud, har man igrunn 100% kontroll over personen, morbid as it may seem. Jeg hadde blitt en god seriemorder. Bare synd at de ikke får nok publisitet i Norge. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 17. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2007 Arnfinn Nesset er vel den mest kjente Norske Seriemorderen. Jeg vet ikke helt om det var interessant for noen, men det var noe med ham som forstyrret meg skikkelig. Kanskje det at han ikke innrømmet alle mordene, enda de var gjort på samme, syke måte, mot samme gruppe mennesker, og på samme sted.. http://no.wikipedia.org/wiki/Arnfinn_Nesset Lenke til kommentar
abandoned Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Pedro Alonso Lopez http://en.wikipedia.org/wiki/Pedro_L%C3%B3pez *grøss* Lenke til kommentar
Katiie Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Jeg leste litt i en psykologisk bok om seriemordere i dag. Der stod det at mer eller mindre alle seriemordere har et "seksuelt" formål med de gjentatte drapene. Dette vil ikke nødvendigvis si at de har sex med ofrene sine, men de får en form for seksuell nytelse av å drepe og torturere. Lenke til kommentar
neena Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 (endret) mm Endret 31. januar 2010 av neena Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Anbefaler alle å lese Alan Moore sin From Hell, med veldig moro teorier rundt Jack the Ripper. Og sammen med de femti sidene med notater som kommer etter selve tegneserien, så er det faktisk en brilliant innføring i hvor lite vi vet om Jack the Ripper og om London på 1880tallet. Skummelt, gripende, høytflyvende, og ikke minst ekstremt interressant. Regnes av mange som et av de mest komplette verkene om Jack the Ripper, selvom hovedteorien er valgt mer på grunn av at det er en god story enn at det er en sannsynlig løsning. For de som har sett filmen er det lite igjen av det mastodontiske verket i den pinglete Hollywoodversjonen. Lenke til kommentar
tOmma- Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Ser at ingen har nevnt Herman H. Holmes her. Han opererte i Chicago, og var fascinert av den menneskelige kroppen og anatomi generelt. Han fant en død fugl som liten gutt, og denne begynte han straks å dissekere. Da han vokste opp, tok han medisinstudiet - en drøm for en som var interessert i døde kropper: han fikk tilgang til mange lik ved å ta medisinstudiet! Det var trolig under studietiden at denne syke fascinasjonen blomstret. Han var også flink til å forføre unge kvinner. Han lovet dem å ta dem med på utenlandsreiser, flotte hoteller og alt det, men kvinnene fikk ikke leve lenge nok til å oppleve alt dette. Han går under kallenavnet "Djevelen i den hvite byen" (= Chicago). Les mer her. Lenke til kommentar
Juggel Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Huff, jeg tenker på de politifolkene som finner alle de råttne kroppene og kroppsdelene. Man skal ha sterk syke bare for å fortsette i jobben da. Men det er vel av de som ikke lar seg påvirke så mye også. Lenke til kommentar
TomJ Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Når jeg leser om Dahmer skremmer det meg fortsatt den dag i dag. Det med de zombiene, dæven jeg ble kvalm etter jeg hadde lest det på Wikipedia. Lenke til kommentar
Aldhissla Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 (endret) Richard Chase var jo også en "spennende" fyr. Han trodde at Nazi UFO`er var ute etter å drepe han ved å forvandle blodet hans til pulver og den eneste måten han kunne unngå det på var ved å drikke blod. Han startet først med dyreblod, men hoppet senere over på blod fra mennesker han hadde drept. Han spiste også et spedbarn. Dette førte til at han fikk navnet: The Vampire of Sacramento Her står det mer: Link Endret 8. juni 2007 av Aldhissla Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 I ViMenn leste jeg om en Brasiliansk seriemorder som drepte 42 unger gutter, etter at han hadde kastrert dem levende, uten bedøvelse. Lenke til kommentar
TomJ Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 I ViMenn leste jeg om en Brasiliansk seriemorder som drepte 42 unger gutter, etter at han hadde kastrert dem levende, uten bedøvelse. 8863545[/snapback] Vi lever i en syk, syk verden Lenke til kommentar
tOmma- Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Etter at jeg så Saw I-II-III og Hostel innså jeg at det faktisk fins sinnsyke folk der ute som faktisk nyter å gjøre disse tingene Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Fin tråd. Har brukt noen timer på wiki for å lese om seriemordere ja. Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Fin tråd. Har brukt noen timer på wiki for å lese om seriemordere ja. 8901606[/snapback] Hell yeah. Hadde selv foredrag om seriemordere i engelsk som en halvårsoppgave. Virket som om resten av klassen syntes det var informativt og spennende, etter stillheten i salen å dømme. Personlig favoritt: Son of Sam. Han er bare så skrudd at det ikke kan være noe annet enn morsomt. Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Richard "Iceman" Kuklinski Kuklinski himself at various times had claimed to have killed at least 100 and possibly more than 200 individuals. Ble totalt fascinert av ham etter å ha sett en mindre hyggelig dokumentar på TV. Nei, det er ikke han jeg har nicket mitt fra. 7686733[/snapback] second! og jeg legger til B.T.K. Rart hvor slike grusomme mennesker kan fasinere. Uansett hvor mye annet jeg skulle ha gjort eller hvor sent der er, må jeg alltid følge med hvis det går dokumentarer om slike på tv'n. Begge disse har jeg sett minst to ganger på Discovery, anbefales! Lenke til kommentar
Sayid Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 (endret) Driv leste på wikipedia om seriemordere etter eg såg denne posten her og eg skal jaggu lese meir om seriemordere når eg har fått søvn først. Alle disse uskyldige menneskene drept på grunn av disse personene Såg ein dokumenter på tv2 om ein norsk kvinne leeeenge tilbake drepte ein viss antall mennesker og tillegg mannen sin. Eneste eg huskker at navnet var Bella eller noko sånt. Fant denne på wikipedia. Arnfinn Nesset (born in 1944 in Norway) was convicted in 1983 of poisoning 22 patients with Curacit, a muscle relaxing drug, at a Geriatric institution in Orkdal, Norway where he worked as a nurse. During the investigations he claimed to have killed several more over many years both at this and other institutions where he had previously worked. Curacit becomes increasingly difficult to trace in a corpse as time passes. Consequently, the earliest murders Nesset confessed to having committed were impossible to investigate. Nesset was sentenced to 21 years in prison; the maximum punishment possible by Norwegian law. He was released in 2004. kilde: wikipedia Endret 20. juni 2007 av Sayid Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Du tenker nok på Belle Gunness. http://en.wikipedia.org/wiki/Belle_Gunness Lenke til kommentar
Sayid Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 (endret) Der har vi ho jo Får håpe tv2 sender den dokumentaren om igjen ein gang. Endret 20. juni 2007 av Sayid Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Jeg leste litt i en psykologisk bok om seriemordere i dag. Der stod det at mer eller mindre alle seriemordere har et "seksuelt" formål med de gjentatte drapene. Dette vil ikke nødvendigvis si at de har sex med ofrene sine, men de får en form for seksuell nytelse av å drepe og torturere. 7757728[/snapback] Hvilken bok var det? Har liten tro på at "mer eller mindre alle" har et seksuelt formål med drapene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå