Lovskogen Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Jepp. Men vi mente ikke misbruk av angrepille, bare at det er hendig om apotekene er langt vekk, eller har korte åpningstider. Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Jeg mener fremdeles at det da finnes andre måter å beskytte seg på, som kondom eller p-piller. Og ingen av disse er ekstremt vanskelige å få tak i. 7492713[/snapback] Helt klart. Men det kan skje uhell/feil ved disse og. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Jeg er enig i at det selvfølgelig er mer praktisk for de som var uheldige selv om de brukte annen prevensjon. Det er vel mest i forhold til kondomer, er vel der man merker det.. du kjenner jo ikke akkurat om pillene dine ikke funka den dagen, hehe. Med mindre du får tegn på graviditet dagen etterpå. Men i og med at denne ordningen vil bli misbrukt, så er jeg ikke for den. Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Er helt enig med deg. Men prøver å se det på begge sider. Er du voksen nok til å pule så burde du være voksen nok til å ta konsekvensen det kan medbringe,men er jo en grunn til at de vurderer dette. Og det er fordi mange bare tenke på nytelsen og ikke hva det kan føre til. De selger jo reseptfrie medisiner i dagligvarebutikker. Hva blir neste? bilsalg:P 7490031[/snapback] Er du ikke gammel nok til å pule, bør du ikke få kjøpe angrepillen i det heletatt. Cause and effect. 7490037[/snapback] Ikke gammel nok faktisk, det var jo en ny regel Ingen aldersgrense for å ha sex! Og folk som sier, bare bruk kondom! Noen gang tenkt på at den kan sprekke? Angrepille i butikken hadde ikke vært så dumt, menne man får det på apoteket. Er det stengt klarer du å dra på Legevakta. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Uhm...har vi ikke noe som så fint heter den seksuelle lavalder her i Norge? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Uhm...har vi ikke noe som så fint heter den seksuelle lavalder her i Norge? 7494442[/snapback] Jo, men er begge på samme alder har det ikke noe å si om de har seg i barnehagen. Det at apoteket stenger tidlig på lørdag og ikke har oppe på søndager er bare bullshit! Hvis man skal tenke sånn er det jo bare passe på å ha en angrepille i veska til en hver tid hvis noe skulle skje. Å gjøre det enda mer tilgjengelig vil bare øke misbruken mye mer enn den vil hjelpe den "uheldige". Hvor vanskelig er det å ha en ekstra pille i veska si? Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Dem kaller det vel det. Men er ikke ulovlig å ha sex selv om man er under 16. Reglen er der fordi at hvis noen under 16 har et forhold med en person som er litt over 16 eller mere så kan loven brukes som en slags grense. Og om en er under 16 og en er over 16 har sex er ikke det akkurat ulovlig hvis begge samtykker. Detta har jeg forstått utifra loven hvertfall. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Dem kaller det vel det. Men er ikke ulovlig å ha sex selv om man er under 16. Reglen er der fordi at hvis noen under 16 har et forhold med en person som er litt over 16 eller mere så kan loven brukes som en slags grense. Og om en er under 16 og en er over 16 har sex er ikke det akkurat ulovlig hvis begge samtykker. Detta har jeg forstått utifra loven hvertfall. 7494520[/snapback] i loven er det åpnet for at en på 19 og en på 16 kan ha sex uten at personen på 19 straffes. Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 (endret) Ja, ikkeno galt i det. Edit: Forresten, skulle du trenger Angrepille og apoteke er stengt. Da drar man på Legevakta! Endret 13. desember 2006 av Drunken_Master Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Jeg er enig i at det selvfølgelig er mer praktisk for de som var uheldige selv om de brukte annen prevensjon. Det er vel mest i forhold til kondomer, er vel der man merker det.. du kjenner jo ikke akkurat om pillene dine ikke funka den dagen, hehe. Med mindre du får tegn på graviditet dagen etterpå.Men i og med at denne ordningen vil bli misbrukt, så er jeg ikke for den. 7492992[/snapback] Vel..man kan jo komme på morgenen etter at man har glemt å ta pillen feks. Det er noe som lett kunne ha skjedd meg, distre som jeg er Lenke til kommentar
Anxe Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Kondomer stinker mer en nisseluer når du har sex. 7490055[/snapback] Må bare kommentere dette... Den gjør ikke det om du bruker nok glidemiddel. Lenke til kommentar
bortevekk Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 det at angrepillen blir så tilgjengelig tror jeg vil virke som en sovepute for slepphendte folk. Tør nesten satse på at diverse kjønssykdommer blir mer utbredt når folk "bare" tar en angrepille istedenfor kondom ved tilfeldig sex. 7490062[/snapback] Yes, indeed. Jeg syns heller ikke noe om å selge angrepiller på dagligvarer eller bensinstasjoner. Det er i hvert fall siste plassen jeg vil kjøpt en angrepille. Jeg bor på et lite sted, og folk slarver værre enn se og hør. Jeg syns jenter bør kjøpe det på apotek, eller oppsøke lege/helsesøster. Da kan de kanskje få med et visdomsord på veien... Det skal ikke være bare bare å ta en angrepiller. Alle har "uhell" en gang i blant, men da bør man finne seg i å dra på apotek o.l Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Hvor vanskelig er det å ha en ekstra pille i veska si? 7494501[/snapback] Hvilken av de to gruppene tror du tenker på dette, de som misbruker eller de som er uheldige? Jeg tror neppe at jenter flest går rundt med en angrepille i veska i tilfellet kondomen sprekker en gang det neste året, det tror jeg heller det er de som tilstadighet benytter seg av denne "utveien" gjør. Det er gutten som bør være påpasselig med kondom, for har det gått for langt har man ingen rettigheter. Jenter har tross alt mulighet for å velge og ta angrepille og abort. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Hvor vanskelig er det å ha en ekstra pille i veska si? 7494501[/snapback] Hvilken av de to gruppene tror du tenker på dette, de som misbruker eller de som er uheldige? Jeg tror neppe at jenter flest går rundt med en angrepille i veska i tilfellet kondomen sprekker en gang det neste året, det tror jeg heller det er de som tilstadighet benytter seg av denne "utveien" gjør. Det er gutten som bør være påpasselig med kondom, for har det gått for langt har man ingen rettigheter. Jenter har tross alt mulighet for å velge og ta angrepille og abort. 7504549[/snapback] Klart det Jon, men når gutta tydeligvis ikke tenker og jenta ikke vil ha unge og hu bor på et lite sted uten sjanse til å få tak i angrepille den dagen så kan det jo være greit å ha en tilgjengelig... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg