Simma89 Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 jeg har formatert pcen og da har skriveren blitt borte. Skriveren står nede i kjellern mens jeg har pcen oppe, har trådløst nett. Dette er hva jeg har gjort for å prøve å få den tilbake. Kontrolpanel - Skrivere/telefakser - Legg til skriver - Søk etter skriver så kommer det en rubrikk hvor det står: "Skriv inn navnet på skriveren". Hvordan finner jeg det navnet? hvordan finner jeg ut hva skriveren som står nede i kjellern heter? Lenke til kommentar
Steina Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Er skriveren en nettverksskriver? Eller er den koblet på en annen datamaskin som deler denne på nettverket? Navnet på skriveren er hva du selv (eller den som deler skriveren) har spesifisert. Lenke til kommentar
Simma89 Skrevet 13. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2006 skriveren er koblet til en pce som står nede i kjellern. Jeg vet ikke hva navnet på den er, hvordan finner jeg ut det? har prøved å høyreklikke og gå på egenskaper, men ingen av de tinga som står der funker som navn. Noen som vet hva jeg må gjøre? Lenke til kommentar
nieh Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 prøv: på pcen i kjellern: skjekk at skiveren er delt. på pcen oppe: \\"pcen i kjellern" -> "delt skriver" -> Dobbelklikk/høyreklikk -> legg til -> skriv ut test side for å være på den skire siden. Lenke til kommentar
Steina Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 For å finne ut hva maskinen i kjelleren har for noe nettverkssnavn, så har du flere måter å løse det på. Jeg velger å fortelle om den kanskje enkleste. Har du tilgang til den maskinen, så høyreklikker du på Min Datamaskin, og velger 'Egenskaper'. Øverst da så klikker du på 'Datamaskin navn', så ser du navnet på maskinen bak "Fult datamaskinnavn" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå