Gå til innhold

Tanking som warrior


Anbefalte innlegg

En warrior kommer alltid og være en bedre tank en en paladin eller en pet fra hunter. Men Paladins har nå fått flere skills men det er ikke ment som direkt tanking men mere som om får andre klasser får aggro og vi kan da "rydde" opp litt i leiren og ta aggroen fra casters etc. Selfølgelig kan Paladins være bra tanks i TBC også men ikke den beste. Samme gjelder jo med Druider, de er bra tanks men warrior er bedre.

7491095[/snapback]

 

Men litt artig er det jo at Paladiner nå faktisk kan brukes som nød-tanker, noe som ville vært klin umulig før.

 

Jeg synes iallefall at den gamle rollen til Paladin, "prest i plate" var en ganske så dårlig funksjon av en så spennende klasse som Paladin egentlig er.

Paladiner er jo faktisk warriors de også, men som har gått litt mer over til en support-rolle.

Da synes jeg det også er på sin plass at de faktisk kan ha denne (nød)funksjonen også, annet enn å bare være idioter som spammer flash of light.

 

Men at Paladiner kommer til å overta som maintanker, det tror jeg de fleste er klar over bare er tull og oppspinn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og nå heldigvis så holder det på og forandrer seg litt. Men fortsatt kommer en paladin til og være en meget bra MT healer selv i TBC. Men det er ikke sånn som jeg vil spille min paladin i TBC, har gjort det nå i litt vell lang tid.

 

syns ikke det er så morro og spille i DM som eneste healer heller akkurat. Nei Paladin skal være det som backup og støtte opp og se hva som trengs, deilig og begynne og bruke litt brain igen etter mye mindless Flash healing spamming.

Lenke til kommentar

altså jeg startet warrior får Og tanke ikke får og være meat shield

7490907[/snapback]

 

Innse realiteten i dette spillet.

I en instance er det meningen at en Warrior skal være meat shield, det er med på å gjøre jobben til de andre lettere.

Akkurat som for en priest er det meningen at du skal kun heale og i tillegg helst være Holy speccet(ihvetfall mener de fleste det).

 

Alle har en tiltenkt rolle i pve. Selvfølgelig kan en tank gå dps hvis de er to eller en priest gå dps hvis det er en annen healer med.

 

Og i raid blir det jo opp til guilden å bestemme hva slags rolle den enkelte har.

 

Hvis alle som var med i 5 manns instancer gjor jobben som var tiltenkt klassen de spiller ville vel ting gå bedre i PUG's. Istedet for at man kan få situasjoner der Tank ikke klarer å holde aggro og i tillegg tåler mindre skade og dermed blir vanskeligere å heale fordi de ikke ønsker å spille rollen sin og heller gå DPS.

 

Når vi nå får nye instancer i BC med øket vanskelighetsgrad så vil det bli enda vanskeligere å gå en instance hvis ikke aller spiller rollen sin slik det er meningen at klassen skal spilles. Med andre ord Tank må bruke shield og 1H og gå def stance.

 

Jeg har en priest lvl60 og jeg merker stor forskjell på om tank'en gjør jobben sin som det er ment han skal gjøre det eller at han nekter og bruker 2H.

 

Det kalles for teamwork å spille rollen sin slik at man oppnår et mål. Da får man heller rolle en DPS klasse hvis det er det man ønsker å gjøre.

Lenke til kommentar
Shaman, druid eller paladin kan ikke outdps'e en dmg class med tilsvarende gear. Men nå snakker du kanske om at noen av de nevnte klassene har veldig mye bedre gear og dda sier det seg selv syns jeg.

 

Men ingen av disse klassene kan out DPS'e en warrior med Naxx loot f.eks.

