Neppe Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Hold butikkene fri for angrepiller. 7490364[/snapback] Og damene fulle av andre piller. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 (endret) Og damene fulle av andre piller. 7490393[/snapback] Ja, hvorfor ikke. Jeg mener, det koster nesten ikke en dritt for p-piller eller minipiller. Ikke vanskelig å få tak i dem heller, og resepten du får holder leenge (du kan nemlig hente ut tre pakker med p-piller på den ene resepten). Skal man absolutt ligge rundt og ikke vil bli gravid, så er det vel ikke noe vanskeligere å gå på p-piller enn å "gå på" angrepiller, annet enn at p-pillene må tas hver dag (men det fikser man med alarm på mobilen). Edit: Fikset skrivefeil, man kan IKKE hente tre pakker angrepiller på resept Endret 13. desember 2006 av Juliess Lenke til kommentar
SnusHanen Skrevet 13. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2006 Noen ganger, så virker det så utrolig enkelt, kynisk og lettvint å være gutt. Beklager, men det er den oppfatningen jeg får etter å lese enkelte innlegg her."Oi, vi hadde dritasex, jeg får tvinge i henne en pille så slipper jeg å se henne og en eventuell unge igjen." Hold butikkene fri for angrepiller. 7490364[/snapback] Da tror jeg nok du har fått et litt feil oppfatning, iallefall av mine innlegg. Men jeg er også for lettere tilgang av disse. Det hjelper ikke å at de var så uvitende at de ikke fortjener bedre. For det finnes alltid folk som ikke tenker lengre enn nesetippen. Og jeg mener igjen at hvis valget står mellom enn mulig graviditet der du ikke klarer å ta hånd om barnet så er det da bedre å ta pilla. Men uansett så er det jo ikke vi som bestemmer dette. Det er jo våre folkevalgte sin oppgave. Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Som igjen vil føre til masse andre ting. Som nevnt tidligere, flere kjønnssykdommer. Mer tilfeldig sex. Mer press ? Kanskje Lenke til kommentar
SnusHanen Skrevet 13. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2006 Som igjen vil føre til masse andre ting. Som nevnt tidligere, flere kjønnssykdommer. Mer tilfeldig sex. Mer press ? Kanskje 7490451[/snapback] Som du har nevnt tidligere,bruke kondom, tilfeldig sex er jo ikke noe ille så lenge man tar sine forholdsregler. Man kan ikke få alt perfekt og fint. pusser du på noe,støver noe annet ned Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Jo, jeg tror folk får lavere sperrer på tilfeldig sex om en bare kan gå og kjøpe angrepiller hvor som helst. Det er allerede for mange som ikke bruker kondom i dette landet, og det blir ikke bedre ved å innføre angrepiller i butikk. Lenke til kommentar
SnusHanen Skrevet 13. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2006 Jo, jeg tror folk får lavere sperrer på tilfeldig sex om en bare kan gå og kjøpe angrepiller hvor som helst. Det er allerede for mange som ikke bruker kondom i dette landet, og det blir ikke bedre ved å innføre angrepiller i butikk. 7490477[/snapback] Jepp dårligst i Europa faktisk. Ja kan nok være enig i at sperrene blir lavere. Men på de som tenker på pilla på den måten har allerede en lav sperre spør du meg Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Problemet er vel at det er flere av dem som kommer til å bruke den på en ufornuftig måte, enn de som kommer til å bruke den som nødprevensjon. Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Jepp dårligst i Europa faktisk. Ja kan nok være enig i at sperrene blir lavere. Men på de som tenker på pilla på den måten har allerede en lav sperre spør du meg 7490493[/snapback] Ja, men skal vi da oppfordre dem til å gjøre den lavere. Dette kan også føre til at det blir lettere for 16-20 år gamle kåte griser til å oppfordre yngre jenter til sex. Siden det bare er å gå på en dagligvareforretning å kjøpe en angrepille. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Hvorfor skal det være høy sperre på tilfeldig sex? Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Vær så god, ha tilfeldig sex, det er ikke det jeg sier. Bare en beskytter seg! Og da mener jeg at det kan gjøres på bedre måter enn å hamstre angrepiller fra Super'n. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Jeg er enig i at angrepiller på i dageligvarebutikker vil øke bruken, men det blir jo mer hendig for de som ikke misbruker det - så slipper man å være avhengig av et apotek. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 (endret) Joa.. Kan forstå argumentet, men det er så problematisk å dra på et apotek? De er jo åpne alle dager, som butikker. Bare at butikkene er åpne lenger. Har man tidsproblemer i forhold til skole og jobb, så få noen til å kjøpe for deg, eller skulk. Endret 13. desember 2006 av Juliess Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 (endret) Du gjør et valg, du tar konsekvensene av det. Ferdig med saken. 7490013[/snapback] Det var veldig bastant. Det kan skje at feks. kondomet sprekker, man har tatt p-pillen "feil" eller noe annet har gått galt med prevensjonen. Men er enig i at angrepillen ikke skal brukes til prevensjon. Edit: Det er forresten ikke bare bare og ta en angrepille. Kroppen kan bli skikkelig klussa med og syklusen ustabil. Dessuten er det flere som har blitt gravid til tross for å ha tatt angrepillen innen "tidsfristen". Det må da være svært få som ser på dette som en lettvindt prevensjonsmetode. Endret 13. desember 2006 av Mirann Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Joa.. Kan forstå argumentet, men det er så problematisk å dra på et apotek? De er jo åpne alle dager, som butikker. Bare at butikkene er åpne lenger. Har man tidsproblemer i forhold til skole og jobb, så få noen til å kjøpe for deg, eller skulk.7492234[/snapback] Det var derfor jeg skrev mer hendig enn å måtte være avhengig av et apoteks åpningstider, som er kortere enn en dagligvare. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Det er det nok. Allikevel, jeg ser ikke på det som noe gruelig vanskelig å komme seg på apoteket innen 72 timer. Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Joa.. Kan forstå argumentet, men det er så problematisk å dra på et apotek? De er jo åpne alle dager, som butikker. Bare at butikkene er åpne lenger. Har man tidsproblemer i forhold til skole og jobb, så få noen til å kjøpe for deg, eller skulk.7492234[/snapback] Det var derfor jeg skrev mer hendig enn å måtte være avhengig av et apoteks åpningstider, som er kortere enn en dagligvare. 7492445[/snapback] Apotekene er ikke åpne alle dager på alle steder. Mange må reise et stykke for å komme til ett apotek. Her feks, så er det ikke åpent på søndager og de stenger senest kl 20. på hverdager (kun 1). Enda tidligere på lørdag. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Jess, det jeg mener, Mirann. Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Jess, det jeg mener, Mirann. 7492654[/snapback] *High five* Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Jeg mener fremdeles at det da finnes andre måter å beskytte seg på, som kondom eller p-piller. Og ingen av disse er ekstremt vanskelige å få tak i. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg