Raydemort Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Er det luftfilter i Lian Li PC7BSCANDV2? Dersom det ikke er det, er det noe man enkelt kan kjøpe og legge til? Jeg er lat og har mye støv i det gamle kabinettet mitt...jeg trenger noe som er lettere å vedlikeholde. Lenke til kommentar
andylove Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Er det luftfilter i Lian Li PC7BSCANDV2? Dersom det ikke er det, er det noe man enkelt kan kjøpe og legge til? Jeg er lat og har mye støv i det gamle kabinettet mitt...jeg trenger noe som er lettere å vedlikeholde. 7489129[/snapback] Enkleste er faktisk å ta tak i støvsugeren engang i blant. Det må til. Om du er av typen som nekter å fjerne hybelkaniner, kan det fort straffe seg i overoppheting. Litt ekstremt dog, men det kan skje. Det lar seg nok gjøre å kjøpe vanlig støvfilter f.eks ved Biltema eller Maxbo. Ulempen med dette er at luftflyten vil bli desto dårligere om du i tillegg til å ha et lukket kabinett, skal ha støvfilter. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Jeg har PC7 ScandV1 og det har filter,så da har nok V2 også det. Filteret fungerer og fanger mye støv,men det slipper likevel inn en del andre steder. Lenke til kommentar
Raydemort Skrevet 13. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2006 Jeg har PC7 ScandV1 og det har filter,så da har nok V2 også det.Filteret fungerer og fanger mye støv,men det slipper likevel inn en del andre steder. 7489762[/snapback] Takker, da satser jeg på at det har filter. Og hvis det ikke har det, så får jeg....leie inn hushjelp! Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Eller bare kjøpe filter. Lenke til kommentar
korny Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 jeg har det kabinete og kan fortele deg at det bare er luft filter foran. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 jeg har det kabinete og kan fortele deg at det bare er luft filter foran. 7495147[/snapback] Selvfølgelig er det bare foran,det er jo der luften går inn. Hva skal man med filter bak? Blir jo meningsløst å filtrere utgående luft. Lenke til kommentar
Raydemort Skrevet 13. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2006 Viften på siden suger også inn luft. Må kanskje kjøpe et filter til den viften da. Men det går bra! Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Viften på siden suger også inn luft. Må kanskje kjøpe et filter til den viften da. Men det går bra! 7495375[/snapback] Aha...sånn er det ikke på V1. Da vil sikkert dette filteret fungere. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Istedet for støvsuger, kjøp en boks med trykkluft på Clas Ohlson. Mye morsommere! Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 og dyrere koster vel over 100 kr de boksene etter hva jeg har hørt! Lenke til kommentar
Didrik_AK Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Vil bare si at du er passe idiot hvis du støvsuger pcen! ingen som har hørt om ESD også kjent som statisk elektrisitet... noen gang hatt en støvsuger i nærheten av en gammel tv så skjønner du hvor mye statisk elektrisitet det er i en støvsuger! Kjøp boksen på clasern/fotobutikken hvis du ikke vil kværke pcen din bruker en sånn boks i kvartalet (3rensinger) og jeg har mye hw å blåse støv av! GLHF med hybelkaninene Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Vil bare si at du er passe idiot hvis du støvsuger pcen! ingen som har hørt om ESD også kjent som statisk elektrisitet... noen gang hatt en støvsuger i nærheten av en gammel tv så skjønner du hvor mye statisk elektrisitet det er i en støvsuger! Kjøp boksen på clasern/fotobutikken hvis du ikke vil kværke pcen din bruker en sånn boks i kvartalet (3rensinger) og jeg har mye hw å blåse støv av! GLHF med hybelkaninene 7496230[/snapback] Kompressor FTW! Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Et effektivt filter er en strømpe. Stjel en i skuffa til mor/samboer eller kjøp en billig en. Lenke til kommentar
Spinner109 Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Pass på å ha overtrykk. Da kommer ikke støv inn alle små kriker og kroker. Lenke til kommentar
Raydemort Skrevet 13. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2006 Viften på siden suger også inn luft. Må kanskje kjøpe et filter til den viften da. Men det går bra! 7495375[/snapback] Aha...sånn er det ikke på V1. Da vil sikkert dette filteret fungere. 7495578[/snapback] Takk for link til filter, blir sikkert å bestille det etter at jeg får kabinettet og oversikt over hva jeg trenger. Vil bare si at du er passe idiot hvis du støvsuger pcen! ingen som har hørt om ESD også kjent som statisk elektrisitet... noen gang hatt en støvsuger i nærheten av en gammel tv så skjønner du hvor mye statisk elektrisitet det er i en støvsuger! Kjøp boksen på clasern/fotobutikken hvis du ikke vil kværke pcen din bruker en sånn boks i kvartalet (3rensinger) og jeg har mye hw å blåse støv av! GLHF med hybelkaninene 7496230[/snapback] Enig, må være forsiktig med støvsuger i PC'n. Men hvis jeg tar av forlengelsesrøret på støvsugeren min så er det gummi/plastikk i enden av slangen, så det går bra. Men poenget var jo å slippe å støvsuge så ofte Kanskje jeg prøver det strømpetrikset som ble nevnt. Lenke til kommentar
Didrik_AK Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Klekkus: Funker fett, men var uheldig å blåste i stykker en vifte med kompressorn min Raydemort: Hadde heller ikke støvsugd den med gummi tupp... har sett folk som tror de er trygge med gummi/plast-håntak på skrutrekkern sin, var vist et microskopisk hakk i isolationen så strømmen fikk kontakt... 400Volt rett i guttungen = konklusjon, gummi/plast issolerer dålig! Lenke til kommentar
Raydemort Skrevet 15. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2006 Klekkus: Funker fett, men var uheldig å blåste i stykker en vifte med kompressorn min Raydemort: Hadde heller ikke støvsugd den med gummi tupp... har sett folk som tror de er trygge med gummi/plast-håntak på skrutrekkern sin, var vist et microskopisk hakk i isolationen så strømmen fikk kontakt... 400Volt rett i guttungen = konklusjon, gummi/plast issolerer dålig! 7497167[/snapback] Ble usikker og måtte sjekke. Hele det grå sluttstykket er solid kvalitetsbilligplast! Ikke noe trekk eller noe, ikke metall inni. Plast. Trygt. Lenke til kommentar
Didrik_AK Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Den der er IKKE isolert mot ESD så å stappe den der inn i pcen er som å hoppe strikk med vanlig tau... du tror det funker, men det går til helvete... Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Den der er IKKE isolert mot ESD så å stappe den der inn i pcen er som å hoppe strikk med vanlig tau... du tror det funker, men det går til helvete... 7506473[/snapback] Tror du må roe ned ESD panikken litt. Det du ser ved TV'n din har ingen ting med ESD å gjøre. Det er elektromagnetisk støy og noe helt annet. Virkelig farlig ESD kjenner man i blandt (jada, langt mindre spenninger _kan_ være farlig for PCen) og det tviler jeg på at noen, noen gang har kjennt fra en støvsuger. Det er også negative følger ved komprimert luft. Det er bla langt lettere å presse støv inn steder det ikke bør være og eller aldri ville havne. "Støv" kan også være ledende, f.eks metallpartikler. Alt i alt vil jeg nok heller ta "sjangsen" på ESD fra plastikk-støvsugertuten fremfor potensiel kortsluttning og tetting forårsaket av komprimert luft. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå