SilentBob Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 (endret) Kjøte ny pc og innstalerte windows som fulgte med en pc jeg kjøte for 2 år siden. På den gamle pc'n måtte jeg aldri aktivere windows, men det må jeg nå. Problemet er bare at det ikke går å aktivere gjennom internett, så valgte telefon. Her får jeg opp et vindu med 4 trinn. På trinn 1 er det en dropp-down boks uten valg... på trinn to står det grønt nummer og vanlig nummer, men selve nummrene mangler ... Noen tips? Noen som har disse nummrene slik at jeg kan ringe microsoft? EDIT: Ringte til microsoft, og han sa at dette windows eksemplaret var låst til den PC'en som det opprinelig fulgte med...er jeg fucked? Eller er det noe jeg kan gjøre for å få det til å fungere? Jeg trodde det var slik at så lenge man bare brukte hver lisens på en pc så gikk det greit? sukk... Endret 13. desember 2006 av SilentBob Lenke til kommentar
Steina Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Begynner å bli mange tråder om dette nå. Se om du finner svaret her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=654650&hl Lenke til kommentar
SilentBob Skrevet 13. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2006 Ringte til microsoft, og han sa at dette windows eksemplaret var låst til den PC'en som det opprinelig fulgte med...er jeg fucked? Eller er det noe jeg kan gjøre for å få det til å fungere? Jeg trodde det var slik at så lenge man bare brukte hver lisens på en pc så gikk det greit? sukk... Lenke til kommentar
SilentBob Skrevet 13. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2006 skulle gjerne ha "driti" i microsoft, men det er enkelte ting (spill) som jeg trenger det til. Har seriøst vurdert pirat siden jeg faktisk eier en gyldig windows-lisens, og føler ikke at jeg ville gjort noe galt, men vil aller helst gjøre dette på en lovlig måte om det lar seg gjøre... Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Har seriøst vurdert pirat siden jeg faktisk eier en gyldig windows-lisens, og føler ikke at jeg ville gjort noe galt, men vil aller helst gjøre dette på en lovlig måte om det lar seg gjøre... 7490331[/snapback] Du har ikke en gyldig lisens på den nye PC'en hvis du prøver å installere en OEM lisens som fulgte med den forrige PC'en din. Grunnen til at OEM lisenser koster mindre er at den ikke kan flyttes med fra PC til PC. Lovlig måte er å kjøpe en ny lisens. Lenke til kommentar
Asbjeurn Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Du har ikke en gyldig lisens på den nye PC'en hvis du prøver å installere en OEM lisens som fulgte med den forrige PC'en din. Grunnen til at OEM lisenser koster mindre er at den ikke kan flyttes med fra PC til PC. Er det einaste forskjelen på Windows med OEM og Windows utan OEM? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå