Sozeles Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Hei, Har banka innpå en pc med følgende specs Asus A8N32-SLI Deluxe Hovedkort 2x 1024MB Corsair PC4400PRO minnebrikker (skal kjøre 550MHz med 3.4.4.8 2T, og noen tester sier at det skal kjøre 3.4.4.8 1T på 550MHz uten problemer) Athlon X2 4400+ XFX GForce 7900GT Skjermkortet har jeg stabilt på 550MHz GPU og 800 (1600) MHz minne, så det har latt seg overklokke uten problemer. Jeg har derimot litt problemer med CPU/minne! CPU'en er 2.2GHz default, og jeg hadde planer om å dra den opp mot 2.5GHz enten ved å kjøre minne på 500MHz med 10 multiplier eller å kjøre minne på oppgitte 550MHz og klokke CPU derfra. Problemet er at PC'en ikke booter med minnet på fabrikkinstillinger. Har satt DDR volt til 2.85V og minnet til 250MHz (500) Setter jeg minnet til T1 booter ikke maskina, ei heller om jeg setter 3.4.4.8 Hovedkortet med alt satt på auto kjører minnet på 500MHz 3.4.4.10 T2, og alt lavere gjør at jeg må resette bios for å boote. Forslag? Jeg er ikke så jævlig dreven på dette, så det kan fort være at jeg har fikla med feil instillinger når det gjelder T1 og timingene, men T1 er jeg rimelig sikker på at jeg stiller inn riktig. Og hvorfor kan jeg ikke sette minne til 275MHz? (550) er hovedkortet sperret på 250? Lenke til kommentar
TrooperTom Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Mulig jeg er helt borte men er ikke 2.85V på DDR alt for mye?? Mine pc6400 DDR2 800mhz kjører på 2.1 Når det gjelder Asus overklokking generelt så veit jeg at det er lurt og sette Vcore manuelt for Asus setter den alltid for høyt. Lenke til kommentar
Sozeles Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2006 Såvidt jeg vet er det en helt ok setting for høyfrekvens DDR men jeg kan jo ta feil. Vcore strømmen skal vel ikke affisere timing/frekvensen/command rate jeg har på minnebrikkene? Eller er jeg ute å kjøre? Lenke til kommentar
TrooperTom Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Nei klokkingen er det som påvirker vcore, men jeg hadde sjekka specs på rammen din for å virkelig bekrefte at den tåler så høy volt. Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 ddr minne kjører på høyere volt enn ddr2 minne, 2.85 skal gå helt greit det :!: Lenke til kommentar
Sozeles Skrevet 15. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2006 Nei klokkingen er det som påvirker vcore Så justeringen av timing på minnet er påvirket av hvor mye volt jeg kjører til cpu? Mindre volt til cpu gjør at minnet kan kjøre på strammere timinger? Lenke til kommentar
un0kai Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 nei, det du sier nå er riv ruskende galt.. vcore har ingenting med minnet å gjøre, vdimm påvirker minne. 2.85 volt er vanlig på ddr brikker forøvrig.. drit i minnehastighetene, sett denne til 100 og klokk ned ht bussen med en multiplier på 3 og begynn å øke htt.. når cpu stopper deg så øker du minnehastigheten og finjusterer tilgangstidene.. se forøvrig signaturen min.. asus a8n sli dlx hadde store problemer med høye minnehastigheter og 1t, vet ikke om dette gjelder ditt kort.. Lenke til kommentar
fredblic Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 har du slått av cool and quiet funksjonen? tror den sperrer for overklokking.. (correct me if i'm wrong) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå