tek73 Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Har også skrevet dette under programvare men jeg vet ikke om det er software eller hardwaremessig. Jeg kjøpte en pc brukt 133 mhz 80 ram en gb harddisk er kjempefornøyd. Men det er en liten hake får ikke brukt noen ny mus eller skiftet på instillingene til den som er der. Hele maskinen bare "fryser" når jeg gjør det (både under oppstart eller hvis jeg bare prøcer å skifte mens den går ). Er dette windows 98 lite sin skyld eller???. Kan noen hjelpe meg da jeg tror min datter(4år) vil foretrekke den lille musen jeg har kjøpt. Takker på forhånd for all hjelp. Babyspråk er helt i orden da jeg ikke er helt stiv på data. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Du burde ikke skifte mus mens PCen er på, da kan det "henge". Hva slags mus er det snakk om? Virker den orginale musen OK? Windows detekterer musen under oppstart, hvis den ikke finner noen så kommer det en tydelig melding om manglende mus. Får du en slik melding? Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Quote: tek73 skrev (2002-11-20 04:02):Har også skrevet dette under programvare men jeg vet ikke om det er software eller hardwaremessig. Det er ikke nødvendig å poste i flere kategorier selv om du er usikker på hvilken kategori den hører hjemme. Dessuten 'annet om data' er korrekt siden det er et problem med å få musen til å virke. Hvilke typer mus har du. Navn på mus, usb/ps2/seriell? En usb mus kan du ta ut og sette inn mens maskinen er på. Du kan også ha den i mens du har en annen mus i. Ps2 og seriell kan kun settes i mens datamaskinen er slått av. Grunnen til at maskinen fryser er jeg ikke sikker på, men har du installert drivere til musen? Hvis du har det, prøv å avinstaller dem, hvis du ikke har det, installer dem. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Han er jo ikke stiv på data, så ikke gjør det for vanskelig. :smile: Usb kan vi se bort fra, det er snakk om Win98 og en eldre maskin. Ps2 er en liten rund kontakt, det absolutt vanligste i dag. Seriell er en D-formet firkant. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Antar du har en seriell (firkanten), sjekk om com porten er på i BIOS Lenke til kommentar
tek73 Skrevet 20. november 2002 Forfatter Del Skrevet 20. november 2002 Jeg har en seriell kontakt (firkantig). Jeg har installert de nye musdriverne. Og den virker fremdeles ikke. Skal sjekke Den com-en i bios. Takker for all hjelp, men jeg har fremdeles ikke funnet ut av det. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Er den serielle (firkant) kontakten den eneste kontakten på den musa, eller er det en rund kontakt med overgang til firkant? Lenke til kommentar
tgrude Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Genial topic.. misforsto litt i begynnelsen ..:razz: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå