Gå til innhold

Tanking som warrior


Anbefalte innlegg

Har tidligere spilt Mage, og har til nå nylig hatt en pause fra spillet på over et år...

 

Har regga en ny char, human warrior og jeg lurer rett og slett på basic tips til hvordan jeg tanker ordentlig...Jeg kan ganske enkelt ikke å tanke og har fått "kjeft" i noen instancer hvor jobben min har vært å være tank men mobsene angriper mages, priests etc !!

 

Så, hvordan tanker jeg ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har tidligere spilt Mage, og har til nå nylig hatt en pause fra spillet på over et år...

 

Har regga en ny char, human warrior og jeg lurer rett og slett på basic tips til hvordan jeg tanker ordentlig...Jeg kan ganske enkelt ikke å tanke og har fått "kjeft" i noen instancer hvor jobben min har vært å være tank men mobsene angriper mages, priests etc !!

 

Så, hvordan tanker jeg  ?

7489824[/snapback]

 

Del ut sunders til mobsene, og få nukerne til å nuke ditt hovedtarget. thunderclap og demoralizing shout funker i situasjoner med mange mobs også.

 

Bruk mye sunders og revenge så ofte du kan.

Lenke til kommentar

"Taunt"-talentet, 1h+shield, sunder armor og Defensive Stance er din venn. Bruk dem flittig som tank.

 

Skal du klare å holde aggro sånn noenlunde så er basisoppskriften som beskrevet ovenfor. Opererer du som tank, er igrunn DPS det siste du behøver å tenke på, det er dem andre sin jobb. Sørg heller for å tåle så mye som mulig for å gjøre det litt lettere for healeren som passer på deg. Dem 10% du gjør mindre skade i defensive stance er på langt nær ikke så viktig som dem 10% mindre skade du tar.

Lenke til kommentar

no er ikke jeg warrior men druid, men tanker en del i instanse. jeg bruker howl, som tar agro, så slår jeg på den moben, slik at den fokuserer på meg,

når det gjelder warrior så har du defensive stanse. og der har du sudden armor eller noe slikt, slå med den, ca 3 ganger tror jeg, og bruk all du kan av spells/skills. til å ta agro, står under spells/skills hva dem gjør. så er det bare å holde øynene åpne, vis priesten får agro så sspringer du bort å slår på den moben osv, er ikke så spess vansklig,

 

et tips er at du starter angrep. og at dem angriper kun den du angriper. vis en mage angriper en annen er det vansklig å ta agro tilbake, så det er lettere at du får starte. men nå spiller jeg ikke warrior da :)

Lenke til kommentar

du tanker med skjold. og defensiv stance starter med ett charge, deler ut ett par sunder og revenges taunter vis den prøver og løpe ett annet sted.

jeg syns egentlig det er litt lattelig att warrior med tanke i 5 mann. det er ingen ting i navnet warrior som forteller meg noe annet en dps så jeg har aldri gjort noe annet en dps i instancer med mindre jeg er eneste tank og vi skal ta en boss.

foreksempel en lvl 60 warrior med vilt godt gear holder agroen på 2-3 60 elite mobs uten problemer vis han får god healing og går helt berserk.

Endret av neoman
Lenke til kommentar
du tanker med skjold. og defensiv stance starter med ett charge, deler ut ett par sunder  og revenges taunter vis den prøver og løpe ett annet sted.

jeg syns egentlig det er litt lattelig att warrior med tanke i 5 mann. det er ingen ting i navnet warrior som forteller meg noe annet en dps så jeg har aldri gjort noe annet en dps i instancer med mindre jeg er eneste tank og vi skal ta en boss.

foreksempel en lvl 60 warrior med vilt godt gear holder agroen på 2-3 60 elite mobs uten problemer vis han får god healing og går helt berserk.

7489893[/snapback]

 

 

Jepp funker fint å tanke som dps også. Warrior lager jo også endel threat med skaden sin og med healing så er vi knalle. Hvis noen skulle targete healeren så er det ikke verre enn å stancedance til Def og taunte han en gang

Lenke til kommentar
du tanker med skjold. og defensiv stance starter med ett charge, deler ut ett par sunder  og revenges taunter vis den prøver og løpe ett annet sted.

jeg syns egentlig det er litt lattelig att warrior med tanke i 5 mann. det er ingen ting i navnet warrior som forteller meg noe annet en dps så jeg har aldri gjort noe annet en dps i instancer med mindre jeg er eneste tank og vi skal ta en boss.

foreksempel en lvl 60 warrior med vilt godt gear holder agroen på 2-3 60 elite mobs uten problemer vis han får god healing og går helt berserk.

7489893[/snapback]

hehe Helt enig med deg:D jeg går nesten alltid med 2h og dps gear men seff vis det er litt hard mobs skifter jeg til def gear med 2h :p hehe ^^ holder enkelt agro på mange da

Lenke til kommentar

Dersom de andre puller aggro fra deg fordi de angriper med kraftige angrep (åpner med fireball før du får hevet på sunder) så klag tilbake på magen som ikke kan moderere seg. La magen dø, men redd presten etterpå. Å tanke er teamwork. Du skal holde alle mobs på deg, samtidig skal de andre ikke gi så mye skade at de tar fra deg aggro på mobs.

 

Som sagt over, bruk defencive stance, sunder armor, heroic strike, revenge, battleshout, demoralicing shout og gjerne thunderclap også.

 

Dersom du sliter med aggro, så sørg for at det er du som puller mobs. Da løper alle på deg først, og du kan lettere hive på en thunderclap eller demoralicing shout for å holde på alle før presten får aggro fra å heale deg. Et viktig tips er å trykke på "v" for å få opp nameplates. Det er ofte lettere å trykke på disse for å bytte target som du kan sundre, og så bytte tilbake til ditt forrige target i stedet for å bruke "tab".

