CCola Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Hei, Har lyst til å bli stooor og sterk! Lurer på om det er mulig å ligge trene benkpress hele dagen feks? Hvor mye er maks trening lizzom? Lenke til kommentar
Bushmills Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 NEI, NEI og NEI! Vektløfting skal du gjøre én gang for dagen, én gang i uken! Du blir ikke stor og sterk på null komma nix. Det krever år... Lenke til kommentar
DNA Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Ville heller anbefalt et fullkropsprogram, du blir ikke stor av å bare trene benk. Prøv f.eks RyP på www.tn.no hørt mye posetivt om det og du trener hele kroppen 2-3 ganger i uken. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 1 : Nei, det er ikke om å gjøre å trene hele dagen for å bli stor og sterk. 2 : Kjør fullkroppsprogram, kjør strukturert. Slik at du har oversikt over hvor mye du har økt i de forskjellige øvelsene. 3 : Spis riktig, er faktisk bedre å spise riktig og trene feil, i forhold til å trene riktig og spise feil. Nb : Det tar lang tid å bli stor og sterk. Flere år, det er også viktig å huske på at trener du feil, så kan du bli "dradd skeiv" f.eks, hvis du bare trener benkpress uten fokus på musklene på andre siden, så vil brystkassa di bli dradd forover, ser teit ut. Lenke til kommentar
_NiXoN_ Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Styrketrening 3 ganger i uken 45-60min hvis du er nybegynner. Fullkroppsprogramm mener jeg fungerer best. Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 På mitt treningsstudio, står det at man burde trene 45 minutter. Og det er jo en grunn for at man på de fleste studioer finner at dem sier anbefalt treningsmengde er nemlig 45 minutter. The time frame Ori generally recommends is 20 to 45 minutes. "There’s enough research that shows how after 45 minutes of intense, resistance training, there is a decline in blood testosterone," Ori writes. "You should finish your workout while your hormones are at a peak level." Jeg kunne ikke sagt det bedre selv så jeg limer like greit bare inn et innlegg fra trim.no som er skrevet av "Begod" Hvis du trener intensivt i mer enn 45 minutter kan du få utslipp av kortisol(langvarig stresshormon) som setter kroppen i en nedbrytningsfase. Bryter muslkene ned i stedet for å bygge musklene opp. Hvis du stopper i tide vil kroppen være full av testosteron og veksthormon og du får muskellbygging. Dette er generelt, det kan variere fra person til person når man får utslip av kortisol. Kortisol fortrenger både testosteron og veksthormon så jeg anbefaler å ikke trene mer enn max 1 time. Trener du svært intensivt vil 30 minutter være passe. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Dette høres ut som en amerikansk studie. De har en stygg tendens til å varierers inn til det folk har tid til. Lenke til kommentar
Bosen Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Hvile er like viktig som kosthold og treningen. Uten hvile vil ikke musklene dine vokse og du vil sansyneligvis dra på deg en haug med skader. Dorian Yates 6 ganger Mr.O vinner trente 4 ganger i uka 45 min vær gang. Så man kan bli stor ved å bare trene litt og hardt. Det viktigste er at du trene hardt og med høy intensitet når du først trener. Lenke til kommentar
CCola Skrevet 13. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2006 Takker for svar Men, skal man ha pauser mellom settene i feks bankpress? Hvis man trener med 70% av max? Eller biceps? Lenke til kommentar
DNA Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Takker for svar Men, skal man ha pauser mellom settene i feks bankpress? Hvis man trener med 70% av max? Eller biceps? 7496371[/snapback] Man skal ha pause mellom alle sett, hvor store pausene er kommer det ann på. Alt fra 30 sek til 2 min spørs hvordan du trener, mener vel vanlig å ligge på 1 min pauser. Lenke til kommentar
CCola Skrevet 13. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2006 Jaok, er omtrent det jeg ligger på Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 (endret) Takker for svar Men, skal man ha pauser mellom settene i feks bankpress? Hvis man trener med 70% av max? Eller biceps? 7496371[/snapback] Man skal ha pause mellom alle sett, hvor store pausene er kommer det ann på. Alt fra 30 sek til 2 min spørs hvordan du trener, mener vel vanlig å ligge på 1 min pauser. 7496477[/snapback] 3 minutter, ikke 2... Pirke pirke.. Jeg mener jeg har lest en studie en plass der de viste det at på skikkelig tunge økter, så var det anbefalt 3 minutter hvile... Skal prøve å finne den.. Endret 14. desember 2006 av lock-aze Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Lytt til kroppen, ikke klokka; Både når det gjelder hvile under trening og resturisjon. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Takker for svar Men, skal man ha pauser mellom settene i feks bankpress? Hvis man trener med 70% av max? Eller biceps? 7496371[/snapback] tror du at du blir sterk av bare benk? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 35 timer trening i uken går bra. Men det spørs selvfølgelig hva du trener. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Trener du rå styrke vil kroppen selvsagt ikke tåle den samme tidsmengden trening som om du bedriver lav-intensitets kardio-trening eller denslags. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå