Gå til innhold

Tanking som warrior


Anbefalte innlegg

enig at druid healer bra, men med store raid så mener jeg bestemt at det vil være en stor nytte til raid vis du har med 1 feral druid og en balanse druid pga.   feral gir 5% extra critt sjanse til melee (rogue osv)

balanse gir 3%eller5% critt sjanse til spell (mage,locks)

spiller ikke balanse selv men er noe slikt.

 

men dette er no min mening da :)

7491566[/snapback]

Jo da. Har en mage alt i T2 og syns det er morro med en Balance druid i partyt men fortsatt så når det blir vanskelig så hjelper det lite. De tar da opp en DPS plass og ta in en lock eller mage til da er mere verdt i DPS.

7491608[/snapback]

 

uenig der, en balanse druid gjør faktisk veldig bra dmg med rett gear. en i guildet mitt gjør starfire på rund 2k, og critter for 3k, så ganske likt med noen mages, pluss han har innervate som gir bra mana oppigjen, men seff er ikke mange som kan spille bra med druid, derfor mener dem fleste at druid er suportheal.

 

 

en liten feral pve film :)

http://video.google.com/videoplay?docid=-1...d+pve+feral+wow

Endret av KeyanZa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

My 2 cents:

Med den siste patchen virker det som man blir sterkt redusert som tank hvis man ikke speccer prot. En fury og/eller arms warrior kunne lett tanke så og si like bra som en prot warrior før, men det har endret seg litt. Kanskje Devastate har en finger med i spillet.

Faktum er at folk foretrekker at warriors er prot spec, hvertfall i 5 manns. Og T1, 2 og 3 settene er jo meget bra tank sett. Bakdelen er at man omtrent like mye skade som en vasstrukken loff.

 

Som svar på det opprinnelige spørsmålet, hvordan tanke, har jeg dette å si:

Revenge bør alltid være på cooldown. Har du Devastate, så sundrer du 5 ganger, så spamer man Devastate. Shield block er også fint å bruke, hvis man har rage til det.

I situasjoner med flere fiender er det litt tricky. Jeg prøver å få inn 1 sunder på hver av dem, så begynner jeg rotasjonen på nytt. Kan også bruke Intimidating shout til hjelp. Demoralizing shout tilsvarer ca 1/4 Sunder i aggro, så hvis man går inn først og ber resten av gruppa om å kule'n litt så kan det også funke. Aggro tid er viktig. Er det noe jeg hater så er det folk som nuker fra første sekund og anklager meg for å være dårlig tank.

 

Sikkert mange som er uenige med det jeg har skrevet, men det får så være. Det finnes også mange gode tråder i WoW's Warrior forums. Les litt der, gjør litt research.

Lenke til kommentar
Helt enig.. Folk tror lissom at DPS classer er immune mot å gjøre feil. Nettopp det at en Mage/Lock nuker ivei, og tvinger tanken til å se dum ut fordi han må løpe etter mobs hele tiden.. Dette er selvsagt ikke tanken sin skyld. DPS classene har en del å lære.

7491576[/snapback]

 

Nja, det er jo bare å se situasjonen an. Kan man overleve uten nukeren, så er det bare å gi healeren en whisper om å la vedkommende dø. Folk lærer av sånt.

 

Har man en god tank med mye hp/armor/dodge, kan healeren ofte slappe helt av og bruke store heals med høy hpm, så wande litt mens mp5 fyller opp manapool igjen. Med godt nok gear kan tank + healer duoe seg gjennom ganske mye.

Lenke til kommentar
Skal en healer og en tank duoe, så gjelder det å finne riktig balanse med "tank og dps".

7493271[/snapback]

om du tenker på warrior så er all out dps det eneste som er effektivt, om en fight tar 1-2min lenger tid om man er tankgeara\specca så må prest\healern bruke evig med mana, selvom warrioren tar mindre dmg per hit :)
Lenke til kommentar

vel jeg mener warrior er den klassen med definitivt høyest dps i wow bare de får litt gear. i alle mulig top naxx guilder har de ofte 5 dps warrior mens i mc guilder er det 1-3 vanligvis. fury warrior med vilt gear gjør den villeste dpsen i wow imo mulig rogue kan gjøre høyere men ingen non meele klasse kan gjøre stort mere damage har set tfolk som har 1500-1600 dps i enkelte boss fighter.

Endret av neoman
Lenke til kommentar
vel jeg mener warrior er den klassen med definitivt høyest dps i wow bare de får litt gear. i alle mulig top naxx guilder har de ofte 5 dps warrior mens i mc guilder er det 1-3 vanligvis. fury warrior med vilt gear gjør den villeste dpsen i wow imo mulig rogue kan gjøre høyere men ingen non meele klasse kan gjøre stort mere damage har set tfolk som har 1500-1600 dps i enkelte boss fighter.

7495057[/snapback]

 

Men nå ble de nerfa

 

...sjokk...

Lenke til kommentar
vel jeg mener warrior er den klassen med definitivt høyest dps i wow bare de får litt gear. i alle mulig top naxx guilder har de ofte 5 dps warrior mens i mc guilder er det 1-3 vanligvis. fury warrior med vilt gear gjør den villeste dpsen i wow imo mulig rogue kan gjøre høyere men ingen non meele klasse kan gjøre stort mere damage har set tfolk som har 1500-1600 dps i enkelte boss fighter.

7495057[/snapback]

 

1500dps er kun mulig når man er bokstavligtalt 110% buffet, inkludert world buffs. Skal mye til for å presse oppunder 1500dps uten. Alliance har i tilleg en liten fordel som vanlig ;) Selv har jeg ikke klart mere enn 1200-1300dps. Rogues og warriors VAR ganske likestillt så kom nurfen ... sigh...

Lenke til kommentar

Jeg blir ganske lei av folk som er optatt av at de spesifikke klassene bare har en rolle (priest = healers osv.) i raids.

Feks. en shadow priest per raid har helt klart noe for seg da target tar 15% mer shadow skade (som betyr at locks bruker mindre mana/dmg). Bare dette er en god grunn til at locks vil ha en shadow priest i raids. Shadows har også Vampiric Touch og Vampiric embrace, mana regen fra shadow priesten er fint for mana brukere (healere spesiellt), mens vampiric embrace kan gjøre healerenes jobb lettere ved å heale rogues eller loltaping locks for eksempel.

 

Desutten så er ikke dps'en fra en shadow priest dårlig heller. Vår tidligere shadow priest (ca 600 shadow power), lå alltid blandt de 10 øverste på dmg done (hvis det teller da..). Hvis man erstatter en dmg dealer med en shadow priest, så har man også en ganske bra healer hvis det skulle trengs.

 

Nesten alle offspeccene har noe for seg i raids, i større eller mindre grad.

Lenke til kommentar
vel jeg mener warrior er den klassen med definitivt høyest dps i wow bare de får litt gear. i alle mulig top naxx guilder har de ofte 5 dps warrior mens i mc guilder er det 1-3 vanligvis. fury warrior med vilt gear gjør den villeste dpsen i wow imo mulig rogue kan gjøre høyere men ingen non meele klasse kan gjøre stort mere damage har set tfolk som har 1500-1600 dps i enkelte boss fighter.

7495057[/snapback]

dem har ET jævelig stort problem, og det begrenser dem på mange bossfights.. det er threat.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...