 

Dersom alle angriper ulike targets, så har du som tank en tilnærmet umulig oppgave. sørg for at alle vet hvilken rekkefølge dere dreper mobs i, så du også vet hvilke du må fokusere på å holde på.

Lenke til kommentar
Skal du tanke reroll palading eller druid

7490368[/snapback]

hmmm blir vel Paladin tank siden warriors nå sugger til det etter hva jeg har hørt men ingen og jeg sier det igjen INGEN er bedre tank en warrior all that say can just go die

fordi Warrior kan gjøre ting som andre tanks ikke kan nemlig Spame Sunders også har de shield wall 75% mindre skade de har shield block 70++ Block osv osv så fuck you all :p

Lenke til kommentar
Skal du tanke reroll palading eller druid

7490368[/snapback]

hmmm blir vel Paladin tank siden warriors nå sugger til det etter hva jeg har hørt men ingen og jeg sier det igjen INGEN er bedre tank en warrior all that say can just go die

fordi Warrior kan gjøre ting som andre tanks ikke kan nemlig Spame Sunders også har de shield wall 75% mindre skade de har shield block 70++ Block osv osv så fuck you all :p

7490376[/snapback]

 

Det kommer helt an på mob'en, noen steder er warriors best som tank, andre ikke.

 

Du bør ta en titt i Paladin talent-treet --- grunnen til at Paladins ikke kan tanke er at de ikke har skikkelig tanking-gear, - men det får de altså i BC. - Det eneste vi manglet var taunt, men nå har vi altså fått det. - Ellers har jeg forstått det slik at druids tanker bedre enn både warriors og paladins tilsammen i BC ..

Lenke til kommentar
Skal du tanke reroll palading eller druid

7490368[/snapback]

hmmm blir vel Paladin tank siden warriors nå sugger til det etter hva jeg har hørt men ingen og jeg sier det igjen INGEN er bedre tank en warrior all that say can just go die

fordi Warrior kan gjøre ting som andre tanks ikke kan nemlig Spame Sunders også har de shield wall 75% mindre skade de har shield block 70++ Block osv osv så fuck you all :p

7490376[/snapback]

 

Det kommer helt an på mob'en, noen steder er warriors best som tank, andre ikke.

 

Du bør ta en titt i Paladin talent-treet --- grunnen til at Paladins ikke kan tanke er at de ikke har skikkelig tanking-gear, - men det får de altså i BC. - Det eneste vi manglet var taunt, men nå har vi altså fått det. - Ellers har jeg forstått det slik at druids tanker bedre enn både warriors og paladins tilsammen i BC ..

7490633[/snapback]

 

det ødelegger jo alt en warrior er nytig til nå blir vi jo bare redusert til en rogue i plate:S :p

Lenke til kommentar
Det er ikke så mye som overgår en prot-speccet warrior med høy armor, dodge, hp og +def

7490463[/snapback]

 

I 5 mans er dette noe du ganske enkelt vil unngå, spesielt nå som rage normalization ble satt inn.

 

Tenker du på threat generation og mitigation i ett, vil druids ganske kjapt bli bedre tanks enn warriors på begge punkter, takket være scalende threat på druids, mens for referanse, scaler en sunder fra lvl 58 til 70 med 15%, noe som er piss i havet hvis du sammenligner med hvor heftig DPS classes scaler damagemessig.

 

Det å ha en warrior tank vil muligens bli helt tåpelig hvis bossen er på en enrage timer o.l. for warrioren vil bare miste aggro og klø seg i hodet hvert 6. sek, mens druid threat scaler direkte med damage på Swipe og Bash eller hva pokker det heter.

 

Uansett, druid tanks i fremtiden vil overgå warrior tanks pga scalende threat og ekstremt høy armor verdi samt HP.

Lenke til kommentar
Uansett, druid tanks i fremtiden vil overgå warrior tanks pga scalende threat og ekstremt høy armor verdi samt HP.

 

Tror ikke dette er blizzard's intensjon med warrior og druid klassen. Og så lenge det ikke er det blir det heller ikke slik du hinter til:)

7490844[/snapback]

 

Med spillets nåverende mechanics, så blir dette en realitet ganske så fort egentlig.

Lenke til kommentar
Uansett, druid tanks i fremtiden vil overgå warrior tanks pga scalende threat og ekstremt høy armor verdi samt HP.

 

Tror ikke dette er blizzard's intensjon med warrior og druid klassen. Og så lenge det ikke er det blir det heller ikke slik du hinter til:)

7490844[/snapback]

 

Med spillets nåverende mechanics, så blir dette en realitet ganske så fort egentlig.

7490863[/snapback]

 

vel da hater jeg de

grunnen til at jeg startet en warrior var får og ha gøy 2h ja :p men også får og tanke og vite at jeg er den som bestemmer mye om leve / dø :p vis jeg tanker som en idiot dør de vis jeg tanker som en gud dør vi vis de andre / priest healeren suger eller noe skjer galt :p

 

altså jeg startet warrior får Og tanke ikke får og være meat shield

Lenke til kommentar

En warrior kommer alltid og være en bedre tank en en paladin eller en pet fra hunter. Men Paladins har nå fått flere skills men det er ikke ment som direkt tanking men mere som om får andre klasser får aggro og vi kan da "rydde" opp litt i leiren og ta aggroen fra casters etc. Selfølgelig kan Paladins være bra tanks i TBC også men ikke den beste. Samme gjelder jo med Druider, de er bra tanks men warrior er bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...