7491353[/snapback]

 

nei nei :p

^^ men litt forbanna og bli drept av en shaman som har greit gear og han brukte det nye Shieldet som gir deg liv han hadde 100% og mye mana igjen :p

og jeg er rogue og specket får og gjøre skade :/ har felstriker og dal rend i of hand... crussader på felstriker og 15agi på of handen..

men alikavel så slår jeg så pass fort at han healer seg får mere en jeg gjør i white skade og siden jeg har low atk speed på daggeren slår den jo ofte:@ faen og iriterende

Lenke til kommentar

syns det er gøy med dem som sier feral druid ikke er noe nytte i raid og slik, dette mener jeg er bull.

 

med det nye(og gamle) talent build, så er jeg veldig bra dps i cat form, har tatt flere rogues i duel og pvp der jeg kun er i cat form. og i 5-10mans raid gjør jeg så pass med dmg at jeg ligger endten 1-2 plass på dmg meter....

 

samme med bear, jeg har ikke spess godt gear, men jeg har alikevell over 6k armor, og kan lett tanke ned noen mobs, har tanket mobs i mc og lignende, funker helt flott.

 

så nå liker ivertfall jeg feral druiden godt, og håper andre class begynner å gjøre det også, slik at flere av dem kommer seg fram i raid i pve guilds. altid fint med minst 1 feral og 1 balanse druid, 5% mer critt sjanse i feral :)

Lenke til kommentar

Jeg ser for meg WoW, der forskjellige classer har sin spesifikke oppgave, rolle i PvE.

Warrior - Tank, ser ikke for meg en annen tank en nettopp en Warrior.

Paladin - Healer i end game, en slags "potet" i 5 mans.

Druid - Healer

Priest - Healer

Rogue/Mage og Lock DPS.

 

Det som gjør meg irritert er at folk velger Priest for eks. og nekter å respecce til holy i end game, fordi han/hun vil gå DPS. Da sie rjeg bare hvorfor ikke rerolle til Mage?! sånt er irriterende... SKal du absolutt være Feral i end game så har personen valgt feil class.. Sånn er det bare.

Lenke til kommentar
Jeg ser for meg WoW, der forskjellige classer har sin spesifikke oppgave, rolle i PvE.

Warrior - Tank, ser ikke for meg en annen tank en nettopp en Warrior.

Paladin - Healer i end game, en slags "potet" i 5 mans.

Druid - Healer

Priest - Healer

Rogue/Mage og Lock DPS.

 

Det som gjør meg irritert er at folk velger Priest for eks. og nekter å respecce til holy i end game, fordi han/hun vil gå DPS. Da sie rjeg bare hvorfor ikke rerolle til Mage?! sånt er irriterende... SKal du absolutt være Feral i end game så har personen valgt feil class.. Sånn er det bare.

7491492[/snapback]

 

Ikke helt riktig, da det ikke er gitt at Druiden er en healer-klasse.

Prester er en ren healingklasse, selv om de har shadow på si, og det sier vel egentlig seg selv at Prester er en heal-klasse.

 

Druider er en ren hybrid/potet-klasse, og det at de er gode til å heale betyr ikke automatisk at de er en healklasse.

Det er derimot den mentaliteten som råder i diverse guilds som gjør at Druidene ender opp slik.

Lenke til kommentar

altså jeg startet warrior får Og tanke ikke får og være meat shield

7490907[/snapback]

 

Innse realiteten i dette spillet.

I en instance er det meningen at en Warrior skal være meat shield, det er med på å gjøre jobben til de andre lettere.

Akkurat som for en priest er det meningen at du skal kun heale og i tillegg helst være Holy speccet(ihvetfall mener de fleste det).

 

Alle har en tiltenkt rolle i pve. Selvfølgelig kan en tank gå dps hvis de er to eller en priest gå dps hvis det er en annen healer med.

 

Og i raid blir det jo opp til guilden å bestemme hva slags rolle den enkelte har.

 

Hvis alle som var med i 5 manns instancer gjor jobben som var tiltenkt klassen de spiller ville vel ting gå bedre i PUG's. Istedet for at man kan få situasjoner der Tank ikke klarer å holde aggro og i tillegg tåler mindre skade og dermed blir vanskeligere å heale fordi de ikke ønsker å spille rollen sin og heller gå DPS.

