Gå til innhold

Hvor mye er det mulig å trene?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1 : Nei, det er ikke om å gjøre å trene hele dagen for å bli stor og sterk.

2 : Kjør fullkroppsprogram, kjør strukturert. Slik at du har oversikt over hvor mye du har økt i de forskjellige øvelsene.

3 : Spis riktig, er faktisk bedre å spise riktig og trene feil, i forhold til å trene riktig og spise feil.

Nb : Det tar lang tid å bli stor og sterk. Flere år, det er også viktig å huske på at trener du feil, så kan du bli "dradd skeiv" f.eks, hvis du bare trener benkpress uten fokus på musklene på andre siden, så vil brystkassa di bli dradd forover, ser teit ut.

Lenke til kommentar

På mitt treningsstudio, står det at man burde trene 45 minutter. Og det er jo en grunn for at man på de fleste studioer finner at dem sier anbefalt treningsmengde er nemlig 45 minutter.

The time frame Ori generally recommends is 20 to 45 minutes. "There’s enough research that shows how after 45 minutes of intense, resistance training, there is a decline in blood testosterone," Ori writes. "You should finish your workout while your hormones are at a peak level."

Jeg kunne ikke sagt det bedre selv så jeg limer like greit bare inn et innlegg fra trim.no som er skrevet av "Begod"

Hvis du trener intensivt i mer enn 45 minutter kan du få utslipp av kortisol(langvarig stresshormon) som setter kroppen i en nedbrytningsfase. Bryter muslkene ned i stedet for å bygge musklene opp. Hvis du stopper i tide vil kroppen være full av testosteron og veksthormon og du får muskellbygging.

Dette er generelt, det kan variere fra person til person når man får utslip av kortisol. Kortisol fortrenger både testosteron og veksthormon så jeg anbefaler å ikke trene mer enn max 1 time.

Trener du svært intensivt vil 30 minutter være passe.

Lenke til kommentar

Hvile er like viktig som kosthold og treningen. Uten hvile vil ikke musklene dine vokse og du vil sansyneligvis dra på deg en haug med skader. Dorian Yates 6 ganger Mr.O vinner trente 4 ganger i uka 45 min vær gang. Så man kan bli stor ved å bare trene litt og hardt. Det viktigste er at du trene hardt og med høy intensitet når du først trener.

Lenke til kommentar
Takker for svar ;)

Men, skal man ha pauser mellom settene i feks bankpress? Hvis man trener med 70% av max? Eller biceps?

7496371[/snapback]

Man skal ha pause mellom alle sett, hvor store pausene er kommer det ann på. Alt fra 30 sek til 2 min spørs hvordan du trener, mener vel vanlig å ligge på 1 min pauser.

Lenke til kommentar
Takker for svar ;)

Men, skal man ha pauser mellom settene i feks bankpress? Hvis man trener med 70% av max? Eller biceps?

7496371[/snapback]

Man skal ha pause mellom alle sett, hvor store pausene er kommer det ann på. Alt fra 30 sek til 2 min spørs hvordan du trener, mener vel vanlig å ligge på 1 min pauser.

7496477[/snapback]

3 minutter, ikke 2... Pirke pirke.. :thumbup:

Jeg mener jeg har lest en studie en plass der de viste det at på skikkelig tunge økter, så var det anbefalt 3 minutter hvile... Skal prøve å finne den.. :)

Endret av lock-aze
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...