Gå til innhold

Seriemordere - diskuter her

Eplefe

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte vi kunne ha en diskusjon om Jack the Ripper, en av de mest fascinerende seriemorderne i verdenshistorien, men så fant jeg ut at en generell diskusjon om seriemordere, og deres motiv, og hvordan de ble tatt/slapp unna, og våre personlige meninger om temaet kunne vært litt interessant.

Jeg tror personlig at veldig mange av seriemorderne som blir tatt, har et underliggende ønske om å faktisk VILLE bli tatt. Det er noe jeg har tenkt lenge på. Hvorfor vil de det i såfall? Det er jo enkelte seriemordere som liker å drepe, på sære, sadistiske måter, på grunn av at de ble mishandlet som barn osv.. Men hvorfor skulle det føre til at de faktisk vil skade andre på samme måte som de selv ble skadet, bare verre?

Kom med innspill, jeg vil vite hva dere syntes :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen seriemordere er kanskje ute etter og få navnet sitt foreviga i historien på en eller annen måte. De fant ut at de ikke var koloke nokk til og bli den nye Newton så de tenkte det det å drepe x antall folk virka som en lettere måte og bli foreviga.

Noen elsker sikkert den følelsen av å ha full kontroll over ett annnet menneske sin skjebne. Å leve eller å ikke leve, det er påå til meg, gud. De fleste mennesker liker og sjefe over andre, og noen vil sikker dra det til ett høyere plan like bak politikerenne.

Noen har kanskje en medlidenhet lik null, så når da noe går dem i mot så er det lettest og drepe dem. Kanskje han som dreper prostutierte i england nå ikke liker dem og rett og slett bare vil fjerne dem.

Noen feiler sikker noe annet også som jeg ikke har orka og tenkt på nå. Er ikke en av dem.... trur jeg, så jeg kan umulig vite alle sine grunner.

Lenke til kommentar
Jeg tror personlig at veldig mange av seriemorderne som blir tatt, har et underliggende ønske om å faktisk VILLE bli tatt. Det er noe jeg har tenkt lenge på. Hvorfor vil de det i såfall?

Jeg tror også mange av seriemorderne ville bli tatt, for den oppmerksomheten de får da. Oppmerksomheten og følelsen av at de blir jaget er også en av grunnene til at de begikk alle de mordene de gjorde.

Lenke til kommentar

Mine "favoritter":

1. Ed Gein

2. Jeffrey Dahmer

3. Theodore Kaczynski aka The Unabomber

Ganske utrolig at det faktisk har levd mennesker som Ed Gein og Jeffrey Dahmer. De var faktisk sjukere enn det man ser i filmer som Hostel og Saw. Det vittige er jo at Ed Gein var inspirasjonen til morderen Buffalo Bill i Silence of the Lambs.

Theodore Kaczynski er på sin side noe helt annet. Et matematisk geni som sendte ekstremt avanserte bomber via posten. Snedige greier.

Lenke til kommentar
Mine "favoritter":

1. Ed Gein

2. Jeffrey Dahmer

3. Theodore Kaczynski aka The Unabomber

Ganske utrolig at det faktisk har levd mennesker som Ed Gein og Jeffrey Dahmer. De var faktisk sjukere enn det man ser i filmer som Hostel og Saw. Det vittige er jo at Ed Gein var inspirasjonen til morderen Buffalo Bill i Silence of the Lambs.

Theodore Kaczynski er på sin side noe helt annet. Et matematisk geni som sendte ekstremt avanserte bomber via posten. Snedige greier.

7498080[/snapback]

Theodore Kaczynski er smart, men han bruker intelligensen på feil ting. Ed Gein derimot har jeg desverre lest lite om.

Lenke til kommentar
Ed Gein derimot har jeg desverre lest lite om.

7504302[/snapback]

Say no more:

Searching the house, authorities found:

* severed heads acting as bedposts in the bedroom;

* skin used to make lampshades and upholster chair seats;

* skulls made into soup bowls;

* a human heart (it is disputed where the heart was found; the deputies' reports all claim that the heart was in a saucepan on the stove, with some crime scene photographers claiming it was in a paper bag);

* a face mask made out of real facial skin found in a paper bag;

* a necklace of human lips;

* a waistcoat, called a "mammary vest", made up of a vagina and breasts stitched together;

* other items fashioned from the parts of human bodies, including a belt made from nipples.

Above all, Gein's most infamous creation was an entire wardrobe fabricated of human skin consisting of leggings, a gutted torso (including breasts) and an array of tanned, dead-skin masks that looked leathery and almost mummified.

Gein eventually admitted under questioning that he would dig up the graves of recently buried middle-aged women he thought resembled his mother and take the bodies home, where he tanned their skin to make his macabre possessions.

Kilde: Wiki

Lenke til kommentar

Har lenge vært fascinert av Jeffrey Dahmer. Har en syk historie bak seg... Han var både kannibal og nekrofil, i tillegg til at han likte å kutte opp ofrene sine i småbiter. Zombier prøvde han vel også å "lage" ut av noen av de drepte.

Og som flere sikkert vet fikk han til slutt som fortjent i fengselet.

Lenke til kommentar
Har lenge vært fascinert av Jeffrey Dahmer. Har en syk historie bak seg... Han var både kannibal og nekrofil, i tillegg til at han likte å kutte opp ofrene sine i småbiter. Zombier prøvde han vel også å "lage" ut av noen av de drepte.