 

Når vi nå får nye instancer i BC med øket vanskelighetsgrad så vil det bli enda vanskeligere å gå en instance hvis ikke aller spiller rollen sin slik det er meningen at klassen skal spilles. Med andre ord Tank må bruke shield og 1H og gå def stance.

 

Jeg har en priest lvl60 og jeg merker stor forskjell på om tank'en gjør jobben sin som det er ment han skal gjøre det eller at han nekter og bruker 2H.

 

Det kalles for teamwork å spille rollen sin slik at man oppnår et mål. Da får man heller rolle en DPS klasse hvis det er det man ønsker å gjøre.

7491384[/snapback]

 

hehe mente ikke meat shield som ikke tanke men meat shield som den som må ta of tanke :p og som ikke får mye heal:P

 

Jeg ble warrior får og tanke med 1h og shield når jeg trenger det ofc :D det er det som er gøy

Lenke til kommentar
Jeg ser for meg WoW, der forskjellige classer har sin spesifikke oppgave, rolle i PvE.

Warrior - Tank, ser ikke for meg en annen tank en nettopp en Warrior.

Paladin - Healer i end game, en slags "potet" i 5 mans.

Druid - Healer

Priest - Healer

Rogue/Mage og Lock DPS.

 

Det som gjør meg irritert er at folk velger Priest for eks. og nekter å respecce til holy i end game, fordi han/hun vil gå DPS. Da sie rjeg bare hvorfor ikke rerolle til Mage?! sånt er irriterende... SKal du absolutt være Feral i end game så har personen valgt feil class.. Sånn er det bare.

7491492[/snapback]

 

Ikke helt riktig, da det ikke er gitt at Druiden er en healer-klasse.

Prester er en ren healingklasse, selv om de har shadow på si, og det sier vel egentlig seg selv at Prester er en heal-klasse.

 

Druider er en ren hybrid/potet-klasse, og det at de er gode til å heale betyr ikke automatisk at de er en healklasse.

Det er derimot den mentaliteten som råder i diverse guilds som gjør at Druidene ender opp slik.

7491519[/snapback]

Vel, en druid har vært en ren healer klasse i WoW så langt. End game vel og merke. Det kommer jo tydelig frem på tier gearet til Druid. Er vel bare + healing, og sett bonus hjelper for healing.

Lenke til kommentar

Hehe, følte bare at jeg måtte få luftet mine tanker om dette. Og jeg brukte bare det utsagnet som et eksempel.

Er bare litt irritert over alle de PUG 5 man instancene jeg har vært med på der ting har gått galt fordi folk ikke spiller klassen sin rett. Selfølgelig gjelder det også DPS klasser også der man f.eks nuker en mob som ikke tanken har som target osv.....

Lenke til kommentar

enig at druid healer bra, men med store raid så mener jeg bestemt at det vil være en stor nytte til raid vis du har med 1 feral druid og en balanse druid pga. feral gir 5% extra critt sjanse til melee (rogue osv)

balanse gir 3%eller5% critt sjanse til spell (mage,locks)

spiller ikke balanse selv men er noe slikt.

 

men dette er no min mening da :)

Lenke til kommentar
Hehe, følte bare at jeg måtte få luftet mine tanker om dette. Og jeg brukte bare det utsagnet som et eksempel.

Er bare litt irritert over alle de PUG 5 man instancene jeg har vært med på der ting har gått galt fordi folk ikke spiller klassen sin rett. Selfølgelig gjelder det også DPS klasser også der man f.eks nuker en mob som ikke tanken har som target osv.....

7491556[/snapback]

Helt enig.. Folk tror lissom at DPS classer er immune mot å gjøre feil. Nettopp det at en Mage/Lock nuker ivei, og tvinger tanken til å se dum ut fordi han må løpe etter mobs hele tiden.. Dette er selvsagt ikke tanken sin skyld. DPS classene har en del å lære.