7506474[/snapback]

Jeg så en dokumentar om han på Discovery. Var det ikke han som også stekte fileterte biter av menneskekroppen og spiste det?

Lenke til kommentar

Boston Strangler: Førti år gammel sak som aldri er blitt oppklart.

11 kvinner ble kvalt og drept.

En mente Albert Desalvo sto bak ugjerningene, men noen nyere bevis

taler for at så ikke var tilfelle.

Ted Bundy: Velutdannet psykopat som ble dømt for å ha drept 36 unge

kvinner, men som kan ha langt flere på samvittigheten.

Var kjent for sitt gode utseende og taleevne. Henrettet 24 januar 1989.

Jeffery Dahmer: Dopet ned og drepte minst 17 gutter og menn.

I flere tilfeller utførte han seksuelle handlinger med likene.

Han oppbevarte enkelte kroppsdeler og spiste deler av dem.

Jeffery ble drept av en medfange i 1994.

Andrei Chikatilo: Russisk seriemorder som voldtok og drepte 52 mennesker.

Dømt i 1992, straffen lød på 52 ganger livstid.

Albert Fish: Modellen for rollefiguren Hannibal Lecter i filmen "Nattsvermeren", dømt til døden i 1936.

John Wayne Gacy: Kledde seg ut og underholdt som klovn.

I virkeligheten torturerte han minst 34 unge menn.

Dømt til døden i 1980.

Eddie Gein: Virkelighetens "Psycho" og "Buffalo Bill".

Aktiv på 1940 og 1950 tallet.

Drepte kvinner og brukte huden deres til møbeltrekk og klær i bisarre omkledningsritualer.

Han døde av kreft i 1984.

Jack the Ripper: Aktiv i slutten på 1800 tallet.

Drepte minst fem prostituerte.

Gjerningsmannen ble aldri tatt, men ryktene som svirret "pekte" mot det daværende kongehus.

Dette er menn med sterkt avvikende personligheter.

Eneste måten de oppnår sterk tilfredsstillelse på er ved å drepe.

Noen av de ønsket kanskje at de ville bli tatt.

Mens andre så ut til å pekte nese mot samfunnet for hvert drap de klarte begå.

Endret av musling
Lenke til kommentar

For noen syke folk!

Så at Jack the Ripper ble nevnt og da kom jeg på noe i forbindelse med seriemorderen i England akkurat nå. Synes ikke dere at hans (eller hennes?) måte å gjøre ting på er likt Jack the Rippers metoder. Han drepte jo prostituerte og skar dem opp, gjorde han ikke?

Edit: Wikipedia:

In December 2006, a serial killer in Ipswich, England has been called the "new" Jack the Ripper.[8][9][10] The British media are also referring to him as the Ipswich Ripper or the Suffolk Ripper in an obvious pun of Jack's legacy that has not been seen since the days of the Yorkshire Ripper. He is reportedly a copycat killer, as he is has so far targeted only female prostitutes as his victims. However, this is disputed as he does not mutilate his victims in the manner which Jack was infamous for.[11] See 2006 Ipswich murder investigation
Endret av Tinmar
Lenke til kommentar

7506474[/snapback]

Selv hvor grusomt det er så lar en seg utrolig nok fasinere, ja.

Noen som har sett filmen om han, Jeffrey Dahmer, The Secret Life?

Jeffrey Dahmer begynte sin "drapskarriere" i barneårene, på samme måte som så mange andre seriemordere, begynte med dyr.

Sitt første mord gjennomførte han da han var 18. Han plukket opp den 19 år gamle haikeren Steven Hicks, inviterte han med hjem til seg. Etter noen drinker drepte Dahmer han. Han ville ikke at Steven skulle "gå".

Dahmer ble avslørt når poletiet den 22 juli 1991 foretok en razzia i Dahmers leilighet, etter et tips fra Traycy Edwards som unnslapp Damer med forskrekkelsen og noen kuttskader, fant mann tre kropper ( holdt på og gå i oppløsning) som lå i 300 liter sprit på Dahmers soverom. De fant også fire avhuggede hoder, syv kranier, skjellettdeler i garderobeskapet hans. En penis i en hummertegne.

Hvordan skal man kunne klare sette seg inn i slike handlinger?

Forstå drapsmannens tankegang?

Endret av musling
Lenke til kommentar

Enkelte er ganske enkelt syke. Det finnes nok av seriemordere å ta av. Jeg forstår ikke hvordan folk i det hele tatt kan ta livet av noen jeg, langt mindre hvordan de får seg til å lage møbler av menneskelik. Nazistene lagde jo også lampeskjermer av menneskehud under andre verdenskrig.

Hva er det som driver folk lurer jeg på. Greit nok at man tar livet av noen man kjenner i stundens hete(greit er det vel ikke, men slike handlinger kan jeg sette meg inn i og til en viss grad forstå), men å slakte tilfeldige ofre er noe jeg ikke klarer å forstå.

Lenke til kommentar

Seriemordere har fellestrekk. Når de var unge likte de å torturere dyr. Det begynner som oftest med småe innsekter. Etterhvert går de over til hund katt osv. Når de blir eldre går de løs på mennesker.

Som sagt dreper mange på grunn av at de søker oppmerksomhet. Seriemordere av den typen var ikke klassens midtpunkt. Heller et utskudd som ingen ville ha med å gjøre. Slike seriemordere kan finne på å gjøre groteske ting. Det er som oftest de som er de mest groteske.

Endret av rekar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...