Lenke til kommentar

Mage = dps sheep / food vendor

Rogue = dps sap

Hunter = dps hjelpe healern vis de får agro traps

Warlock = Soul stone / Hp steiner:P / Stam buff fra imp og dps

Warrior = dps / tank / Atk power buff

Priest = Heal Heal / shield / stam buff

Druide = Buff / Heal Heal / Combat ress

Shaman = totem / Heal Heal / Ank

Paladin = aura / Heal Heal / bubbel i nød / buff bots

 

Dette er oppgavene til Vær enkelt får og gjøre det best i raid

Endret av DaXoN
Lenke til kommentar
enig at druid healer bra, men med store raid så mener jeg bestemt at det vil være en stor nytte til raid vis du har med 1 feral druid og en balanse druid pga.  feral gir 5% extra critt sjanse til melee (rogue osv)

balanse gir 3%eller5% critt sjanse til spell (mage,locks)

spiller ikke balanse selv men er noe slikt.

 

men dette er no min mening da :)

7491566[/snapback]

Jo da. Har en mage alt i T2 og syns det er morro med en Balance druid i partyt men fortsatt så når det blir vanskelig så hjelper det lite. De tar da opp en DPS plass og ta in en lock eller mage til da er mere verdt i DPS.
Lenke til kommentar
Hehe, følte bare at jeg måtte få luftet mine tanker om dette. Og jeg brukte bare det utsagnet som et eksempel.

Er bare litt irritert over alle de PUG 5 man instancene jeg har vært med på der ting har gått galt fordi folk ikke spiller klassen sin rett. Selfølgelig gjelder det også DPS klasser også der man f.eks nuker en mob som ikke tanken har som target osv.....

7491556[/snapback]

 

Desverre, ja, men husk at dette også er tilfelle for mye av utstyret til Paladiner og Shamaner.

 

Rimelig idiotisk at det har blitt slik, ettersom ingen av de tre klassene jeg nevnte nå er en "ren" heal-klasse.

Presten er den eneste "rene" heal-klassen, som jo heller ikke er så overraskende.

 

Hvorfor det har blitt sånn?

Det kan jeg ikke gi noe godt svar på, men kanskje det har noe å gjøre med at for få faktisk gidder å være Holy Prest, og at de da heller har lagt mye av fokuset på andre klasser slik at antallet healere skal jevne seg ut.

Det kan kanskje også ha noe med å gjøre at ettersom endgame-raidene utvikler seg, så blir mye av "potet-rollen" overflødig, da man skal ha mest mulig spesialiserte klasser for sitt felt.

Jeg tror at den siste teorien er den mest holdbare, da Druider ærlig talt ville blitt overflødige i raids dersom de ikke hadde hatt den nest beste healingen i spillet.

 

Desverre for Druidene, men her må man heller skylde på Blizzard som ikke har klart å balansere spillet godt nok til at Druider kan brukes for det de er, nemlig "poteter".

 

Kanskje Blizzard heller skulle døpt om den nåværende Druiden til "Potet-Prest"?

Lenke til kommentar

Forøvrig irriterer også Druidenes healing-rolle meg som person også. (Jeg er Prest)

 

Når Druidene til stadighet blir misbrukt av Blizzard som reine healere, og stadig får flere buffer av resto-speccet, så har det faktisk endt opp med at flere Druider faktisk er bedre enn Prestene.

 

For min egen del irriterer det meg, for nå har resto-speccet deres blitt så kraftig at jeg føler meg ganske ubrukelig som Prest.

De healer for mer enn oss, de tåler mer, har bedre HoT's, og har tilogmed bedre manapool enn oss, ettersom de har Innervate.

Som prest er jeg faktisk i ferd med å bli "offhealer", og ellers bare en ren Fortitude-buffbot.

 

Latterlig av Blizzard.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...